صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۸۰

اخبار کوتاه شنبه 30 بهمن

آمریکا به کشورهای مخالف بشار اسد، رئیس‌جمهور قانونی سوریه گفته است تا زمانی که روسیه همه گروه‌های مخالف را تروریست قلمداد کند، همکاری نظامی واشنگتن و مسکو ممکن نخواهد بود. آمریکا و هم‌پیمانانش از گروه‌های مسلح در سوریه به «گروه‌های مخالف میانه‌رو» یاد می‌کنند و با این بهانه انواع کمک‌ها و حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، لجستیکی و آموزشی را در اختیار آنان قرار می‌دهند.
تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس در نشستی ضمن اعلام تشکیل ائتلاف علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مردم این کشور خواست، علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) به پا خیزند. گفتنی است، در حالی که هنوز مذاکرات خروج از این اتحادیه آغاز نشده، ارزش پول ملی انگلیس در برابر یورو ۱۲ درصد و در برابر دلار ۱۰ درصد سقوط کرده است.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اعلام اینکه موضوع استانداردسازی خودرو و افزایش استانداردهای این صنعت در دستور کار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت استانداردهای خودرو به ۸۵ عنوان رسیده است و تا سال ۹۷ قطعاً تولید خودروهایی که با معیارهای این استانداردها مطابقت نداشته باشد، متوقف خواهد شد.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» طبق اسناد ۱۱ صفحه‌ای که به دست آورده، نوشت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا تصمیم دارد ۱۰۰ هزار گارد ملی را برای جمع‌آوری مهاجران غیر قانونی در نیمی از ایالات متحده سازمان‌دهی کند. این اقدام نظامی بی‌سابقه علیه مهاجران، از ایالات شمالی «پورتلند» و «اورگون» تا ایالات شرقی «نیو اورلنز» و «لوئیزیانا» را در بر می‌گیرد.
شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد سردار سلیمانی به مسکو سفر کرده است. این شبکه که پیش از این هم در چند مورد ادعای مشابهی را مطرح کرده بود، نوشت: انجام این سفرها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و هدف از این سفر ابراز ناخرسندی از فروش تسلیحات روسی به عربستان و دیگر کشورهای عربی است.
خیرین و دوستداران مردم سوریه با بازسازی مدارس حلب زمینه رشد و شکوفایی دانش‌ آموزان این کشور را فراهم می‌کنند. با خروج تروریست‌ها از حلب، مدارس این کشور در اولویت بازسازی قرار گرفته و آماده حضور ۴۰۰ هزار دانش‌آموز این شهر می‌شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات