صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۴۱

اخبار کوتاه شنبه 23 بهمن

نشریه «فارن‌افرز» آمریکایی در تحلیلی با برشمردن عواملی که پیوندهای ایران و روسیه را مستحکم می‌کند، استدلال کرده است، طرح دولت فعلی آمریکا برای شکستن ائتلاف ایران و روسیه، نتیجه‌ای جز شکست در بر نخواهد داشت. این نشریه در ادامه نوشته است: کاخ سفید در بخشی از طرح آشتی‌جویی با مسکو درصدد ایجاد شکاف در همکاری‌های دیرینه بین روسیه و ایران است. مطابق این خط فکری، آمریکا قصد دارد با دادن امتیازهای مناسب به روسیه، این کشور را به انجام این کار قانع کند.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از دیدار با جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، گفت: توافق هسته‌ای در سال اول به کلی اجرا شده و من به این نتیجه رسیده‌ام که این توافق به کلی مورد احترام قرار می‌گیرد. او در ادامه افزود: من نمی‌توانم بگویم که نظر آمریکا درباره برجام کاملاً تغییر کرده است؛ اما یکی از اولویت‌های اصلی اتحادیه اروپا اطمینان از اجرای این توافق‌نامه است.
به گزارش پایگاه خبری «میک نیوز»، از میان ۵۲ نماینده‌ای که به «بتسی دیواس»، وزیر جدید آموزش آمریکا رأی داده‌اند، ۲۲ نماینده طی مبارزات انتخاباتی‌شان ۸۹۵ هزار دلار از او پول دریافت کرده بودند. دیواس چهره‌ای جنجالی دارد و بسیاری از مردم با امضای طومارهای اینترنتی، مخالفت خود را با نامزد کردن وی از سوی ترامپ برای پست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند.
هشت گروه تروریستی وابسته به ارتش آزاد در استان‌های درعا و قنیطره واقع در جنوب سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به ائتلاف موسوم به «قوی‌الجنوب» ملحق شده‌اند. این هشت گروه عبارتند از: «فرقه‌الحسم، فرقه ۱۸ آذار، لواء‌الکرامه، فرقه أحرار نوى، ألویه‌العمری، فرقه صلاح‌الدین، فرقه الحق، فرقه ۴۶ مشاه.»
وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای پنج میلیون ایرانی به بیماری قند، گفت: پنج میلیون نفر نیز در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند، همچنین ۵۰ درصد افراد اضافه وزن دارند و ۳۰ درصد چاق هستند.
روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده است، اقدامات ضد ایرانی دونالد ترامپ، قانونگذاران جمهوریخواه این کشور را قانع نکرده است و آنها وعده داده‌اند با اعمال تحریم‌های کنگره‌ای، فشار بر ایران را افزایش خواهند داد.
وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی درون‌سازمانی هزینه دیوار مرزی با مکزیک را بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و مدت زمان ساخت آن را دست‌کم سه سال برآورد کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات