صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۹۶

از آواربرداری تا امید به روحانی

۱ـ قالیباف: راننده‌های جرثقیل کارایی لازم را در پلاسکو نداشتند
محمدباقر قالیباف در جلسه شورای شهر تهران تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی هم‌اکنون در زمان حضور در محل حادثه، ابزارآلات لازم را در اختیار دارد؛ اما ضروری است ما با هر قیمتی تجهیزاتی را که سازمان آتش‌نشانی به هر تعداد و میزانی به آن نیاز دارد، تهیه کنیم. وی با بیان اینکه در زمان ریزش ساختمان، مسئولیت جمع‌آوری آوار بر عهده مدیریت بحران است، افزود: ما در ستاد مدیریت بحران شهر تهران جرثقیل‌های ۵۰ و ۱۳۰ تنی داریم و تمامی آموزش‌ها نیز به رانندگان این جرثقیل‌ها داده شده است؛ اما به دلیل آنکه رانندگان این جرثقیل‌ها تجربه نداشتند، کارایی آنها در پلاسکو به اندازه راننده سایر جرثقیل‌ها نبود که هر روز در شهر تهران در حال فعالیتند. در همان زمان یک بیل مکانیکی با راننده جوان ۱۹ ساله‌ای را آوردیم که به دلیل تجربه کاری توانست در لبه پرتگاه کار کند.

۲ـ پیش‌بینی روزهای پرخاک پس از سدسازی ترکیه
سدسازی‌های ترکیه بر روی رودخانه‌های دجله و فرات اثرات محیط‌زیستی چشمگیری بر اکوسیستم مسیر این رودخانه‌ها در کشور عراق به‌ جا گذاشته که با گذشت زمان وخیم‌تر می‌شود. ترکیه بر اساس طرح آناتولی جنوب شرقی (GAP) قرار است ۱۴ سد بر روی فرات، ۸ سد بر دجله و در مجموع ۱۹ نیروگاه برق آبی بسازد. با تکمیل نهایی طرح گاپ، ترکیه حدود ۴۵ درصد آب رودخانه‌های دجله و فرات را کنترل خواهد کرد و در نهایت در یکی دو دهه‌ آینده سبب کاهش آب ورودی به عراق تا میزان ۸۰ درصد می‌شود. خشک شدن تالاب‌های مرکزی عراق و سوریه و تبدیل تالاب هورالعظیم به بزرگ‌ترین کانون بحرانی ریزگرد در منطقه، از جمله عواملی است که سبب شده ایران یکی از متضرران اصلی مهار حقابه رودخانه‌های دجله و فرات در منطقه باشد.

۳ـ گزارشی برای تحریک ترامپ
پایگاه اینترنتی «رادیو عمومی ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر) در گزارشی تحریک‌آمیز نوشت: در حالی که تنها یک هفته از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذشت، ایران موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد. کره شمالی نیز به‌تازگی از پرتاب موفقیت‌آمیز یک فروند موشک بالستیک خبر داده است. یک فروند ناو جنگی روسیه نیز چندی پیش، در۳۰ مایلی ساحل شرقی آمریکا مستقر شده است. در ادامه این گزارش آمده است: واکنش رئیس‌جمهور جدید آمریکا در این زمینه، با شعارهای انتخاباتی وی همخوانی ندارد. ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، هشدار داده بود هر گونه اقدامات تحریک‌آمیز رقبای آمریکا و حتی برخی متحدان این کشور با واکنش شدید دولت آتی وی روبه‌رو خواهد شد.

▼ تا انتخابات
مجید محتشمی، دبیر کل حزب آزادی، گفت: اصولگرایان بهتر است این دور انتخابات ریاست‌جمهوری را رها کرده و به فکر انتخابات سال ۱۴۰۰ باشند. وی از اجماع احزاب اصلاح‌طلب بر نامزدی روحانی سخن گفت و اظهار داشت: ممکن است برخی هم برای گمانه‌زنی‌ها و به احتمال زیاد گرفتن سهمی در انتخابات نام‌نویسی کنند؛ با این حال اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، روحانی هم اجماع اصلاح‌طلبان را خواهد داشت و هم پیروز میدان خواهد بود.
سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، گفت: مراجعانی داشتم که از بنده برای کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ دعوت کرده‌اند، البته شخصاً به پذیرش این دعوت تمایل ندارم؛ اما اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کند، در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حضور خواهم داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات