صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۷۸

از خشم سعودی تا درخواست کویت

1ـ ربنای شجریان خلاف موازین شرعی تلاوت است
در پی نامه سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صداوسیما برای پخش ربنای محمدرضا شجریان در ایام ماه رمضان، «محمدجواد لاریجانی» عضو شورای نظارت بر صداوسیما طی نامه‌ای به وی نوشت: از آنجا که موضوع دفاع از ایشان یک مناقشه سیاسی شده است، لذا در تلاوت مذکور توجه به آیت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و این امر خلاف موازین شرعی تلاوت است. حتماً می‌دانید که تحت‌الشعاع قرار گرفتن توجه به آیات باهرات نسبت به مقارنات آنقدر مهم بوده که برخی از فقهای بزرگ تلاوت ملحون را مورد شبهه قرار داده‌اند. البته این حساسیت در میان موسیقی‌دانان بزرگ و حرفه‌ای هم مطرح است و آنان غالباً ابا دارند که قطعات مهم ترکیبی آنان همراه با آواز پخش شود؛ زیرا معتقدند توجه به الحان و معانی (و گاه حرکات متناظر بدنی) توجه به رموز و ظرافت‌های نهفته در تناسب‌های ایقاعی را که جوهر اصلی هنر موسیقی است، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

2ـ خشم سعودی از اقدام امیر قطر درباره ایران

امیر قطر در تماس تلفنی با حسن روحانی ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات، تأکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم. این اقدام امیر قطر خشم سعودی را برانگیخت و رسانه‌های وابسته به دربار آل سعود به این اقدام امیر قطر واکنش نشان دادند. روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» در این باره نوشت: «تبریک امیر قطر به روحانی به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثابت کرد که اظهارات اخیر وی درباره ایران واقعیت دارد و هک شدن خبرگزاری قطری صحت ندارد.» روزنامه سعودی عاجل نیز نوشت: «امیر قطر در حال ادامه مسیر گسترش روابط با تهران است و طی تماس تلفنی با روحانی به ابراز عشق به ایران پرداخته و خواستار گسترش روابط با تهران شده است.»

3ـ درخواست حمایت کویت از ایران برای عضویت در شورای امنیت

کویت از ایران و دیگر کشورهای عربی و اسلامی درخواست کرد از عضویت غیر دائم این کشور در شورای امنیت حمایت کنند. شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر خارجه کویت روز یکشنبه با شماری از سفرای خارجی مقیم کشورش از جمله علیرضا عنایتی، سفیر ایران دیدار کرد و از آنها خواست به کویت برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت رأی دهند. گفتنی است کویت در سال 1978 میلادی، عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل را به دست آورد. این کشور سپس تلاش کرد تا که با اتخاذ سیاست‌های میانه‌روی خود در منطقه، ارتباطات بین‌المللی خود را توسعه داده و حمایت کشورهای بیشتری را برای دومین عضویت خود در شورای امنیت طی سال‌های 2018 تا 2019 به دست آورد.

4ـ گرانی ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومانی خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش قیمت برخی خودروها از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گفت: قیمت خودروهای تولید داخل واقعی نیست و بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن تعیین می‌شود. سعید موتمنی با اشاره به رکود در بازار خودرو ایران، گفت: افزایش قیمت رکود در این بازار را افزایش می‌دهد. وی همچنین با بیان اینکه خودروسازان این افزایش قیمت را ناشی از افزایش 50 تا 70 هزار تومانی نرخ بیمه خودرو اعلام می‌کنند، عملکرد خودروسازان امروز را بیشتر از تولید خودرو به بانکداری شبیه دانست و افزود: پرداخت سود مشارکت 22 تا 33 درصدی مانع از نصب قطعات با کیفیت در خودروها می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات