صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۶۴

از کنایه ذوالنوری تا حضور قالیباف

۱ـ تیلرسون: نباید تجربه لیبی را از یاد ببریم
وزیر خارجه آمریکا با ردّ احتمال مداخله نظامی برای تغییر نظام سوریه، گفت: اقدام نظامی برای تغییر حکومت در یک کشور، به هرج‌ومرج منجر می‌شود. او در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا به دنبال کنار زدن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از طریق نظامی است، گفت: در لیبی شاهد بودیم که وقتی به شکل خشونت‌آمیز برای تغییر رژیم اقدام می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد. تیلرسون افزود: وضعیت لیبی هنوز هم پر هرج‌ومرج است و به نظر من وضع زندگی مردم لیبی امروز بهتر از گذشته (پیش از تغییر نظام) نیست. بنابراین، فکر می‌کنم باید از گذشته درس بگیریم. تیلرسون با بیان اینکه رویکرد واشنگتن در قبال سوریه تغییر نکرده است، افزود: امیدواریم که از طریق روند سوری، با همکاری اعضای ائتلاف و سازمان ملل و به ویژه از مسیر روند ژنو، بتوانیم نتیجه‌ای سیاسی به دست آوریم که در آن مردم سوریه سرنوشت بشار اسد و مشروعیت او را مشخص کنند.

۲ـ کنایه تند نماینده قم به رئیس‌جمهور
نماینده مردم قم گفت: اگر به اندازه رنگ ریش و ‌ست لباس برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذاشتند، وضعیت بهتری داشتیم. حجت‌الاسلام ذوالنوری درباره دستور روحانی به صالحی در تخریب سانتریفیوژها گفت: در فردو دو هزار و ۷۰۰ سانتریفیوژ داشتیم که معمولاً نسل‌های بالاتر در آن قرار داشت؛ اما این تعداد به یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ رسید. وقتی این دستگاه‌ها جمع می‌شد آقای رئیس‌جمهور با رئیس سازمان انرژی اتمی تماس می‌گیرد و می‌گوید چرا زودتر جمع نمی‌کنید که او اعلام می‌کند برای هر یک از سانتریفیوژهای فردو ۶۰۰ هزار یورو خرج شده است، اجازه دهید آنها را به گونه‌ای جمع کنیم که کمتر آسیب ببیند؛ اما آقای رئیس‌جمهور گفته بود، «بکن بریز دور، اگر کارگر ندارید از تهران بفرستم.»

▼ تا انتخابات
پایگاه خبری «نامه‌نیوز» که به جریان اصلاحات نزدیک است، مدعی شد: عصر دیروز جمعی از چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا جلسه‌ای را با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار کرده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این افراد توانسته‌اند قالیباف را برای حضور در انتخابات مجاب کرده و وی به زودی اعلام کاندیداتوری خواهد کرد. همچنین شنیده شده است، رستم قاسمی و نیکزاد اعلام کرده‌اند که در انتخابات نام‌نویسی خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی پس از بررسی نظرسنجی‌ها و ملاک‌های دیگر، گزینه نهایی را از بین پنج گزینه‌ای که در مجمع ملی بیشترین رأی را کسب کرده بودند، انتخاب خواهد کرد. محمدرضا کاشفی افزود: فعلاً نمی‌‌توان هیچ گزینه‌ای را برای انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه نهایی یا قطعی خواند؛ چرا که گزینه نهایی انتخاب نشده است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از نمایندگان سابق مجلس در راستای فعالیت احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات سال جاری، رایزنی‌هایی را با برخی از چهره‌های سیاسی انجام داده است. وی در این راستا سفری هم به قم داشته و از علما و فعالان سیاسی درخواست کرده است از نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات حمایت کنند که این درخواست با واکنش علما مواجه شده است.
یکی از روزنامه‌های نزدیک به دولت تدبیر و امید از انتصاب علی جنتی، وزیر مستعفی فرهنگ به سِمت ریاست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد و نوشت: محمد فاضلی، معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت هم به عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی منصوب شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات