تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۷۹
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد

تشکیل جبهه‌ای فراجناحی

پایگاه بصیرت / فاطمه باقري

(روزنامه صبح نو ـ 1395/10/06 ـ شماره 150 ـ صفحه 3)

روز گذشته خبرنگاران و عکاسان در سرچشمه که محل شهادت شهید آیت‌الله بهشتی است جمع شدند تا شاهد تولد جریان سیاسی جدیدی باشند، جریانی سیاسی‌ای که می‌خواهد از قالب‌های کهنه عبور کرده و به افق‌های جدیدتری برسد. جریانی که خود را فراتر از جناح‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی موجود تعریف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان، آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی 10 چهره سیاسی هستند که «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را پایه گذاری کردند؛جریانی سیاسی‌ای که حتی خود را پذیرای فعالان اصلاح طلب هم کرده است و تاکیدش بر مردمی بودن است. در نشست روز گذشته این جبهه فراگیر مردمی، خانم وحید دستجردی به عنوان سخنگو بیانیه‌ای را قرائت کرد و دلیل اصلی تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را به صورت زیر بر شمرد: «...فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه مدیران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است. ما اطمینان داریم این ملت بزرگ به‌رغم تهدیدهای دشمنان، ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیلی برای غلبه بر مشکلات و موانع سدکننده راه پیشرفت خویش در اختیار دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند، هرگاه به مبانی و ویژگی‌های انقلاب خود تمسک کرده‌ایم و نیروی زلال و لایزال مردم به صحنه آمده است، بر مشکلات غلبه کرده‌ایم و هرگاه به‌جای اعتماد به نیروی ملت و توانایی‌های داخلی به بیگانه چشم دوختیم، ناکام مانده و زیان کردیم. توفیق و دستاوردهای انقلاب، حاصل انقلابی عمل کردن و تکیه و اعتماد به مردم است و آسیب‌ها و انحراف‌ها محصول غفلت دولت‌ها و مسوولان از این حقیقت روشن!

با کمال تأسف باید اذعان کرد بسیاری از مسوولان و مدیران اجرایی کشور از هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسوولیت بوده‌اند، به تدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر، مردم، حضور موثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسوولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند.

ما جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های فراوان منطقه‌ای و بین‌المللی و با اعتماد به ظرفیت عظیم ملت ایران، پیش قدم شده و با اعلام افراد زیر به عنوان پایه‌گذاران این حرکت از تمامی نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافیای کشور عزیزمان ایران، دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند.»

دستجردی: 10 نفردیگر به هیات مؤسس جبهه افزوده می‌شوند

خانم مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با روزنامه صبح نو درباره نسبت این جبهه با جریانات اصولگرایی، گفت: این جریان یک جریان فراجناحی و فرا اصولگرایی است چون بنا داشته تمام مرزهای سنتی‌ پیشین را درنوردد، درواقع این جبهه، آن جریان سنتی‌ای که شما با آن آشنایی دارید نیست بلکه اعضای این جبهه ارزش‌مدار و معتقد به اصول انقلاب اسلامی هستند؛ به عبارتی برخاسته از خود مردم‌اند و به نیروهای مردمی اعتقاد وافر دارند و می‌خواهند تلاش کنند که آرای مردم حاکم شود و تمام تلاش «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» وحدت نیروهایی معتقد به ارزش‌های انقلاب از هر جناح و دسته‌ای حتی اصلاح طلبان است.

وی همچنین از برگزاری مجمع این جبهه در چند هفته آینده خبر داد و گفت: ابتدا یک مجمع شهرستانی استانی در دو هفته آینده خواهیم داشت و سپس حدود پنج هفته دیگر، مجمع عمومی کلی و مردمی برگزار می‌شود. از داخل آن مجمع مردمی، تعدادی باید رأی بیاورند و به اعضای فعلی اضافه شوند که از این رو 10 نفر دیگر به 10 نفر فعلی هیأت مؤسس اضافه خواهند شد.

دستجردی همچنین درباره بررسی گزینه‌های این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تمام امور و انتخابات در جلسه عمومی رأی‌گیری می‌شود؛ جریان‌های مختلف اصولگرایی هم باید بیایند و درباره گزینه‌های خود صحبت کنند و پیشنهاد کنند تا مجمع تصمیم بگیرد. شعار اصلی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» مردم، اعتماد به مردم، تکیه به مردم و انجام کار به دست مردم برای مردم با مدنظر قرار دادن ارزش‌هایی اند که انقلاب برای آنهاست.

طالب‌زاده: گردهم آمدن افراد متفاوت جالب است

آقای نادر طالب‌زاده، عضو دیگرهیات مؤسس«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در گفتگو با روزنامه صبح نو با تاکید بر فرا اصولگرایی بودن این جبهه، گفت: گرد هم آمدن افراد متفاوت از جمله من که منتقدم و بی رودربایستی حرف‌هایم را می‌زنم بسیار جالب است و کنار هم قرار گرفتن این جمع اهرمی قوی برای حل بسیاری از مشکلات است. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فضایی برای گفتمان توأم با عمل خواهد بود و بسیاری از ایده‌های انقلابی هستند که در این قالب در حال طرح و اجرایند. وی همچنین درباره هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات 96 اظهار داشت: این جبهه هدف‌گذاری‌های گسترده‌ای دارد که انتخابات 96 یکی از آن‌هاست.ما درس‌هایی از انتخابات گذشته یاد گرفته‌ایم که در انتخابات سال آینده بکار خواهد آمد و باید رعایت شود، چراکه انتخابات 96 حساس است و امیدواریم کاندیداها چهره‌های جدیدی باشند.

چمران: جبهه انقلاب جامع‌نگر است

در این نشست، سراغ آقای مهدی چمران عضو دیگر هیات مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» رفتیم.وی در گفتگو با روزنامه صبح نو تاکید کرد: امیدواریم سایر تشکل‌های انقلابی نیز در این جبهه قرار بگیرند.ما با جامع‌نگری و با جذب همه نیروهایی که به انقلاب و نظام علاقه‌مندند، فعالیت خود را ادامه می‌دهیم؛ البته تاکنون از چهره‌های شاخص یا احزاب دیگر دعوت نکرده‌ایم و رسیدن به وحدت بستگی به تحرکات ما دارد اما درباره حمایت چهره‌های شاخص از جبهه مردمی نیروهای انقلاب خوشبین هستیم.

وی درباره ساز وکار «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در انتخابات شوراهای 96 هم تصریح کرد: در انتخابات 96 ما به هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها توجه می‌کنیم و نمی‌شود یکی را فراموش کنیم، اما در انتخابات شوراها چون موضوع تخصصی است با ساز و کار متفاوتی ورود می‌کنیم، قاعدتاً ما به هر دو توجه می‌کنیم.

مرندی: از حضور اصلاح‌طلبان در جبهه استقبال می‌کنیم

در ادامه، آقای علیرضا مرندی، عضو هیات مؤسس«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در حاشیه مراسم اعلام موجودیت این جبهه در گفت‌وگو با «صبح نو» اظهار داشت: امیدواری ما این است که همه افراد دغدغه‌مند برای انقلاب و مردم که خودشان را اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب می‌دانند وارد این جمع شوند؛ همچنین از حضور اصلاح طلبان در این جبهه استقبال می‌کنیم. وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی، وحدت بیشترین ترس را بر خارج و بیشترین دلخوشی را در داخل ایجاد می‌کرد، اما متأسفانه این وحدت اکنون کم شده است؛تلاش ما بر این است که نیروهای بیشتری جذب کنیم تا وحدت لازم ایجاد شود.

مرندی درباره بررسی گزینه‌های «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» برای انتخابات ریاست جمهوری 96 تاکید کرد: واقعیت این است که هنوز هیچ گزینه خاصی مطرح نیست و تمرکز ما بر روی کشور، آینده مردم و نظام و حمایت از رهبری است.

http://sobhe-no.ir/newspaper/150/3/5112

ش.د9503209

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات