سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۶۲
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات 9

سهمیه‌ها در فهرست شورای شهر اصلاح طلبان نهایی شد / تکذیب انتخاب زاکانی به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی / مشخصات کاندیدای نهایی اصولگرایان لو رفت! / ذوالنور: گزینه اصولگرایان به موقع رونمایی می‌شود /پیش‌بینی نشریه آمریکایی درباره رئیس‌جمهور بعدی ایران
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

همراه با انتخابات 9مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.


باشگاه خبرنگاران

حسینی خبر داد: معرفی گزینه‌های جبهه یکتا به جبهه مردمی نیروهای انقلاب

سید محمد حسینی سخنگوی جبهه یکتا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه یکتا گزینه‌های ریاست جمهوری خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی کرده است‌، خاطر نشان کرد: جبهه یکتا گزینه‌های خود را مشخص کرده است و همچون دیگر احزاب و تشکل‌‌ها در موعد مقرر به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی می‌کند تا در معرض آرای حاضران در مجمع ملی قرار گیرند.


تسنیم

« جمعیت ایثارگران » رسماً از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» حمایت کرد

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور استقبال می کند و خود و خواهران و برادران خود در این حرکت جدید را به تقوای الهی، اتحاد، توجه به نیازهای واقعی مردم و به وی‍ژه طبقات مستضعف، فرا می خواند. شفافیت، پاسخگویی، صراحت و کنارگذاشتن رودربایستی با هر متهم به فساد و کج دستی در استفاده از بیت المال و داشتن برنامه های روشن و عملی برای پایان دادن به رکود، تحرک کسب وکارها، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت عمومی، توقع مردم فداکار و صبور از حرکت اصلاح طلبانه برای پایان دادن به مدیران ناکارآمد، اشرافی و مردم گریز، پرخرج، پرمدعا و بی عمل است و طبیعی است این حمایت و پشتیبانی مشروط به پایبندی به اصول و مبانی ارزشی اعلام شده است و منتظر عمل انقلابی آنهاست


فارس

سهمیه‌ها در فهرست شورای شهر اصلاح طلبان نهایی شد

حسین کمالی رئیس کمیته سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه فهرست شورای شهر اصلاح‌طلبان نهایی و ابلاغ شده است گفت: مجموع سهمیه بانوان و جوانان با توجه به 10 درصد همپوشانی 50 درصد است.


خبرآنلاین

تکذیب انتخاب زاکانی به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی

محمدحسن آصفری با تأیید لغو همایش سراسری اصولگرایان در روز 28 بهمن گفت: به دلیل آنکه جمعیت زیاد است دنبال محل مناسبی برای برگزاری این گردهمایی هستیم و همین مسئله عامل به تعویق افتادن تاریخ مراسم شد. عضو ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با رد خبری درخصوص انتخاب زاکانی به عنوان نامزد نهایی جمنا گفت: من نمی دانم این خبر را از کدام لپ لپ درآوردند ولی هیچ تصمیمی هنوز برای انتخاب نامزد نهایی گرفته نشده است و نظر مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخاب نامزد نهایی تعیین کننده است.


ایلنا

واکنش شریعتمداری به خبر ریاستش بر ستاد انتخاباتی روحانی

معاون اجرایی رییس‌جمهور در خصوص مسئولیت خود در ستاد آقای روحانی گفت: من این امر را تکذیب نمی‌کنم اما هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است و هر وقت مسئولیتی به من داده شود مسلما مردم در جریان آن قرار خواهند گرفت.


نسیم
میرتاج‌الدینی: ۱۲۰ نماینده مجلس تاکنون از "جبهه مردمی" حمایت کرده‌اند

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس کمیته نمایندگان مجلس شورای اسلامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از حمایت ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس از این جبهه خبر داد.


نامه نیوز

مشخصات کاندیدای نهایی اصولگرایان لو رفت!

محمدعلی پورمختار نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه قطعا اصولگرایان حول یک نفر به وحدت می رسند گفت: ممکن است تا زمان ثبت نام معرفی این کاندیدا طول بکشد، ولی این فرد شناخته شده است اما جز اسامی که تا کنون در موردشان به عنوان کاندیدای اصولگرایان گمانه زنی شده است نیست .


کیهان

اختلافات دو طیف اصلاح‌طلب در انتخابات 96

مهدی آیتی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم می‌گوید میان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات دودستگی وجود دارد اما موسوی لاری حاضر نیست کنار برود و این اختلاف برطرف شود.


عصر ایران

ذوالنور: گزینه اصولگرایان به موقع رونمایی می‌شود

مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال اینکه اصولگرایان به وحدت برسند را ٩٠درصد می‌دانم، گزینه اصولگرایان به موقع رونمایی می‌شود و اصولگرایان با وجود این گزینه موفقیت بالایی درانتخابات خواهند داشت.


تسنیم

کواکبیان: وعده‌های‌ ما محقق نشد؛ شرمنده‌ایم

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم گفت: وعده‌های زیادی به مردم دادیم که این وعده‌ها محقق نشد، لذا شرمنده مردم هستیم.

ایسنا

جزییات برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون

مجید شعبانپور رییس مرکز تولید و فنی سیما گفت: در انتخابات پیش‌رو علاوه بر تولید برنامه‌های تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامه‌ها همچون انتخابات‌های گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت. این برنامه‌ها شامل ۳۰ دقیقه گفت‌وگو با دوربین، و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای گفت‌وگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفت و گو با ایرانیان خارج از کشور هستند. پخش سه مناظره ۱۸۰ دقیقه‌ای نیز در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است.


نامه نیوز

فرهنگی: اصولگرایان معتدل از روحانی حمایت می کنند

محمدحسین فرهنگی،‌نماینده سابق مجلس گفت: البته اصولگرایانی که مشی اعتدالی دارند ممکن است به سمت حمایت از روحانی بروند همانطور که برخی از اصلاح طلبان نیز به سمت حمایت از رقیب میروند.


فارس

رضایی: یک بار دیگر باید به انقلاب برگردیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: در انتخابات پیش رو هم باید جبهه مردمی شکل گرفته، هم دولت انقلابی سرکار بیاد و هم یک فرد انقلابی در راس کار قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف مد‌نظر برسیم.



تابناک

واعظی انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی روحانی را تأیید کرد

«محمود واعظی» در دفاع از تشکیل ستاد انتخاباتی از سوی رئیس جمهوری عنوان کرد: بالاخره آقای روحانی هم باید ستادی داشته باشد. وقتی که گروه های مردمی و جریانات سیاسی می ‌خواهند از ایشان حمایت کنند، بالاخره باید یک جایی باشد که این ها را با هم هماهنگ کند. این ستاد از ابتدا قرار بود به ریاست «محمد علی نجفی» آغاز به کار کند و به دلیل مشکلات جسمانی او بر عهده معاون اجرایی رئیس جمهوری گذاشته خواهد شد.


نامه نیوز

پورمختار: ممکن است معرفی نامزد اصولگرایان تا روز ثبت نام زمان ببرد

محمدعلی پورمختار در مورد گزینه اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ گفت: اصولگرایان فرصت کافی برای معرفی کاندیدای خود دارند کما اینکه اصلاح طلبان هم هنوز کاندیدای مورد نظر خود را معرفی نکرده اند. آنها همچنان درباره آقای روحانی مردد هستند و بارها اعلام کرده اند که گزینه دیگری به جز روحانی هم داشته باشند .


ایسنا
تشریح راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات توسط «عارف»

عارف با اشاره به عملکرد جریان اصلاحات گفت:‌ در دهه 90 با جمع بندی از عملکرد درون جبهه اصلاحات عملا سه راهبرد در دستور کار این جبهه قرار گرفته است؛ اولین و مهمترین راهبرد مشارکت حداکثری مردم در صحنه‌های انتخابات است. این راهبرد در چارچوب منافع ملی است؛ راهبرد دیگر ما اجماع است؛ اجماع کامل در درون جبهه اصلاحات. شاید در نگاه اولیه این کار سخت بود اما انصافا همه تشکل‌های اصلاح‌طلب این ظرفیت را نشان دادند.

رئیس فراکسیون امید افزود:‌ راهبرد دیگر همکاری و تفاهم با جریانات دیگر است. واقعیت این است که دو جریان را باید در کشور به رسمیت بشناسیم که امروز تحت عنوان اصلاح طلب و اصولگرا معرفی می‌شود. باید به دنبال حذف یکدیگر نباشیم. زمانی که یک جریان خاص جریان دیگر را حذف کند دیدیم چه هزینه‌هایی به نظام تحمیل شد که ممکن است برخی اثرات آن در دهه‌های آینده دیده شود.


باشگاه خبرنگاران

رایزنی حزب اعتدال و توسعه با اصلاح‌طلبان برای انتخابات 96

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: روحانی گزینه ما برای انتخابات ریاست جمهوری است و قطعا از وی حمایت می‌کنیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم تا جلساتی با اصلاح‌طلبان برای نزدیک شدن به ائتلاف داشته باشیم، تصریح کرد: ما نه برند اصلاح‌طلبی داریم و نه برند اصولگرایی بلکه به دنبال این هستیم که برای انتخابات سال آینده با اصلاح‌طلبان ائتلاف کنیم.


خبرآنلاین

اشرفی اصفهانی: کاندیداتوری مطهری در کنار روحانی به مصلحت نیست

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور علی مطهری در انتخابات آینده گفت: اخیراً زمزمه هایی درباره علی مطهری می شنوم. آقای مطهری دوست ما است اما با بودن آقای روحانی مصلحت نیست بیاید، شاید هم خودش نیاید.


ایسنا

عضو جبهه پایداری: اصولگرایان هنوز تا گزینه نهایی خیلی فاصله دارند

نصرالله پژمان‌فر عضو جبهه پایداری گفت: تاجایی که من اطلاع دارم اصولگرایان هنوز برای انتخابات وارد گزینه‌ها نشده‌اند، البته تا گزینه نهایی خیلی فاصله دارند و گزینه ابتدایی هم مطرح نشده است.


اعتماد

گلایه رهبر از عدم حضور پایداری ها در جلسات جمنا

محمد تقی رهبر، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: حرف چند گروه را آن یک گروه باید بشنود نه اینکه چند گروه بیایند یک گروه را ببینند. این حرفها نیست وقتی که می خواهند برای ملت کار کنند من و تویی وجود ندارد. برادران ما برادران خوبی هستند و اگر به جمع بپیوندند خوب است. رهبر در خصوص اینکه کدام طیف های اصولگرا در جلسات جمنا شرکت نکرده اند، گفت: بجز پایداری ها مورد دیگری نشنیدم که به جلسات نیامده باشند.


ایسنا

منتجب نیا: بهتر از روحانی در شرایط موجود سراغ نداریم

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا،قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه علاوه بر حمایت از دولت، در جایی که لازم باشد، صریحاً انتقاد می‌کنیم، گفت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بارها گفته ایم که به کسی چک سفید امضا نمی دهیم اما از سوی دیگر هر چه هم نگاه می کنیم، شخصی بهتر از آقای روحانی در شرایط موجود سراغ نداریم.


جام نیوز

پیش‌بینی نشریه آمریکایی درباره رئیس‌جمهور بعدی ایران

نشریه آمریکایی ترامپ نوشت: دامن زدن به تنش ها توسط ترامپ، کار حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات را مشکل کرده است. این نشریه پیش بینی کرده که با شرایط موجود، رئیس جمهور بعدی ایران یک اصولگرا خواهد بود.


روز نو

پیش بینی عجیب از نتیجه انتخابات ایران

یک سایت متعلق به مسیحیان آخرالزمانی که پیش گویی های اخرالزمانی طبق انجیل انجام می دهند در مقاله ای تحلیلی مدعی شده که رییس جمهوری آینده ایران فردی تندرو خواهد بود.


تسنیم

چراغ سبز تقوی به اصولگرایان برای کاندیداتوری در انتخابات

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کنند، به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت.


ایلنا

بقایی اعلام کاندیداتوری کرد

حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در دولت دهم با انتشار بیانیه‌ای نامزدی خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.


ایرنا

کیهانیان: جلیلی نامزد بلافصل جبهه پایداری خواهد بود

کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی تاکید کرد: سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح و محسن رضایی شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی ندارند و رقیب اصلی روحانی فردی از نزدیکان احمدی نژاد است. عضو شورای راهبردی و شورای احزاب و تشکل های جبهه حامیان ولایت اظهار داشت: جلیلی نامزد بلافصل جبهه پایداری خواهد بود و در استان ها نیز مشغول تبلیغ ایشان هستند.


فارس
اعلام موجودیت یک جبهه سیاسی دیگر در آستانه انتخابات

سازمان دفاع از منابع ملی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا جبهه اسلامی ایرانی «نجات» را تأسیس و تشکیل داده است.
سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران است که در نشست فصلی خانه احزاب رسما برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.



ایلنا

زیباکلام: با فوت هاشمی سبد رای روحانی بالا رفت

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: هاشمی در سال ۹۲ از مردم خواست به روحانی که ۲ میلیون بیشتر رای نمی‌آورد رای دهند که روحانی ۱۹ میلیون رای آورد و قبل از فوت آیت الله هاشمی در مصاحبه‌ای گفتم که رای روحانی در ۹۶ ریزش دارد اما اکنون بعد از فوت ایشان معتقدم که با فوت هاشمی سبد رای روحانی بالا رفت


مهر
زمان آغاز روندانتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت:‌ بر اساس جدول زمان بندی شده از ۲۲ فروردین ماه سال آینده روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

اعتماد

نامه‌ای به محمدرضا عارف با ۳ پیشنهاد انتخاباتی

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به محمدرضا عارف، رییس شورای سیاستگذاری انتخابات اصلاح‌طلبان ۳ پیشنهاد مهم و اساسی در تنظیم فهرست کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر و روستا به عارف ارایه کرده است. او از عارف خواسته است تا در تدوین فهرست نهایی کاندیداهای اصلاح‌طلبان یک ارزیابی دقیق از عملکرد اعضای فعلی شورای شهر داشته باشند، در انتخاب کاندیداها اولویت را به جوانان نخبه و کارشناس دهند و همچنین از تمامی کاندیداهای فهرست نهایی میثاق‌نامه اخذ کنند که در آینده شاهد پیمان‌شکنی آنان نباشند.


رسا

شرط «پایداری» برای حمایت از کاندیدای «جمنا«

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: دعا می کنیم که دوستان در بهترین راه موفق باشند و به اصلح برسند و اگر واقعا به اصلح برسند دوستان را یاری خواهیم کرد. واقعا دلمان می خواهد که آقایان به اصلح برسند و اگر رسیدند بحث وحدت دیگر مطرح نیست بلکه وظیفه می دانیم بایستیم و حمایت کنیم حتی از ما نباشد چون از شاخصه ها این نیست که شخص پایداری باشد.


تسنیم

۵ اسفند؛ برگزاری مجمع سراسری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب«

رضا روستاآزاد عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی دو هزار و 500 نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این مجمع از ساعت 7:30 صبح تا 17 روز پنجشنبه 5 اسفندماه در جوار حرم مطهر امام‌خمینی(ره) واقع در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.


عصر ایران

درخواست برای حضور باهنر در انتخابات ریاست جمهوری

ناصر ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در رابطه با وضعیت فعلی اصولگرایان و شانس موفقیت کاندید این جناح گفت: اصولگرایان ترجیح به حمایت از "جبهه نیروی مردمی" دارند و اجماع اصولگرایان از طریق این تشکل انجام می پذیرد . وی در ادامه گفت: باهنر چهره مهمی محسوب می شود و مقبولیت نسبتا خوبی هم دارد. با ورود ایشان به انتخابات بخشی از مسائل اصولگرایان می تواند حل شود.


ایرنا

دبیرکل حزب ندای ایرانیان: باهنر نامزد نهایی اصولگرایان است

مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان معتقد است گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری تا یک ماه آینده اعلام می شود و به احتمال قوی کسی جز محمدرضا باهنر نیست.


خبرآنلاین

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به احتمال کاندیداتوری رئیسی

سخنگوی شورای نگهبان درباره دعوت برخی گروه های سیاسی از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری برای نامزدی در انتخابات 96 و احتمال قبول این دعوت به کاندیداتوری گفت: هر عضو هیأت نظارت بر انتخابات بخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود طبق قانون باید از مسئولیت خود در هیأت نظارت استعفا دهد و کسی دیگری جایگزین او خواهد شد.


تسنیم

شاخص‌های «رهپویان» برای انتخاب نامزد اصلح ریاست‌جمهوری مشخص شد

شاخص‌های مورد نظر کمیته سیاسی جمعیت رهپویان برای انتخاب نامزد اصلح ریاست‌جمهوری مشخص شد. در این بررسی، چهار شاخص کلی «اخلاق»، «ارزش‌ها و فرهنگ»، «دانش» و «مهارت‌ها و توانمندی‌ها» در نظر گرفته شده و برای هر یک ویژگی‌های جزئی‌تری تعیین شده است.

همچنین برای هر شاخص، یک ضریب در نظر گرفته شده که پس از تعیین نمره هر نامزد در هر شاخص از 1 تا 10 و حاصل ضرب آن در ضرایب شاخص‌ها، جمع امتیاز هر نامزد از نمره هزار مشخص خواهد شد.



ایرنا
شاخ و شانه کشیدن های یک اصلاح طلب برای اصولگرایان

حجت الاسلام رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این که اصولگرایان نمی توانند به وحدت و توافق برسند گفت: اصولگرایان یقین دارند که هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آنها رقیب قدرتمندی برای روحانی نیست.


نامه نیوز

واکنش عضو «جمنا» به نامزدی اطرافیان احمدی نژاد

محمد تقی رهبر، عضو جبهه مردمی انقلاب و امام جمعه موقت اصفهان در خصوص نزدیکان احمدی نژاد که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کرده اند گفت: همین مطرح کردن و نام بردن اسمشان باعث مطرح شدنشان میشود، پس بهتر است در مورد اسامی صحبتی نشود.بهتر است در مورد افرادی که در حد و جایگاه ریاست جمهوری نیستند صحبتی نشود .


ایرنا

غفوری فرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب پنجشنبه به کاندیدای واحد می رسد

حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نشست روز پنجشنبه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ‌در این نشست قرار است به کاندیدای واحد برای انتخابات ریاست جمهوری 96برسند اما تا جایی که می دانم آقای باهنر اصلا کاندیدا نیست.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات