صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۳۵

حرف روز/حضور تعیین‌کننده

روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از کارگران کشورمان به مطالب مهمی اشاره کردند که بازخوانی اجمالی دو نکته از صدها گوهر آن در شرایط کنونی، می‌تواند در تداوم راه پرافتخاری که تاکنون به مدد حضور آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه ایرانی حاصل شده، مؤثر واقع شود[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از کارگران کشورمان به مطالب مهمی اشاره کردند که بازخوانی اجمالی دو نکته از صدها گوهر آن در شرایط کنونی، می‌تواند در تداوم راه پرافتخاری که تاکنون به مدد حضور آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه ایرانی حاصل شده، مؤثر واقع شود.
۱ـ مسئله کار، کارگر و تولید ملی؛ «کارگر، ستون فقرات اقتصاد تولیدی و کاری در کشور است.» در این بین آنچه که امروز فصل مشترک فهم و درک مردم و نامزدها است، موضوع اشتغال است که با محوریت بخشیدن به تولید و رونق بخش‌های کارگری و تولیدی حاصل می‌شود؛ اما آمار و ارقام اعلامی از سوی دولت حاکی از سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌ها در این بخش است. افزون بر ناتوانی در ایجاد سالیانه یک میلیون شغل مطابق با قانون، امروز افزایش آمار بیکاران و خارج شدن حدود پنج هزار تولیدی یا فعالیت با نصف ظرفیت تولیدی در تعداد معتنابه دیگری از این کارخانجات و مراکز تولیدی نگرانی بخش زیادی از کارگران و خانواده‌های آنها را فراهم کرده است.
۲ـ مسئله انتخابات و حضور تعیین‌کننده مردم؛ «مردم عزیز ما باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌کننده است... تعیین‌کننده‌ امنیّت ملّی.» از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که نظامی مردم‌پایه است و منبع اصلی قدرت کشور حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و نظام از تولید تا دفع تجاوز و رفع سایه جنگ بوده و خواهد بود. باور عمومی مردم به اینکه آرای آنها تعیین‌کننده است و نظام جمهوری اسلامی حافظ و امین آن بوده و عیناً به نتیجه‌ای که مردم در انتخابات‌ها رقم می‌زنند، پایبند و وفادار است (شاهد اثبات‌کننده این موضوع انتخابات‌های گذشته است)، افزون بر ارتقای اعتماد عمومی، دقت و هوشمندی مردم در انتخاب را به دنبال خواهد داشت. زمانی که مردم آگاهانه، هدفمند و مسئولانه با تکاپو در معیارها و رویکردهای راهگشا از یک سو و توجه به مصالح کشور و اولویت‌ها و نیازهای خود از سوی دیگر توانستند هماهنگی و هارمونی ایجاد کنند، می‌توانند به انتخاب اصلح و بهترین نزدیک شوند و وظیفه خود را در عرصه سیاسی نیز مانند عرصه کار و دفاع مقدس و صنعت به خوبی انجام دهند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات