به جز تخلفهای کوچک و گاه بزرگ برخی از رسانهها و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاستجمهوری که اکنون پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان تبلیغات خود را آغاز کردهاند؛ در فضای مجازی نیز طرفداران جریانهای سیاسی مختلف و افراد شاخص تبلیغات خود را کلید زدهاند و تلاش میکنند[...]
یادداشت: به
جز تخلفهای کوچک و گاه بزرگ برخی از رسانهها و نامزدهای احتمالی
انتخابات ریاستجمهوری که اکنون پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان
تبلیغات خود را آغاز کردهاند؛ در فضای مجازی نیز طرفداران جریانهای سیاسی
مختلف و افراد شاخص تبلیغات خود را کلید زدهاند و تلاش میکنند تحت
هشتکهای مختلف موجهای طرفداری به راه بیندازند.
یکی از پر
طرفدارترین این هشتکها، هشتک تغییرات ملموس بود که ابتدا طرفداران دولت
مطرح کردند؛ اما با فاصله کوتاهی از سوی طرفداران دیگر نامزدهای احتمالی و
البته عموماً منتقد دولت یازدهم نیز مورد استفاده قرار گرفت؛ موضوعاتی چون
مقایسه قیمت کالاهای مختلف در چهار سال اخیر با دوره مشابه پیشین، بازتر
بودن فضای هنر و رسانه، از میان برداشته شدن تحریمها و مذاکره با ایالات
متحده آمریکا و... ادعاها و دستمایههایی بود که حامیان دولت مستقر به آن
اشاره کرده و به منظور اقناع افکار عمومی مدعی بهبود چشمگیر شرایط کشور
شدند؛ اما در مقابل منتقدان دولت نیز که با حمایت از نامزدهای مختلف به
دنبال تغییر در شرایط کشور هستند، جملاتی چون «تغییر ملموس یعنی یارانه
مصیبت باشه، اما نزدیک انتخابات وعده سه برابری شو بدی»، «تغییر ملموس یعنی
مسکن مهر مزخرف باشه، اما نزدیک انتخابات بگی واسه ضمانتش سفته لازم
نیست»، «تغییر ملموس فقط شش برابر شدن بودجه مؤسسههای خاص تو چهار ساله»،
«تغییر در دولت یازدهم واقعاً برای من ملموس بود، امضا صفدر حسینی»، «تغییر
ملموس اونه که تو زندگی احساس کنم، نه اینکه برای فهمیدنش باید بیام تو
فضای مجازی»، «فعالان خاص میگن دولت یازدهم با پیرترین کابینه موفق به
ایجاد تغییر ملموس تو زندگی مردم شده» و عبارات فراوان دیگری از این دست را
مطرح کردند که به دلیل گسترش فضای مجازی بازتاب فراوانی در جامعه نیز
داشت؛ فضای داغ و پر بحثی که میتوان از هم اکنون نقش مهم و تأثیرگذار آن
را در تعیین نتیجه نهایی انتخابات مشاهده کرد و به صراحت گفت، نامزدی که در
فضای مجازی دست برتر را داشته باشد، پیروز کارزار انتخابات خواهد بود.