صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۹۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 اردیبهشت

تازه‌ترین پژوهش دانشگاهی در انگلیس، کاهش شمار مسیحیان و چهار برابر شدن مسلمانان در ۳۲ سال گذشته را نشان می‌دهد. مرکز لندن، کانون متدینان در بریتانیا به شمار می‌رود و از هشت میلیون ساکن لندن، ۱۳ درصد از آنان مسلمان هستند. از ۶۵ میلیون نفر جمعیت بریتانیا هم سه میلیون نفر، یعنی معادل چهار درصد مسلمان هستند. مرکز آمریکایی «بیو» در ماه آوریل گذشته به این نتیجه رسیده بود که تا سال ۲۰۷۵، اسلام بیشترین پیروان را در سراسر جهان خواهد داشت.
روز گذشته پیامک‌های گسترده‌ای با شماره پیامکی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر وصل مجدد یارانه نقدی کسانی که یارانه آنها قطع شده بود، ارسال شد. دولت یازدهم که سال ۹۲ وعده داده بود مردم را از یارانه ۴۵ هزار تومانی بی‌نیاز می‌کند، با عدم تحقق آن وعده روبه‌رو شده و به پول‌پاشی از بیت‌المال در آستانه انتخابات روی آورده که دیگر نامزدهای ریاست‌جمهوری را به آن متهم کرده است.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: شماری از غیر نظامیان محاصره شده در مناطق تحت تسلط داعش درصدد عبور از رود دجله و حرکت به سوی ساحل چپ موصل که تحت تسلط نیروهای عراقی است، بودند؛ اما تک‌تیراندازهای داعش آنان را هدف قرار داده و ده‌ها نفر را که شماری از آنها زنان و کودکان بودند، کشتند.
ماموستا محمدامین راستی، امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه بیکاری در جامعه فساد به بار می‌آورد، گفت: دولت یازدهم برای اشتغال جوانان شعارهای انتخاباتی داد؛ اما در عمل اتفاقی نیفتاد و مشکل بیکاری حل نشد که این عدم تحقق در ایجاد فساد در کردستان تأثیر داشته و سبب گرایش به فساد شده است.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه پس از تحویل گرفتن قدرت از فرانسوا اولاند، در اولین اقدام، تکلیف برخی از مهم‌ترین سمت‌های کاخ الیزه را مشخص کرد. ماکرون اعضای کابینه خود را هم قرار است به زودی معرفی کند. گفتنی است، رسانه‌های راست احتمال نخست‌وزیری ادوارد فیلیپ را بسیار می‌دانند.
«هدی البهادلی» عضو برجسته ائتلاف ملی عراق مناظره‌های انتخاباتی در ایران را یکی از مظاهر دموکراسی کشورمان دانست و گفت: مطمئناً نتایج انتخابات در ایران بر آینده منطقه و مسائل سرنوشت‌ساز متعلق به کشورهای مظلوم منطقه که درگیر جنگ‌های بی‌پایان شده‌اند، تأثیر می‌گذارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات