صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۱۹

اخبار کوتاه شنبه 16 اردیبهشت

بر اساس آمار رسمی، صادرات غیر نفتی ایران در فروردین ماه امسال به دو میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقمی بالغ بر سه میلیارد و شش میلیون دلار حدود ۵/۹ درصد کاهش یافته است. همچنین واردات ایران در فروردین امسال دو میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵/۱۸ درصد افزایش یافته است.
«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه تأکید کرد، پرواز نیروی هوایی به ویژه نیروی هوایی ائتلاف در مناطق تشنج‌زا‌، چه با اعلام قبلی و چه بدون آن به هیچ عنوان پیش‌بینی نشده است. لاورنتیف افزود: نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی و آمریکا تنها در مناطقی که گروه تروریستی داعش حضور دارد، اجازه پرواز خواهند داشت.
بنا بر گزارش وزارت گردشگری ترکیه، ایران رتبه نخست را در میان گردشگران ورودی به این کشور در ماه مارس داشته است. در این ماه، ۲۶۲ هزار و ۳۳۶ ایرانی از ترکیه دیدن کرده‌اند که معادل با ۵۳/۱۶ درصد از کل گردشگران خارجی وارد شده به این کشور در این ماه بوده است.
یک عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: طبق آمار و مستندات موجود در پایگاه معتبر و بین‌المللی اسکوپوس ایران در سال ۲۰۱۵ افت علمی ۵/۸- درصد داشته است که این موضوع انکارشدنی نیست. وی در ادامه افزود: در واقع اعتقادی به تحقیق و پژوهش در دولت وجود ندارد.
کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا در نخستین سفر خارجی خود راهی عربستان سعودی خواهد شد. انتخاب عربستان سعودی به عنوان مقصد نخستین سفر خارجی ترامپ نشان‌دهنده اوج هم‌سویی و تطابق نظرات و اشتراک منافع میان واشنگتن و ریاض است.
منابع خبری از ورود نظامیان سعودی به بحرین در آستانه برگزاری جلسه محاکمه شیخ‌عیسی قاسم خبر داده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسیده، طبق اعلام برخی منابع ورود نظامیان سعودی از طریق پل ملک‌فهد به بحرین مشاهده شده است.
کره شمالی اعلام کرده است، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات کره جنوبی تلاش کردند با یک ماده میکروبی کیم جونگ اون، رهبر این کشور را به قتل برسانند. ‎
مؤسسه ریسرچ اند مارکتز اعلام کرد: با افزایش استفاده از روغن پالم در صنایع مختلف ایران، بازار این محصول در داخل کشورمان سالیانه به ۶۴۸ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات