صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۳۴۳

از اقدام ابلهانه تا ابلاغیه عجیب

▼اخبار
۱ـ به هیچ‌وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد
تخت‌ روانچی با اعلام اینکه در طول جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین همه اعضا با نظر ما همراهی داشتند، گفت: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم برجام با مشکلاتی در اجرا مواجه شود و مورد سوء‌استفاده قرار گیرد. معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در پاسخ به اظهارت تیلرسون، گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برجام باید بازبینی شود، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما، بلکه موضع همه اعضای ۱+۵ است. رکس تیلرسون به تازگی در اظهاراتی گفته بود: «در صورتی که من تأیید شوم (این هم‌راستا با نظر رئیس‌جمهور منتخب است)، پیشنهاد من بازنگری کامل توافق هسته‌ای و هر یک از توافقات جانبی است که طبق دریافت من بخشی از آن توافق هستند.»

۲ـ لغو برجام ابلهانه و مخاطره‌آمیز است
«عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی در «یو‌اس‌ای تودی» از برجام به عنوان توافقی «به شدت معیوب» یاد کرده، اما نوشته است، لغو این توافق برای آمریکا «ابلهانه و مخاطره‌آمیز» است. وی با تصریح اینکه چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان (دیگر اعضای گروه ۱+۵) به خطر انداختن برجام را نخواهند پذیرفت، نوشته است: «خروج (از این توافق)، آمریکا را از ائتلافی که با موفقیت شکل داده، جدا کرده و ابزار قابل اتکایی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای که هدف توافق است، باقی نمی‌گذارد.» افزون بر این، یادلین اظهار داشته است، پاره کردن برجام یک «خلأ خطرناک» ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی، واشنگتن، تهران را بدون داشتن اهرم فشار قابل اتکایی به منظور مهار آن تحریک می‌کند.

۳ـ ۵۹ درصد کاربران به دنبال تفریح در اینترنت هستند
مطابق آخرین بررسی‌های نظام پایش شاخص‌های ارتباطات کشور، وضعیت حضور کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی از سال ۹۲ که ۲۰ درصد بوده، در پایان سال ۹۴ به ۶۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۹ درصد کاربران در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمی‌اند و ۷۱ درصد از این ابزار برای ارتباطات استفاده می‌کنند. فقط ۸ درصد کاربران ایرانی در اینترنت محتوا تولید می‌کنند. همچنین، ۱۳ درصد فعالیت کاربران اینترنت در ایران به بانکداری الکترونیکی معطوف است.

▼ تا انتخابات
عبدالرحیم تاج‌الدین، مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طبق ماده ۲۹ کنوانسیون حقوق معلولان مصوب آذر ۸۷ و متعهد شدن ایران به اجرای مفاد آن، انتخاب کردن و انتخاب شدن حق مسلم همه افراد معلول است و قطعاً این حق شامل آن دسته از افراد معلول می‌شود که از نظر ذهنی قادر به تصمیم‌گیری و اثرگذاری باشند.
محمد سلیمانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور درباره ارتباط‌گیری‌شان با مردم و تهیه فیلم و کلیپ از این دیدارها، اظهار داشت: این یک ابلاغیه نامتعارف و پدیده جدیدی است که اتفاق افتاده و بنابراین برداشت‌های زیادی درباره آن وجود دارد. سلیمانی تأکید کرد: هیئت نظارت بر انتخابات باید این ابلاغیه را بررسی کند و درباره آن نظر دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات