صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۳۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 30 فروردین

سازمان امور مالیاتی کشور درباره دسترسی فرانسوی‌ها به اطلاعات محرمانه مالیاتی ایران گفت: کد منبع محصول ارائه شده در قالب سامانه یکپارچه مالیاتی از شرکت بول فرانسه تحویل گرفته شده و پس از انتقال دانش، رفع اشکال و تغییر و توسعه این سامانه، در یک سال اخیر مسئولیت تغییر و توسعه این سامانه نیز برعهده متخصصان داخلی این سازمان بوده است. بنابراین، دسترسی شرکت فرانسوی به نظام جامع مالیاتی به هیچ وجه صحت ندارد.
به نوشته پایگاه شبکه «فاکس‌نیوز»، پس از حضور دو بمب‌افکن روسی در ۱۶۰ کیلومتری جزیره «کودیاک»، دو جنگنده اف-۲۲ آمریکایی از پایگاه «المندورف» آلاسکا برای رهگیری این بمب‌افکن‌ها به هوا برخاسته‌اند. از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، این اولین بار است که بمب‌افکن‌های روس به مرزهای آمریکا نزدیک شده‌اند. گفتنی است تا کنون پیش‌بینی‌ها درباره نزدیک شدن روسیه و آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ غلط از آب درآمده است.
شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA محموله نفتی به ارزش ۲۰ میلیون دلار را به وسیله یک نفتکش روس به مقصد دریای کرائیب ارسال کرد. این نفتکش که متعلق به شرکت کشتیرانی دولتی سوفکومفلوت روسیه بود، به جای تحویل محموله نفتی آن را برای تحت فشار قرار دادن دولت ونزوئلا برای تسویه بدهی ۳۰ میلیون دلاری قبلی خود به این شرکت گرو نگه داشته است.
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان اعلام کرد: رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ به ۳/۳ درصد کاهش و نرخ بیکاری به ۶/۱۲ درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول در گزارش پیشین خود، میزان رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ را چهار درصد اعلام کرده بود.
محسن بیگلری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه طرح ادغام سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با سازمان حفاظت محیط‌زیست و تشکیل وزارت محیط‌زیست و منابع طبیعی در کمیسیون به تصویب رسید.
کمیسیون اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وبگاه اتحادیه اروپا قرار گرفته است، اعلام کرد: این نهاد اروپایی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای اولین بار توافقی برای همکاری با ایران در زمینه ایمنی هسته‌ای امضا کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات