حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۸۱
رنگین رئیس ستاد معراج شهدای مرکز خبر داد:

زمان اعلام نتایج شناسایی هویت ۱۳۵ شهید تازه‌تفحص‌شده/تشییع همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت: کار شناسایی پیکرهای مطهر شهدا هم‌اکنون آغاز شده و فرایند نمونه‌گیری و کارهای کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد
سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به آغاز کار شناسایی پیکرهای مطهر شهدا گفت: پیکرهای مطهر 135 شهید تازه تفحص شده به‌تازگی از معراج شهدای اهواز به معراج شهدای مرکز در تهران منتقل شده‌اند.


ورود پیکر‌ 130 شهید تازه تفحص شده - آبادان

وی افزود: کار شناسایی پیکرهای مطهر شهدا هم‌اکنون آغاز شده و فرآیند نمونه‌گیری و کارهای کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود. مشخصات شهدایی که هویت آنها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

رنگین در ادامه تصریح کرد: بعد از انجام کار شناسایی طبق اعلام قبلی سردار باقرزاده پیکرهای مطهر شهدایی که شناسایی می‌شوند و پیکرهای مطهر شهدای گمنام، بیست و پنجم شوال همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در سراسر کشور تشییع خواهند شد.

پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس صبح روز پنج‌شنبه، چهارم خرداد ماه 96  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص پیدا شده‌اند. پیکر سه تن از این شهدای غواص با دستان بسته پیدا شده است. همچنین پیکر مطهر جانباز شهید علی محمدرضایی با یک پای مصنوعی اهل قزوین و برادر شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی یکی از این پیکرهای تازه تفحص شده است.


منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات