صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۳۷

اخبار کوتاه یکشنبه 17 اردیبهشت

علیرضا زاکانی، دبیرکل شورای عالی بسیج در جمع فرهنگیان بسیجی اظهار داشت:‌ کشورمان امکانات بسیاری دارد و بیش از میزان جمعیت ظرفیت و اقتضائات رشد داریم؛ اما کسی حوصله دیدن و عملیاتی کردن آن را ندارد. وی در پاسخ به پرسشی درباره ایراد رئیس‌ مجلس به صحبت یکی از نامزدها درباره افزایش یارانه‌ها، گفت: رئیس مجلس اطلاعاتش ناقص است و می‌خواهد این اطلاعات ناقص را به سایرین هم منتقل کند. او می‌خواهد جانبداری کند؛ اما رویش نمی‌شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار تسهیلات بلاعوض به منظور اجرای طرح آبیاری نوین برای بخش کشاورزی به این بانک اختصاص یافت. براساس برنامه ۸۵ درصد از تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و کشاورزان باید صرفاً ۱۵ درصد از اعتبار مورد نیاز برای اجرای آبیاری نوین را در قالب سهم آورده تأمین کنند.
در نشست روز گذشته رهبران حماس، اسماعیل هنیه به ریاست دفتر سیاسی جدید حماس رسید؛ در این راستا روز ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) نشست مهمی در دوحه قطر برگزار خواهد شد و طی آن رئیس دفتر سیاسی جدید حماس به صورت علنی معرفی می‌شود. همچنین، «خالد مشعل» بر اساس انتخابات درون‌حزبی حماس به عنوان رئیس مجلس شورای این جنبش انتخاب خواهد شد.
طبق گزارش جدید محققان، میزان قصد خودکشی یا آسیب به خود در بین نوجوانان آمریکایی از ۰/۶۷ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۱/۷۹ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. محققان عنوان می‌کنند، از جمله محرک‌های خودکشی در بین نوجوانان آمریکایی، عملکرد تحصیلی ضعیف و استرس ناشی از آن و همچنین فریب خوردن سایبری در شبکه‌های اجتماعی است.
مردم بحرین در لبیک به ندای علما و حمایت از شیخ عیسی‌قاسم، رهبر شیعیان این کشور که قرار است امروز آل‌خلیفه وی را محاکمه کند، کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند. در ادامه تحصن یازده ماهه و در شب محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم به دست رژیم بحرین، فداییان نماز را با شور و به جماعت اقامه کردند.
سیدحمید جمال‌الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: سالیانه نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه حوادث طبیعی در کشور است که با آموزش می‌توان این هزینه‌ها را تا ۲۵ درصد کاهش داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات