صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۰۸

از تغییر ساعت قیامت تا بی‌طرفی وزارت کشور

۱ـ «ساعت قیامت» نیم دقیقه جلو کشیده شد
مدیر مؤسسه پژوهشنامه دانشمندان اتمی گفت: از آنجا که بشریت در مقابله با دو خطر اصلی، یعنی «سلاح‌های اتمی» و «گرمایش زمین» شکست خورده است، «ساعت قیامت» نیم دقیقه جلو کشیده شد. ساعت قیامت، ساعتی سمبلیک است که از سال ۱۹۴۷ در بولتن «دانشمندان اتمی» بروزرسانی می‌شود. این بولتن نشریه‌ای علمی، اما غیر فنی است که مسائل مربوط به امنیت کره زمین در مقابل خطرات بمب‌های اتمی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی، تغییرات اقلیمی، فناوری‌های نوین و بیماری‌های بشری را بررسی می‌کند. به گفته پژوهشگران، ساخت و توسعه سلاح‌های اتمی در کشورهای کره‌ شمالی، هند،‌ پاکستان، روسیه و چین، نامشخص بودن آینده برنامه اتمی ایران و اوضاع نامشخص روابط آمریکا و روسیه از جمله عواملی هستند که در جلو بردن زمان این ساعت نقش داشته‌اند. نویسندگان این بولتن اعتقاد دارند، همه این موارد با سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا وخیم‌تر شده‌اند.

۲ـ هزینه‌های سنگین خشونت و جنگ برای اقتصاد جهانی
مؤسسه «آی‌ای‌پی» در گزارشی از ارزش اقتصادی صلح اعلام کرد: «در حالی که درد و رنج ویرانگر انسانیِ ناشی از جنگ تأثیر آشکار درگیری و خشونت‌هاست، هزینه‌های طولانی‌مدت برای اقتصاد می‌تواند برای زیرساخت و ثبات فلج‌کننده باشد.» این گزارش نشان می‌دهد، هزینه‌های نظامی از عوامل اصلی هزینه‌های خشونت جهانی است که در سال ۲۰۱۵، ۱۶/۶ تریلیون دلار یا ۴۵ درصد کل هزینه‌های خشونت و درگیری در اقتصاد جهانی بوده است. بنا بر این گزارش، تأثیر اقتصادی خشونت در عراق، افغانستان و ونزوئلا بیشتر از۴۰ درصدِ تولید ناخالص داخلی است. این مؤسسه افزوده است: اقتصاد سوریه بیشتر از هر کشور دیگری تحت تأثیر خشونت‌ها بوده، به گونه‌ای که هزینه آن ۱/۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود.

خروج ۱۰۰۰ تروریست از «عین‌الفیجه» دمشق
خبرنگار «العالم» در سوریه گفت: به زودی حدود ۱۰۰۰ فرد مسلح از عین‌الفیجه در ریف دمشق و حدود ۷۰۰ فرد مسلح از مناطق اطراف عین‌الفیجه خارج خواهند شد. وی همچنین اعلام کرد، ارتش سوریه و متحدانش بیش از ۷۰ بمب کار گذاشته شده در نزدیکی چشمه عین‌الفیجه را خنثی کرده‌اند. تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد، در پی آزادسازی شهرک عین‌الفیجه، به زودی آب از  چشمه عین‌‌الفیجه به دمشق پمپاژ خواهد شد. بنا بر اعلام تلویزیون سوریه، علمیات خنثی‌سازی مواد منفجره که تروریست‌ها در تأسیسات پمپاژ آب از چشمه عین‌‌الفیجه کار گذاشته‌اند، ادامه دارد.

▼ تا انتخابات
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در نشست استانداران درباره دخالت نکردن در رقابت گروه‌های سیاسی در انتخابات داده و رسماً در این جلسه اعلام کرده است که حتی با حضور در جلسات حزبی مخالف است و با خاطی برخورد می‌شود. وی گفته است: ما نماینده هیچ فرد و گروهی نیستیم؛ بلکه نماینده حاکمیت در استان‌ها هستیم؛ لذا باید بر اساس فرامین رهبری، همه تلاش خود را برای سلامت، امنیت و قانون‌مداری انتخابات قرار دهیم. رحمانی فضلی تصریح کرده است: در مقابل فشارهایی که برای تغییر فرمانداران و استانداران هست، می‌ایستیم و از امروز هیچ تغییری نخواهیم داشت، مگر اینکه فرماندار یا استانداری بخواهد در جلسات حزبی شرکت کند.
حجت‌الاسلام یدالله حبیبی، دبیر کل جبهه ایستادگی ایران اسلامی با اعلام حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: این تصمیم پس از چند نشست شورای عالی و بررسی ابعاد موضوع و در نظر گرفتن شرایط سیاسی و اجتماعی کشور گرفته شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات