تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۸۹

صداي پاي فاشيسم در غرب

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي
(روزنامه رسالت - 1395/11/03 - شماره 8856 - صفحه 1)

پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا، کوتاه بود اما حاوي نکاتي مهم و عميق نيز بود. رهبر انقلاب در اين پيام با تکيه بر «جواني» و «دانشجويي» به عنوان دو کليدواژه مهم، انگشت نهادند که؛ «به تنهايي مي تواند پيشران پر قدرت انسان در رسيدن به آرمان هاي والا» باشد. امروز عده اي در مصاف با دشمن کم آورده اند و طريق تنبلي، کاهلي و خستگي را طي مي کنند و انقلابيگري را به فراموشي سپرده اند. اين جماعت از همين مسير به وادي هولناک اعتماد به کدخدا افتاده اند.

امروز ما نياز داريم در رسيدن به آرمان هاي والاي انقلاب و امام (ره) قدري به سرعت خود بيفزاييم. جوانان و دانشجويان به عنوان پيشتاز اين حرکت بايد سهم خود را در اين معرکه ادا کنند. به همين دليل است که رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجويان در اروپا مي فرمايد: «حجت بر شما تمام است. انتظار است بر محيط پيراموني خود اثرگذاري کنيد و بر رهروان راه خدا بيفزاييد.»

امروز 3/26 درصد جمعيت کشور، جوان است و از ميان اين جمعيت 19 ميليون و پانصد هزار جوان، بيش از چهار ميليون دانشجو در کشور داريم. اين جماعت جوان و پر انگيزه و بانشاط، منبع عظيم انرژي پايان ناپذير ملت در رسيدن به اهداف والاي انقلاب و آرمان هاي امام (ره) است. جنبش دانشجويي، موتور اين حرکت عظيم در سطح ملي است. جنبش دانشجويي هميشه در تاريخ معاصر، دستي در مبارزه با استکبار جهاني به ويژه آمريکا داشته و دستي هم در مبارزه با استبداد و دشمنان نظام و انقلاب.

مقام معظم رهبري در اين پيام، اشاره به «جنگ نامتقارن» جبهه کفر و استکبار با پرچم برافراشته اسلام ناب مي فرمايند و در اين فراخوان دانشجويان را دعوت به حضور در اين جنگ مي کنند. جنگ نامتقارن چيست؟ مختصات آن کدام است؟ جنگ نامتقارن به جنگي گفته مي شود که طرف هاي درگير در آن توانايي نظامي يکساني ندارند و بر خلاف جنگ هاي کلاسيک، فرمول مشخصي براي موقعيت هاي خاص نظامي ندارند و بر اساس اصل غافلگيري با هم مواجه مي شوند. مردم ويتنام در نيمه دوم قرن بيستم در جنگ نامتقارن، آمريکا را به زانو درآوردند، با آنکه آمريکايي ها سراسر ويتنام را با بمب هاي شيميايي و ناپالم شخم زدند، اما سرانجام در برابر اراده ملت ويتنام، شکست را پذيرفتند. حزب الله و حماس در جنگ هاي 33 روزه، 8 روزه و 55 روزه، رژيم صهيونيستي را به زانو درآوردند و طعم تلخ شکست را به آنها چشاندند.

جنگ نامتقارن فقط در عرصه نظامي نيست بلکه در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي نيز هست. سرّ پيروزي امام (ره) در نبرد با آمريکا که بر اساس راهبرد «پيروزي خون بر شمشير» به دست آمد، همين بود. امام (ره) و ملت ايران عملاً از نيم قرن پيش تا کنون پنجه در پنجه قدرت هاي بزرگ جهان انداختند و با شعار «نه شرقي، نه غربي»، آنها را مجبور کردند در برابر عظمت ايران اسلامي سر تعظيم فرود آورند.

جوانان و دانشجويان در پيروزي انقلاب و تداوم آن حرف اول را مي زنند، به شرطي که نقش «پيشران» را ايفا کنند و با خودسازي علمي، ديني و اخلاقي حضور قدرتمندانه در جنگ نامتقارن کفر و ايمان داشته باشند.

روز شنبه که ترامپ براي تحويل پست رياست جمهوري به کاخ سفيد رفت، عده کثيري در همان اطراف کاخ طي تظاهراتي با پليس درگير شدند. آنها فرياد مي زدند؛ «ترامپ يک فاشيست است» که با خشونت پليس روبه رو و ده ها نفر نيز در اين درگيري ها مجروح و نيز دستگير شدند. به زودي در اروپا با دو انتخابات مهم در ايتاليا و فرانسه روبه رو هستيم. ترامپ از به قدرت رسيدن فاشيست ها در اروپا حمايت مي کند. احزاب ملي گرا در اروپا که تمايلات فاشيستي دارند به حمايت ترامپ دلگرم هستند. از همين اکنون صداي پاي فاشيسم در غرب به خوبي شنيده مي شود. ما بايد خود را با ظهور پديده فاشيسم عريان در غرب آماده کنيم. جوانان و دانشجويان بايد در صف اول اين آمادگي باشند. فقط جوانان و دانشجويان هستند که با حضور در جنگ نامتقارن، از پس مبارزه با فاشيسم ها در داخل و خارج برمي آيند.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=249816

ش.د9503529

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات