سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۵۸
بسته انتخاباتی بصیرت:

همراه با انتخابات 11

آب پاکی وزیر دولت اصلاحات بر روی دست اعتدال گرایان/ توصیه های انتخاباتی آیت‌الله خاتمی/ تابناک مدعی شد: 10 کاندیدای نهایی جبهه مردمی برای انتخابات 96/ معرفی کاندید پوششی با هماهنگی روحانی/ غرضی: من بی رقیبم/ قاضی زاده هاشمی اسپانسر انتخاباتی می شود؟
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

همراه با انتخابات 11مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.


تسنیم
آیت‌الله بطحائی: مردم از من خواستند که رئیس جمهور شوم

آیت‌الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: اقشار مختلف مردم از من دعوت کرده‌اند تا در انتخابات شرکت کنم و با درخواست‌هایی که شده موافقم.


تسنیم

رئیس جبهه اصلاح طلبان: "پزشکیان" گزینه خوبی است

جید محتشمی دبیرکل حزب آزادی و رئیس جبهه اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: بعید نیست که برخی گزینه‌ها برای کمک به آقای روحانی تا چند روز مانده به انتخابات کاندیدا شوند و از ایشان در مناظره‌ها دفاع کنند و در نهایت چند روز مانده به انتخابات از عرصه کنار بروند. شاید یکی 2 نفر در اصلاح‌طلبان باشند که وزن‌شان نزدیک به آقای روحانی باشد، اما ما نداریم کسی که پایگاه اجتماعی آقای روحانی را داشته باشد؛ آقای پزشکیان گزینه خوبی است.


انتخاب

نظر یک کاندیدای ریاست جمهوری درباره استفاده از احمدی نژاد

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در پاسخ به سوالی در خصوص کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصولگرایان لیستی را اعلام کردند که نام من در آن قرار دارد.وی درپاسخ به سوالی در خصوص استفاده کردن از محمود احمدی نژاد نیز گفت: احمدی نژاد برای کشور یک ظرفیت است که باید از آن استفاده شود.


کیهان

میتینگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور غیرقانونی چند مقام دولتی

فراکسیون امید به بهانه سالگرد انتخابات مجلس نشستی را برگزار کرد که ضمن آن حضار درباره نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت 96 تبادل‌نظر کردند. در این نشست در کنار محمدرضا عارف، موسوی‌لاری، علی مطهری و برخی دیگر از نمایندگان مجلس، دولتمردانی مانند وزیر آموزش و پرورش، امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس‌ ستاد انتخابات، معصومه ابتکار معاون روحانی و رئیس سازمان محیط‌زیست، علی ربیعی وزیر رفاه و کارحضور داشتند.


نامه نیوز

جعفرزاده: شک نکنید روحانی رای می‌آورد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مستقلین می گوید: شک نداشته باشید که آقای روحانی مجددا رای خواهند آورد و برای دومین بار رئیس جمهور خواهد شد.اصولگرایان مهره ای ندارند و همین افرادی که مطرح می شوند هم رای و اقبالی در جامعه ندارند.


فارس

حمایت جامعه روحانیت از گزینه نهایی جبهه مردمی

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بر حمایت این تشکل از گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ۹۶ تأکید کرد.


مهر

آب پاکی وزیر دولت اصلاحات بر روی دست اعتدال گرایان

علی صوفی فعال سیاسی فعال سیاسی اصلاح طلب از جواب ندادن ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالگرایان در انتخابات مجلس دهم سخن گفت و تاکید کرد این ائتلاف دیگر تکرار نخواهد شد.


فارس

توصیه های انتخاباتی آیت‌الله خاتمی

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه التهاب‌آفرینی و تشنج‌آفرینی در عرصه انتخابات از ناحیه هر جناحی یا هر کسی که باشد، محکوم است، گفت: نباید فضای انتخابات در کشور فضای عقده‌گشایی نسبت به ارزش‌های اسلامی باشد، هیچ کس نه کاندیداها و نه هواداران‌شان به بهانه نطق‌های انتخاباتی حق جفا به نظام اسلامی را ندارند، نباید خدمات 38 ساله انقلاب اسلامی ایران را زیر سؤال ببرند.


فارس

گام اول «جمنا» به روایت مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز جبهه مردمی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: باتوجه به اینکه اکثر شخصیت‌ها، احزاب و جمعیت‌های انقلابی به این جبهه پیوستند، جبهه مردمی نقش تاثیرگذاری را بین نیروهای انقلابی دارد. حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: گام اول این جبهه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است و این انتظار وجود دارد که بعد از انتخابات سال آینده بتواند این مسیر را ادامه دهد و به وحدت نیروهای انقلابی برسد و به حزب فراگیر دست پیدا کند.


تابناک

تابناک مدعی شد: 10 کاندیدای نهایی جبهه مردمی برای انتخابات 96

تابناک مدعی شد طبق شنیده ها، لیست ده نفره کاندیداهای منتخب اولین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ۹۶ به ترتیب حروف الفبا به شرح ذیل مشخص گردیده است:

- مهرداد بذرپاش/ - سعید جلیلی/ - حمیدرضا حاجی‌بابایی/ - محسن رضایی/ - علیرضا زاکانی/ - محمد مهدی زاهدی/ - سید عزت‌الله ضرغامی/ - رستم قاسمی/ - محمدباقر قالیباف/ -علی نیکزادی

‌شایان ذکر است، اسامی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و مهندس فتاح به دلیل انصراف ایشان از کاندیداتوری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، حذف شده است.


ایسکا نیوز

معرفی کاندید پوششی با هماهنگی روحانی

علی صوفی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بیان این که با روحانی جسته و گریخته صحبت هایی حول انتخابات که در کنار وی کاندیدای دیگری بیاید، شده است، گفت: قرار است با هماهنگی رییس جمهوری این کار صورت بگیرد و نگرانی هم برای روحانی به وجود نیاید و سپس یک رقابت درونی شکل بگیرد .


ایسنا

حسین‌زاده: لیست انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان در هفته‌های آینده نهایی می‌شود

عبدالکریم حسین‌زاده عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت که این شوار در هفته‌های آینده به خروجی خوبی در مورد فهرست انتخاباتی شورای شهر خواهد رسید.


ایران

لاریجانی: از اصولگرایان بی خبرم

علی لاریجانی در پاسخ به سؤال روزنامه «ایران» درباره نقش او در تلاش‌های اصولگرایان برای وحدت در روزهایی که اصولگرایان تمام توان خود را معطوف رسیدن به نامزدی واحد برای رقابت با حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کرده‌اند گفت: «من که به عنوان رئیس مجلس و پارلمان مصلحتی نمی‌بینم که در این امور دخالتی داشته باشم».


تسنیم

واکنش روحانی به اظهارات مقامات آمریکا درباره انتخابات ایران

رئیس‌جمهور درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی ایران دموکراتیک نبوده است، گفت: انتخابات ایران انتخاباتی آزاد و سالم و رقابتی و دموکراتیک است.


تسنیم
موسوی: «روحانی» دیگر فرصت جدیدی برای کسب رای ندارد

سیدافضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: روحانی هر کاری توانسته در این ۴ سال انجام داده و دیگر فرصت کار جدیدی ندارد. اگر در دوره بعد رأی آورد، باید بر حل مشکلات اقتصادی و بیکاری متمرکز شود.


تسنیم

حسینی: استمرار با روند فعلی، نتیجه انتخابات را به نفع «جبهه مردمی» رقم می‌زند

سیدمحمد حسینیعضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره آینده جبهه، گفت: اگر جبهه مردمی با همین روند که شروع شده استمرار یابد، نویدبخش آینده خوبی است و نتیجه انتخابات هم به نفع این جبهه رقم خواهد خورد.


خراسان

عارف: اصولگرایان بخواهند کمکشان می کنیم

«محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس هم در گفتگو با برنا، درباره وحدت اصولگرایان گفت: ما آرزویمان این است که اصولگرایان به وحدت برسند و اگر بخواهند می توانیم تجربیات خودمان را در اختیار آنها قرار دهیم و اگر کمکی بخواهند دریغ نخواهیم کرد. وی افزود: این اقدام را یک راهبرد ملی می دانیم که براساس آن دو جریان اصلی در کشور به اجماع برسند و فعالیت هایشان را با وحدت به پیش ببرند.



باشگاه خبرنگاران

غرضی: من بی رقیبم

محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 در رابطه با کاندیداتوری‌ خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اظهار داشت: بنده بعد از سال 92 تا به امروز به صورت دائم بر مسائل اداری کشور کار کردم و دو ماه پیش نیز در جشنواره مطبوعات اعلام کردم که قصد نامزد شدن در انتخابات 96 را دارم.


تابناک

مصباحی‌مقدم: بارها از جلیلی خواستیم به جبهه بپیوندد اما قبول نکرد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، از «سعید جلیلی» و اعضای جبهه پایداری به عنوان اصولگرایانی یاد کرد که تاکنون حاضر به عضویت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نشده اند. وی گفت: من آدم رکی هستم و دلیلی ندارد که حقیقت را نگویم. از جلیلی بطور مکرر دعوت شد تا به جبهه مردمی بپیوندد و ما واقعا به دنبال این بودیم که جلیلی به این مجموعه بیاید، اما خودش قبول نکرد. پایداری ها هم نیامدند، اما کاندیدایی هم در انتخابات ندارند.


تسنیم

دبیرکل موتلفه: رئیس‌جمهور اخلاق گفت‌وگو با منتقدان را رعایت نمی‌کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به اظهارات رئیس‌جمهور که منتقدین دولت را متهم به داشتن «آلزایمر سیاسی» کرده است، گفت: رئیس جمهور متأسفانه اخلاق گفتگو با منتقدان را رعایت نمی‌کند؛ قبلا هم بارها این عبارات موهن و سایر عبارات مشابه را تکرار کرده‌ است.


تسنیم

میرتاج‌الدینی: جوان‌گرایی ویژگی «جبهه مردمی» است

حجت‌الاسلام سید رضا میرتاج‌الدینی عضو علی‌البدل شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان را از ویژگی اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب دانست و تصریح کرد: اینکه یک سوم شورای مرکزی جبهه مردمی از نسل سوم و چهارم انقلاب هستند پیام روشنی دارد؛ جامعه ما یک جامعه جوان است و ما برای اداره این جامعه نیازمند اعتماد به جوانان هستیم.


ایلنا

کاندیداهای «جبهه یکتا» به توافق رسیدند

محمدمهدی زاهدی با ابراز امیدواری از ایجاد فضای پرشور انتخاباتی با حضور کاندیداهای متعدد در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر عدم حمایت احمدی‌نژاد از کاندیداهای انتخابات تاکید کرد و گفت: کاندیداهای «یکتا» پذیرفته‌اند در قالب «جمنا» فعالیت کنند.


نامه نیوز

جهانگیری رقیب رفاقتی روحانی

تعدد کاندیداهای اصولگرایان بی‌شک موجب خواهد شد تا روحانی یکه و تنها در معرض آماج حملات مخالفان و منتقدانش در جریان مناظرات انتخاباتی قرار بگیرد. از همین روی، برای پیشگیری از این رویداد، اندیشه حضور نامزدهای کمکی و ضربه گیر روحانی، به اذهان متبادر شده است.


ایسنا

عارف: به هیچ‌ فردی برای انتخابات وعده‌ نداده ام

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور افراد در لیست انتخابات شوراها براساس ارزیابی‌ها و امتیازات است و در این زمینه به هیچ فرد خاصی وعده داده نشده که در کجای لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرد.


انتخاب
ناصری: تصمیم در مورد «نامزد در سایه» به روحانی واگذار شد

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به صحت نقل قولی که مرعشی از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه «نامزد پوششی باید در کنار روحانی باشد» و این که سال آینده این موضوع به عنوان اقدامی راهبردی در اردوگاه تحول‌خواهان تبدیل شود، تصریح کرد: این خبر صحیح است اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم به دنبال مذاکراتی که پیرامون این مساله صورت گرفته تصمیم‌گیری در این خصوص به آقای روحانی واگذار شده است.


ایلنا

چمران: دولت‌ها شهرداری را مقابل خود می‌بینند

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفت: دولت شهرداری را مقابل خود می‌بیند. البته این خاصیت همه دولت‌ها است و منحصر به این دولت نمی‌باشد.


پارس

قاضی زاده هاشمی اسپانسر انتخاباتی می شود؟

جریان اصلاحات با عناوین مختلف درصدد است نامزد جدی را در کنار حسن روحانی مطرح نماید. پارس مدعی شد: بر همین اساس روحانی درصدد است یکی از وزرای خود را به عنوان نامزد در سایه معرفی نماید.برخی معتقدند بهترین گزینه، آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت است. به وی قول معاون اولی داده شده است. در عین حال به دلیل ثروت خود می تواند هزینه های انتخاباتی روحانی را تامین نماید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات