صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۹۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 دی

* سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین هواپیمای جدید ایرباس (مدل ای ۳۲۱) ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ۲۳ دی ‌ماه در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین می‌نشیند. این هواپیمای ایرباس قرار است امروز پس از انجام تست‌های فنی از فرودگاه هامبورگ آلمان عازم فرودگاه تولوز فرانسه شود. طبق برنامه، این هواپیما با هدایت خلبانان ایرانی از فرودگاه تولوز فرانسه عازم تهران می‌شود.
* سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه در زمینه حج به صورت رسمی دریافت شده است، اظهار داشت: متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.
* «قدری جمیل» رئیس گروه معارض موسوم به «جبهه التغییر و التحریر» سوریه اعلام کرد، وجود هیئت‌های متعدد معارضان سوری عملاً مانع از انجام مذاکرات مستقیم می‌شود. جمیل تأکید کرد، برای شرکت در مذاکرات «آستانه» از میان معارضان، فقط از نمایندگان گروه‌های مسلح تحت نظارت ترکیه دعوت به عمل آمده است.
* العبادی، نخست‌وزیر عراق پس از اینکه ترکیه با بدعهدی، توافق «بینالی ایلدیریم» با وی در رابطه با خروج نیروهای این کشور از بعشیقه را زیر پا گذاشت، به این رفتار آنکارا واکنش نشان داد و گفت: تا زمان خروج نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه، گسترش روابط با آنکارا ممکن نیست.
* تعدادی از قبایل یمن با ایجاد تشکیلات نظامی جدید اعلام کردند، برای مقابله با اشغالگری عربستان و یکسره کردن جنگ با این کشور متجاوز، به جبهه‌های نبرد اعزام خواهند شد. ناظران معتقدند حضور گسترده یمنی‌ها در اردوگاه‌های آموزش نظامی، عامل مهم شکست طرح‌های متجاوزان بوده است.
* ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «این شب‌ها» که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: آقای هاشمی تا بود می‌گفتند او اینچنین و آنچنان است. بعد از خبر درگذشتش اگر همه شبکه‌های صداوسیما از او تجلیل کنند فایده‌ای ندارد؛ چرا که هاشمی رفته است.
* شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: طبیعتاً خیابانی به نام «یار دیرین امام» نامگذاری می‌شود؛ اما هنوز جلسه‌ علنی شورا برگزار نشده است تا تمامی اعضا در مورد این موضوع نظرات خود را بیان کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات