صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۷۱

از بدترین توافق تا فرار رو به جلو

۱ـ برجام یکی از بدترین توافق‌هایی‌ است که دیده‌ام
ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» بار دیگر ادعاهایش درباره برجام را مطرح کرد و گفت: توافق هسته‌ای ایران، یکی از بدترین توافقاتی است که در عمرم دیده‌ام. وی با بیان اینکه منتظر گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه است، افزود: پوتین پس از پیروزی من در انتخابات، با من تماس گرفت؛ اما با او صحبت نکردم. سپس فهمیدم که ما می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشیم. من پوتین را نمی‌شناسم، اما اگر بتوانیم با مسکو کنار بیاییم، بسیار عالی است و داعش را شکست می‌دهیم. ترامپ با بیان اینکه برخی کشورها پول‌های زیادی برای افراطی کردن مردم هزینه می‌کنند، اظهار داشت: شیاطین و شرورانی وجود دارند که بدون یونیفرم در گوشه و کنار می‌خزند... تمام جهان اکنون خشمگین است.

۲ـ آقای نوبخت فرار رو به جلو می‌کند!
پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گفت: آقای نوبخت، بر اساس کدام بررسی فنی و حقوقی مطالب خود را عنوان می‌کنید؟ این اقدامات شما فرار رو به جلو است. مصوبه سال ۹۳ دولت برای آتش‌نشانی کاملاً روشن است و تعیین وظایف دستگاه‌ها صورت گرفته و باید این مصوبات را فارغ از فراز و فرودهای سیاسی بررسی کنیم. آقایان چون می‌دانند با بررسی علل و عوامل وقوع حادثه مقصران دست‌شان رو می‌شود، شروع به فرافکنی کرده‌اند تا فضاسازی کنند. در بحث ولایتمداری آقای نوبخت همین کافی است که برخلاف امر رهبری که فرموده‌اند پس از آواربرداری و مشخص شدن تکلیف محبوسان اظهارنظر کنید، آقای نوبخت به قدری هول هستند که نتوانستند چند روزی صبر کنند و بعد اظهارنظر کنند.

۳ـ ۱۸/۲ میلیون نفر در یمن نیاز فوری به غذا دارند
«ابراهیم ولد‌الشیخ» نماینده سازمان ملل در یمن اعلام کرد: گرسنگی و کمبود غذا در یمن به شدت افزایش یافته است و ۱۸/۲ میلیون نفر نیاز فوری به غذا دارند. به نوشته پایگاه خبری روزنامه «العربی الیوم»، ولد‌الشیخ افزود: یک‌سوم ساکنان یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و اگر هرچه سریع‌تر کمک‌های غذایی به مردم یمن نرسد، این کشور با گرسنگی فراگیر و قحطی رو‌به‌رو خواهد شد. «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر‌دوستانه نیز در جلسه شورای امنیت گفته بود، ۲/۲ میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۵۳ درصد افزایش داشته است.

▼ تا انتخابات
محمدعلی نجفی درباره ریاستش بر ستادهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر گفت: این مسئله‌ در حد شایعه و گمانه‌زنی بود؛ اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها زیر نظر شورای عالی سیاست‌گذاری کار می‌کنند که ترکیب ۴۵ نفره دارد و ریاست آن برعهده دکتر عارف است.
علی‌اصغر احمدی، معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین روند انتخابات سال ۹۶ گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور کار خود را برای تمهید مقدمات در سطح ملی و استان‌ها آغاز کرده است. طراحی و چاپ تعرفه‌های انتخاباتی، تهیه فرم‌های انتخاباتی و صندوق‌ها و توافق با هیئت‌های نظارت از شورای نگهبان تا هیئت نظارت مجلس برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و باشکوه انجام شده است. احمدی افزود: زمان نام‌نویسی، بررسی صلاحیت و تبلیغات جزء لاینفک قانون است و هیچ راهی جز اجرای قانون نداریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات