صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۵۷

از وعده محقق نشده تا بازگشت به 30 سال قبل

۱ـ سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به فضاسازی تبلیغاتی دشمنان درباره دخالت سپاه در انتخابات، گفت: رسانه‌های معاند با فضاسازی‌های تبلیغاتی به دنبال القای این هستند که سپاه پاسداران در انتخابات دخالت دارد؛ در حالی که سپاه پاسداران هیچ‌گاه از اصول انقلابی خود تعدی نکرده و بر همین اساس نیز هیچ‌گاه در انتخابات دخالت نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تنش، گفت: در حوزه امنیت انتخابات مأموریتی که بر عهده سپاه گذاشته شده، با تمام وجود آن را انجام می‌دهیم؛ همان‌گونه که پیش از این هم به همین شکل بوده است. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند باید نسبت به برگزاری انتخاباتی گسترده همت گماشت، افزود: قطعاً انتخابات گسترده و با شکوه پشتوانه نظام محسوب شده و سطح مقبولیت آن را ارتقا داده و می‌تواند بستری برای پیشبرد اهداف نظام در آینده باشد.

۲ـ وعده محقق نشده دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی
یکی از وعده‌های دولت یازدهم پس از برجام جذب سالیانه حداقل ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بود؛ اما با گذشت بیش از یک سال از اجرا شدن توافق تهران با آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تلاش ایران برای جلب‌نظر سرمایه‌گذاران خارجی ثمره چندانی نداشته و با وجود اینکه امید می‌رفت بانک‌های بین‌المللی تأمین مالی تجارت در ایران را آغاز کنند، اما این‌گونه نشد و سرمایه‌گذاری خارجی رونقی نگرفت. گفتنی است از این مبلغ فقط یک بیستم، یعنی ۵/۱ میلیارد دلار در سال گذشته محقق شد. فریال مستوفی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: از ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده پس از برجام تا پایان سال ۹۵، فقط ۵/۱ میلیارد دلار عملیاتی شده است.

▼ تا انتخابات

محمدمهدی همت، فرزند سردار شهید همت با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با قراردادن تصویری از پست یکی از کانال‌های تلگرامی حامی روحانی که نام خانواده شهید همت را در ردیف نخست حامیان روحانی ثبت کرده بود، نوشت: بنده به ایشان رأی هم نمی‌دهم، چه برسد که حمایت کنم. بهتر است از اسم شهدا و خانواده‌های آنها سوء استفاده نگردد. گفتنی است محمدمهدی همت ذیل این پست، هشتگ «رأی من روحانی نیست» را نوشته است.
ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تخریب و بداخلاقی‌های انتخاباتی اعتراض کرد. در این اطلاعیه آمده است: در روزهای اخیر روی سازه‌های شهری نوشته‌هایی در قالب حمایت از اقشار ۹۶ درصدی جامعه دیده می‌شود که بر اساس پیگیری‌های انجام شده هدف از آن تخریب و آسیب به تأسیسات شهری است. این در حالی است که آقای قالیباف، شهردار تهران همواره به پاکیزگی و مبلمان شهری اهمیت بسیاری داده و می‌دهند.
یحیی آل‌اسحاق با بیان اینکه باید باور داشته باشیم امروز معیشت و کار در کشور اصلاً اوضاع خوبی ندارد، گفت: ما دولت رزمی می‌خواهیم نه بزمی، کابینه‌ای می‌خواهیم که روحیه جهادی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه اوضاع کشور به ویژه در بخش اقتصادی تغییر رویکردها را می‌طلبد، افزود: جمعه باید بین «دولت حامی فقرا» و «دولت اشرافی» انتخاب کنیم.
مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کابینه روحانی برای دولت هاشمی و خاتمی است،‌ یعنی حدود ۳۰ سال پیش،‌ آن وقت می‌گوید به عقب برنمی‌گردیم،‌ حتماً منظور از عقب، بازگشت به اشکانیان است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات