صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۱۹

از تکذیبیه خانواده هاشمی تا 5 کاندیدای اعتدالگرایان

۱ـ به آتش کشیده شدن چهار مسجد و مرکز اسلامی در آمریکا
رسانه‌های آمریکایی از آتش‌سوزی و سوزانده شدن چهار مسجد و مرکز اسلامی در این کشور طی هفت هفته خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری «بازفید»، در روز ۷ ژانویه ۲۰۱۷ مرکز اسلامی «لیک تراویس» در اوستین که در دست ساخت است، به آتش کشیده شد. یک هفته بعد در ۱۴ ژانویه مرکز اسلامی «ایست ساید» در واشنگتن سوزانده شد. دو هفته بعد در ۲۷ ژانویه، چندین ساعت پس از امضای قانون ضد مهاجرتی از سوی دونالد ترامپ که هفت کشور اسلامی را هدف گرفته بود، مرکز اسلامی «ویکتوریا» در تگزاس آتش گرفت. در ۲۴ فوریه نیز آتش‌سوزی کوچکی در ورودی مسجد «دارالسلام» در تامپا به وقوع پیوست. بازفید در ادامه گزارش داد، طی هفته‌های اخیر موج حملات علیه اقلیت‌های مذهبی در آمریکا حتی علیه مراکز یهودیان به راه افتاده؛ چیزی که در آمریکا کاملاً بی‌سابقه بوده است.

۲ـ جزئیات دیدار خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب
در پی انتشار برخی اخبار غیر رسمی درباره جزئیات دیدار خانواده آیت‌الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب، محسن هاشمی ضمن بی اساس دانستن این شایعات، گفت: پس از اربعین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، به منظور تشکر از رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز و برگزاری مراسم ختم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدیم و با ایشان در فضایی پرمهر و عطوفت دیدار کردیم که این ملاقات در دو بخش انجام شد؛ ابتدا بنده به صورت خصوصی در جلسه‌ای خدمت ایشان مواردی را مطرح کردم و سپس اعضای خانواده به منظور دیدار و تشکر از رهبر معظم انقلاب حضور یافتند و ایشان با مهربانی جویای احوال خانواده شدند. وی در ادامه افزود: کلیه شایعات و اخبار بی‌اساسی که در برخی از رسانه‌های افراطی با هدف اختلاف‌افکنی نقل می‌شود، بی‌اساس است.

▼ تا انتخابات
راضیه علی‌بخشی، سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان درباره آخرین تحولات و تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی در این جبهه اظهار داشت: «قدرت‌علی حشمتیان» رئیس خانه احزاب ایران و منتخب اول احزاب کشور ۸۹۳ رأی، «علی مطهری» نایب‌رئیس مجلس با ۷۶۸ رأی، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور فعلی با ۵۸۷ رأی، «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور با ۵۲۳ رأی، «محمد اشرفی‌اصفهانی» رئیس هیئت تخلفات ریاست‌جمهوری با ۴۸۵ رأی، پنج نفر از ۱۶ نفری هستند که بالاترین مقبولیت را در جامعه آماری هزار نفری این جبهه داشته‌اند.
حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه افرادی که به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستند از حضور در شوراها امتناع کنند، گفت: اگر فضای انتخابات شوراها سیاسی شود، مردم ضرر می‌کنند؛ در هر دوره‌ای که شوراها بیشتر سیاسی بود، مردم بیشتر ضرر کردند.
اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسه اخیر خود تصریح کردند، دولت به دلیل بهره‌مندی از رأی اصلاح‌طلبان در امور دولت باید اصول اصلاح‌طلب را رعایت کند. در این جلسه «موسوی‌لاری» نایب‌رئیس شورا، گزارشی از نشست هیئت‌رئیسه با آقای روحانی ارائه کرد.
دومین جلسه شورای مرکزی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» روز گذشته با حضور اعضا و به ریاست‌ حجت‌الاسلام رحیمیان برگزار شد. در این جلسه، درباره جزئیات «برنامه اقدام» جبهه مردمی بحث و بررسی صورت گرفت و گزارش کار کمیته‌های مختلف ارائه شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات