صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۵۴

از توصیه‌های عارف تا تکذیبیه «جمنا»

۱ـ آغاز به کار گروه ضد فساد مالی در قزاقستان
مرکز مبارزه با فساد مالی قزاقستان به منظور مبارزه با فساد اقتصادی و همچنین آگاه کردن مردم این کشور به حقوق خود، «گروه ضد فساد مالی» را در این جمهوری راه‌اندازی کرده است. اعضای گروه ضد فساد مالی سیاست چگونگی مبارزه با فساد مالی در کشور را به شهروندان قزاقستان توضیح می‌دهند و با روی باز از شهروندان مراجعه‌کننده استقبال می‌کنند. گفتنی است، اولین گروه ضد فساد مالی به طور آزمایشی با کارمندان چهار سازمان دولتی شهر «آستانه» که حدود ۵۰۰ نفر هستند، دیدار می‎کند. در آینده گروه ضد فساد مالی برای مراجعه شهروندان قزاقستان در ادارات دولتی مستقر شده و با مردم در این زمینه همکاری می‌کند. «عالیک شپکبایف» معاون رئیس آژانس خدمات دولتی و مبارزه با فساد مالی قزاقستان گفت: بیش از ۱۸۰۰ کارمند دولتی به دلیل گرفتن رشوه‌ تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و  ۱۲۰۰ کارمند دولتی قزاقستان به جرم ارتکاب فساد مالی سنگین برای همیشه از کار دولتی کنار گذاشته شده‌اند. شپکبایف اظهار داشت: فساد این کارمندان بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به بودجه قزاقستان خسارت وارد کرده که از این مبلغ ۹۳ میلیون دلار برگردانده شده است.

۲ـ انهدام ۴٠٠ باند قاچاق سازمان‌یافته
قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۴۰۰ باند سازمان‌یافته قاچاق در یک سال اخیر با همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک منهدم شده‌اند و اکنون فضای تجارت غیر رسمی برای قاچاقچیان تنگ شده است. خورشیدی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد بر اساس آمار ارائه شده و حجم کشفیات زیادی که مجموعه کالاهای قاچاق داشته‌اند، به طور طبیعی شاهد کاهش حجم قاچاق در کالاهای مختلف تا پایان سال جاری باشیم و بر اساس این، ۲۰ درصد کاهش قاچاق را تجربه کنیم. برآوردهای اولیه حاکی از کاهش حجم قاچاق در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار است.

▼ تا انتخابات
عبدالکریم حسین‎زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه اصلاح‎طلبان بنا دارند در کنار روحانی گزینه دیگری را برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۹۶ معرفی کنند، گفت: ما قطعاً در انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۹۶ با راهبرد تک کاندیدایی وارد عمل خواهیم شد و اگر نامزدی را هم در کنار وی معرفی کنیم، تنها جنبه حمایتی دارد و بی‌شک در مراحل آخر انتخابات به نفع روحانی کنار خواهد کشید.
محمدرضا عارف درباره اینکه آیا اصولگرایان با تعدد نامزدها می‌توانند انتخابات را به مرحله دوم بکشانند، گفت: قطعاً تعدد کاندیدا به نفع آنها نیست و رأی آنها شکسته می‌شود. بنده همان توصیه سال ۹۲ و ۹۴ را دارم که جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب با یک کاندیدا به صحنه بیایند و به اجماع برسند تا به شرایطی برسیم که رقابت با دو کاندیدای برجسته انجام شود.
طی روزهای گذشته، برخی وبگاه‌ها، کانال‌ها و رسانه‌ها فهرست‌هایی منتشر کرده‌اند که ادعا شده است اسامی منتخبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است. این جبهه با تکذیب کلیه این فهرست‌ها، اعلام کرده است همان‌طور که پیشتر بارها گفته شده، اسامی نهایی، به طور رسمی و زمانی اعلام خواهد شد که مذاکره با کاندیداها نهایی شده باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات