صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۷۶

از ادعای نوبخت تا آرزوی عارف!

۱ـ پیشرفت توقف‌ناپذیر صنعت دفاعی ایران
«سامانه دفاعی اس ۳۰۰  پس از آزمایش موفقیت‌آمیز، در کنار سامانه‌های قدرتمند ایرانی، مانند «مرصاد» و «تلاش» قرار گرفت تا آسمان ولایت لحظه‌به‌لحظه امن‌تر و مقتدرتر شود.» این جمله کوتاه امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، خبری  بود که بلافاصله پس از تأیید و قرار گرفتن بر روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد. البته خرید و استقرار سامانه اس ۳۰۰ به معنای پایان پیشرفت یا توقف تولیدات داخلی کشورمان در حوزه دفاعی نیست و نخواهد بود؛ چرا که همزمان با تلاش برای خرید این سامانه از کشور روسیه، متخصصان ایرانی در حوزه دفاعی توانستند سامانه دفاعی «باور ۳۷۳» را طراحی کرده و بسازند که به مراتب از سامانه خریداری شده پیشرفته‌تر بوده و قابلیت پیگیری همزمان صد هدف و درگیری همزمان با ١٢ هدف را دارد.

۲ـ حذف گسترده یارانه به نارضایتی از نظام منجر خواهد شد
در حالی که به روزهای پایانی اسفند ماه و ایام نوروز نزدیک می‌شویم و دولت قرار بود یارانه مربوط به این ماه را زودتر از زمان مقرر هر ماه و پیش از ۲۰ اسفند ماه پرداخت کند، نه تنها هنوز خبری از زمان واریز یارانه‌های نقدی نیست بلکه محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا اول بهمن‌ ماه یارانه ۴ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر از افرادی که درآمد ناخالص‌شان بیش از سه میلیون بود، قطع شد. البته سخنگوی دولت یازدهم مدعی شد: حذف گسترده یارانه افراد جامعه به نارضایتی از نظام منجر خواهد شد!

▼ تا انتخابات
مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی هیئت‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از ادامه رایزنی با کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: برای برگزاری دومین مجمع ملی جمنا، یک پیش‌‌نیاز وجود دارد که تا محقق نشود، امکان برگزاری مجمع وجود ندارد. وی افزود: پیش‌نیاز برگزاری مجمع این است که باید با ۱۰ کاندیدایی که بیشترین آرا را در مجمع عمومی اول کسب کرده‌اند، گفت‌و‌گو و مذاکره کنیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور از نام‌نویسی ۲۷۹ داوطلب کاندیداتوری اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم طی هفت روز (مدت تعیین‌شده قانونی) خبر داد. علی‌اصغر احمدی افزود: از این تعداد،‌ در مجموع ۱۳۲ نفر برای حوزه انتخابیه اصفهان، ۴۱ نفر برای حوزه انتخابیه اهر و هریس، ۵۵ نفر برای حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر و ۵۱ نفر برای حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان نام‌نویسی کرده‌اند.
محمدرضا عارف درباره فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت: ما آرزوی‌مان این است که اصولگرایان به وحدت برسند و اگر کمکی بخواهند، دریغ نخواهیم کرد. این اقدام را یک راهبرد ملی می‌دانیم که بر اساس آن دو جریان اصلی در کشور به اجماع برسند و فعالیت‌های‌شان را با وحدت پیش ببرند. وی افزود: درباره به نتیجه رسیدن وحدت اصولگرایان باید دو هفته‌ای صبر کرد.‌
سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که روحانی در ایام باقی‌مانده باید چه کارهایی برای کسب رأی انجام دهد، گفت: روحانی هر کاری توانسته است در این چهار سال انجام داده و دیگر فرصت کار جدیدی ندارد. اگر در دوره بعد رأی آورد، باید بر حل مشکلات اقتصادی و بیکاری متمرکز شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات