صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۱۵۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 19 بهمن


خانم «مارین لوپن» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در وعده‌های انتخاباتی خود آورده است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در جنگ‌هایی که به آن ارتباط ندارد، شرکت نکند. از دیگر وعده‌های لوپن اصلاح جامع ساختار اتحادیه اروپا و جایگزینی آن با یک سیستم همکاری بین‌ کشورها بدون داشتن پول مشترک و مرزهای باز است. وی نسبت به حضور ارتش فرانسه در افغانستان، لیبی و همچنین مشارکت در جنگ سوریه انتقادات فراوانی به دولت کشورش کرده است.
واحد RFCC پالایشگاه شازند اراک به دلیل مشکل فنی که در شیر شماره ۵ رخ داده، از مدار خارج شده و در پی این حادثه تولید بنزین یورو ۴ نیز به میزان ۸ میلیون لیتر کاهش یافته است. همچنین، در پی این اتفاق واحد پروپیلن پالایشگاه از مدار خارج شده و عملاً پالایشگاه به تولید نفت کوره روی آورده است. گفته می‌شود، این مشکل تا یک هفته آینده برطرف خواهد شد.
هادی قوامی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تصویب تخصیص ۵/۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای چهار بخش، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق ۳/۱ میلیارد دلار صرف هزینه‌های دفاعی می‌شود؛ همچنین ۱۰۰ میلیون دلار به صداوسیما در جهت خرید تجهیزات، ۳۰۰ میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی برای تجهیز آبیاری روستایی و ۸۰۰ میلیون دلار به بخش‌های مختلف آموزشی تخصیص خواهد یافت.
جان بولتون که حامی سرسخت سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت جرج بوش پسر بوده و همچنان هست، مدعی شده است، خلل و فرج‌های برجام، ایران را قادر می‌کند که ادعای پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای و همچنین قطعنامه شورای امنیت را داشته باشد. وی همچنین تأکید کرده است: هر روزی که آمریکا اجازه می‌دهد بدون پاره کردن توافق(برجام) بگذرد، در واقع آن روز خطری برای آمریکا و دوستانش است.
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویری از آریه درعی، وزیر امور داخلی این رژیم و رئیس حزب شاس پخش کرد که نشان می‌دهد او برای تظاهر به گریه کردن در مرگ عووادیا یوسف، رهبر معنوی این حزب از پیاز استفاده کرده است! این تصاویر ممکن است بر جایگاه آریه درعی در حزب مذهبی شاس که هم اکنون وی رهبری آن را برعهده دارد، تأثیر بگذارد.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: اگر اراده ‌کنیم می‌توانیم ۹۰ درصد هم غنی‌سازی انجام دهیم؛ ما این توانمندی را داریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات