صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۷۲

از اتهام بی‌اساس تا برداشت‌های بی‌حساب

۱ـ برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از خزانه کشور
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: دولت در یک هفته پایانی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور هزینه‌‌کرد در مسائل مختلف ۲۰ هزار میلیارد تومان از خزانه کل کشور برداشت کرده است. وی افزود: این برداشت که به منظور پرداخت دیون و مطالبات شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از دولت صورت گرفته، این‌گونه به نظر می‌رسد که با انگیزه‌های انتخاباتی انجام شده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: این پرداخت چهار روز مانده به انتخابات در حالی انجام می‌شود که تعهدات دولت برای پرداخت این مبالغ مربوط به چند سال قبل است که در این مدت پرداخت نشده است. حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: البته در طول یک ماه گذشته شاهد این گونه موارد بوده‌ایم؛ از جمله آن می‌توان به قوانینی اشاره کرد که در جهت رفاه مردم بود و تاکنون اجرا نشده بود، اما در آستانه انتخابات بخشنامه‌هایی در این مورد صادر شد. همچنین در بحث یارانه نقدی برای کسانی که یارانه آنها قطع شده، پیامک ارسال شده است که به زودی یارانه آنها مجدد پرداخت خواهد شد.

۲ـ اتهام‌زنی بی‌اساس

در روزهای اخیر، روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامیان دولت با اتهام‌زنی، تهمت استفاده تبلیغاتی حجت‌الاسلام رئیسی از امکانات آستان ‌قدس‌ رضوی را مطرح کردند؛ حال آنکه خود، امکانات دولتی را به ابزار تبلیغات تبدیل کرده‌اند. این اتهام‌زنی دولتی‌ها در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی که شائبه استفاده تبلیغاتی از امکانات آستان قدس را داشته باشد، مشاهده نشده و حجت‌الاسلام رئیسی هنگام جدی شدن بحث حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری طی بخشنامه‌ای تأکید کرد که نباید از نیروهای آستان قدس برای این موضوع استفاده شود. اتهام‌زنی حامیان دولت به رقبای روحانی در حالی است که روزنامه دولتی «ایران» که با بودجه عمومی و بیت‌المال اداره می‌شود، در روزهای نام‌«ویسی نامزدهای ریاست‌جمهوری و پس از آن رسماً به بولتن انتخاباتی روحانی تبدیل شده و بدون توجه به جرم بودن استفاده از اموال عمومی برای تبلیغات انتخاباتی، صفحه نخست خود را به تصویر رئیس دولت و تبلیغات حسن روحانی برای دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص داد.

▼ تا انتخابات
مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم نباید بگذارند عده‌ای در کشور بین فقیر و غنی دیوار بلند ایجاد کنند، اظهار داشت: مگر خون برخی‌ها رنگین‌تر از بقیه مردم است که دختر وزیر واردات انجام دهد و کارگران معدن ما زیر آوار جان بدهند؛ این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. وی با بیان اینکه اگر امروز صحبت چهار درصد و ٩٦ درصد می‌شود، واقعاً درست است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم بر سیری شکم‌بارگان چهار درصد و بر گرسنگی مظلومان و بیکاری و گرفتاری آن ۹۶ درصد صبر نکنیم.
در حالی که مطابق قانون، کارکنان وزارت امور خارجه حق عضویت در احزاب، گروه‌ها و فعالیت انتخاباتی ندارند، محمدجواد ظریف در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان حضور یافت. پیش از این تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز در میتینگ هواداران روحانی در تهران به صورت غیر قانونی حضور یافته و در آن سخنرانی کرده بود.
ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان با اشاره به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی «روحانی» مبنی بر استفاده از نخبگان و ظرفیت‌های جوانان کردستانی، گفت: دولت یازدهم به اهل سنت ظلم کرد و این هم حقیقت دارد و قوم کُرد هم همانند اقوام دیگر جزء ایران اسلامی هستند و همیشه پشتیبان نظام بوده و هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات