صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۳۷

حرف روز/ حماسه حضور

حضور همدلانه و مقتدرانه آحاد مردم و مسئولان در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، به مناسبت سی‌و‌هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برگ دیگری از وحدت، انسجام و هراس‌ناپذیری مردم و پیوند ناگسستنی آنها با انقلاب را به نمایش گذاشت[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: حضور همدلانه و مقتدرانه آحاد مردم و مسئولان در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، به مناسبت سی‌و‌هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برگ دیگری از وحدت، انسجام و هراس‌ناپذیری مردم و پیوند ناگسستنی آنها با انقلاب را به نمایش گذاشت. انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که با گذشت حدود چهار دهه از طلوع آن، همچنان مورداقبال، حمایت و پشتیبانی مردم است؛ در ارتباط با حضور حماسی مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، توجه به چند نکته ضروری است:
۱- حضور حماسی مردم، گسست‌ناپذیری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب با هویت مردم را به نمایش گذاشت و از این نظر، تضمینی برای ماندگاری انقلاب اسلامی و مهر باطلی بر سناریوی توهمی «ختم انقلاب» بود.
۲- حضور پرشور مردم از نظر بین‌المللی نیز پاسخی به یاوه‌گویی‌های مقامات تازه به دوران رسیده در آمریکا بود تا بدانند کوچک‌تر از آن هستند که با ملت ایران با زبان تهدید و تحریم سخن بگویند؛ بلکه با این ملت فهیم، سلحشور، همیشه در صحنه و هوشیار باید با زبان تکریم و متناسب با شأن والای‌شان سخن بگویند. به بیان دیگر، حضور حماسی مردم نشان داد، ملت ایران نه براساس تهدیدها و یاوه‌گویی‌های دشمنان، بلکه همواره بر پایه ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی رفتار می‌کنند.
۳- این حضور حماسی پشتوانه مستحکمی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان در زمینه‌های مختلف، از جمله در زمینه اجرای برجام و وزنه‌ای برای تقویت گزینه‌های روی میز کشورمان است. در واقع، یکی از پیام‌های مهم این حضور آن است که در قضیه برجام نیز به پشتوانه همین حضور مردمی باید اجرای دقیق تعهدات طرف مقابل را مقتدرانه خواستار شد.
۴- حضور گسترده مردم پشتوانه‌ای برای حضور و نفوذ منطقه‌ای نظام و مسائل دیگری چون ارتقای سیستم دفاعی موشکی است که دشمن، برای خدشه‌دار کردن و از بین بردن آنها برنامه‌ریزی کرده است. به عبارتی، برخلاف تمایل دشمن برای از بین بردن نفوذ منطقه‌ای انقلاب اسلامی و تضعیف توانمندی‌های نظام، حضور مردم نشان داد که باید مسیر مقتدرانه گذشته، بدون کوچک‌ترین تساهل و تسامحی پیگیری و عملیاتی شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات