صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۳۴۵

از نامه به نتانیاهو تا همکاری مشروط

۱ـ آمادگی مشروط آلمان برای همکاری با روحانی
«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای فرانسوی‌اش «جان‌اف لودریان» برای بهبود روابط غرب با ایران شرط گذاشت و تصریح کرد: پیام ما این است که ما آماده همکاری با دولت جدید، آقای حسن روحانی هستیم؛ اما انتظار داریم ایران احساس مسئولیت کرده و از صلح حمایت کند و نه از تروریسم. وزیر خارجه آلمان در ادامه تأکید کرد: اگر ایران می‌خواهد روابط خود با غرب را بهبود ببخشد، باید حمایت از گروه‌های شبه نظامی در سوریه و عراق را که ثبات در خاورمیانه را برهم می‌زند، متوقف کند. وی ایران را به ایفای نقش منفی در سوریه و عراق متهم کرد و گفت: ایران در برخی از نزاع‌ها و درگیری‌های منطقه‌ نقش پیچیده‌ای ایفا می‌کند. سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت: نتیجه انتخابات که بر اساس آن حسن روحانی پیروز شد، نشان می‌دهد بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال آزادی اجتماعی هستند.

۲ـ افزایش خطاهای پزشکی نگران‌کننده است
حیدرعلی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره افزایش ۲۷ درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته اظهار داشت: این آمار بسیار نگران‌کننده است؛ وی همچنین افزود: جز قصور پزشکی در بخش مربوط به امکانات و تجهیزات که اجتناب‌ناپذیر است، نباید قصوری در حوزه پزشکی صورت گیرد. عابدی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت کمک زیادی به کاهش قصور پزشکی می‌کند، تصریح کرد: پرونده الکترونیک یک تیم پزشکی به آن دسترسی دارد و افراد برای حذف برخی موارد به آن دسترسی ندارند؛ از این رو می‌تواند کارگشا باشد. وی تأکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، حوزه زنان و زایمان بیشترین میزان شکایت از قصور پزشکی را به خود اختصاص داده و برخی سهل‌انگاری‌های پزشک موجب نارضایتی و شکایت‌های مردمی شده است.

۳ـ شهادت پنج بحرینی به دست رژیم آل‌خلیفه
وزارت کشور بحرین از کشته شدن پنج معترض در حمله نیروهای آل‌خلیفه به هواداران شیخ‌عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه در منطقه الدراز و بازداشت بیش از ۲۸۰ معترض خبر داد. نیروهای رژیم بحرین همچنین با حمله به خانه شیخ قاسم تعدادی را بازداشت کردند. هنوز مشخص نیست آیا شیخ قاسم نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده است یا خیر. دادگاه بحرین چندی پیش شیخ‌عیسی قاسم را به دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده، به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت ۱۰۰ هزار دینار بحرین (۲۶۵ هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد. برخی تحلیلگران با اشاره به حضور نظامی عربستان در بحرین، سرکوب شدید شیعیان این کشور را با سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض مرتبط دانسته‌اند.
۴ـ ترامپ نامه شاه عربستان را به نتانیاهو رساند
به گزارش العالم، منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای را از طرف ملک‌سلمان بن‌عبدالعزیز شاه عربستان به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده است. ملک سلمان در پیام خود به نتانیاهو بر آمادگی عربستان برای عادی‌سازی کامل روابط خود با این رژیم در صورت تصمیم‌گیری جدی تل‌آویو در این زمینه تأکید کرده است. به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو، از محتوای این پیام برمی‌آید که عربستانی‌ها معتقدند: «وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهیم، عربستان آماده برقراری روابط با اسرائیل است. البته در صورتی که تل‌آویو تصمیمی شجاعانه را درباره حل‌و‌فصل قضیه فلسطین بگیرد، توپ در زمین اسرائیل است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات