صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۷۵

حرف روز/ گاوهای شیرده و هزینه‌های بی‌ثمر!

در روزهای گذشته، خبر نخستین سفر رسمی دونالد ترامپ به عربستان و سرزمین‌های اشغالی را شنیدیم که معنا و هدف خاصی را تولید می‌کرد. تنش قطر – عربستان نیز که به دلیل موضع‌گیری منسوب به امیر قطر، اول در رسانه‌ها، سپس در سطح حاکمان به وجود آمد، دیگر خبری بود که در کنار بی محلی ترامپ به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبور از طرح دو کشور مستقل و بالا بردن دز ایران‌هراسی در جمع مقامات رژیم صهیونسیتی با تحلیل و تأمل جدی روبه‌رو نشد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: در روزهای گذشته، خبر نخستین سفر رسمی دونالد ترامپ به عربستان و سرزمین‌های اشغالی را شنیدیم که معنا و هدف خاصی را تولید می‌کرد. تنش قطر – عربستان نیز که به دلیل موضع‌گیری منسوب به امیر قطر، اول در رسانه‌ها، سپس در سطح حاکمان به وجود آمد، دیگر خبری بود که در کنار بی محلی ترامپ به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبور از طرح دو کشور مستقل و بالا بردن دز ایران‌هراسی در جمع مقامات رژیم صهیونسیتی با تحلیل و تأمل جدی روبه‌رو نشد.
هدف اصلی سفر مذکور با این طمطراق ویژه مقابله با نفوذ ایران اسلامی در منطقه و تحدید قدرت جمهوری اسلامی ایران است. از نگاه مقامات ارشد نظامی و سیاسی آمریکایی، ادامه روندهای جاری در سوریه و عراق، فرصت‌های راهبردی را از آمریکا سلب خواهد کرد و موازنه قدرت در غرب آسیا را به ضرر آمریکا رقم خواهد زد؛ از این رو باید برای مقابله با شراکت راهبردی سوریه، روسیه و ایران و مقاومت منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم تکفیری که ابزار جنگ نیابتی آمریکا، غرب و ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی به شمار می‌آیند، ائتلاف راهبردی جدیدی با محوریت طراحی آمریکایی و هزینه سران احمق و مرتجع عربی شکل بگیرد.
این حماقت حاکمان نالایق سرزمین وحی، در محفل انس با قرآن کریم مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت: «احمق‌ها خیال می‌کنند که با دادن پول و با کمک کردن و با این چیزها می‌توانند صمیمیّت دشمنان اسلام را جلب کنند، [در حالی‌ که] صمیمیتی وجود ندارد؛ همان‌طور که خودشان هم گفتند، مثل گاو شیرده [هستند]؛ شیرشان را می‌دوشند، وقتی‌که دیگر شیر نداشتند، ذبح‌شان می‌کنند.»  
تأیید درستی تحلیل رهبر معظم انقلاب چندان طول نکشید و ترامپ پس از بازگشت از سفر خاورمیانه‌ای خود، با حالتی ذوق زده از کسب درآمد صدها میلیارد دلاری برای آمریکا و ایجاد شغل برای آمریکایی‌ها خبر داد. حال این تحولات این پرسش را ایجاد کرده که آیا هزینه‌های زیاد سعودی و ارتجاع منطقه از مهیاسازی زمینه شکل‌گیری شورای اسلامی– آمریکایی با حضور سران بیش از 40 کشور عربی و اسلامی تا امضای قراردادهای نظامی و مالی سنگین ثمر دیگری به جز آنچه ترامپ گفت، خواهد داشت؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات