حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۵۰
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

بیشترین تعداد شهید غواص را در سطح کشور داریم/ کنگره شهدا آغاز راه حرکت در مسیر فرهنگ شهادت است

دشمن میخواست هویت ملی ما را برای همیشه از بین ببرد و چیزی به نام ایران منسجم وجود نداشته باشد، امروز ما با افتخار به عملکردمان در دفاع می نگریم و وقتی به این مقطع زمانی نگاه میکنیم به عکس گذشته تاریخی غمگین نمی شویم، گذشته تاریخی را که می بینیم هرجا با شکست مواجهیم غم و اندوه ما را می گیرد ولی در جنگ اینطور نبود و دشمن به هدف نرسید.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز ما با افتخار به عملکردمان در دفاع می نگریم و وقتی به این مقطع زمانی نگاه میکنیم به عکس گذشته تاریخی غمگین نمی شویم.
 
سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که با اصحاب رسانه استان قزوین در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در آستانه یک رویداد بزرگ ملی قرار داریم و امروز خدای بزرگ را شاکریم که به جامعه ما آگاهی بخشید و شهدا که نگذاشتند شادی دشمن از پیروزی در برابر این ملت را  ببینیم.
وی ادامه داد: دشمن میخواست هویت ملی ما را برای همیشه از بین ببرد و چیزی به نام ایران منسجم وجود نداشته باشد، امروز ما با افتخار به عملکردمان در دفاع می نگریم و وقتی به این مقطع زمانی نگاه میکنیم به عکس گذشته تاریخی غمگین نمی شویم، گذشته تاریخی را که می بینیم هرجا با شکست مواجهیم غم و اندوه ما را می گیرد ولی در جنگ اینطور نبود و دشمن به هدف نرسید.
وی ادامه داد: دشمن اعلام کرد آمده ایم این اقتدار انقلابی ایران را بگیریم و ترجیح میدهیم به جای یک ایران ۵ کشور در همسایگی داشته باشم ولی امروز به لطف خدا سربلندیم چرا که دفاع مقدس ما یک بازدارندگی را برای کشور ما ایجاد کرد.
سردار شاهرخی تبیین کرد: تجربه تاریخی نشان میدهد ما می ایستیم و حاضریم ۳۰۰ هزار جوان بدهیم که دشمن شاد نشویم و این نوع نگاه بازدارندگی ایجاد میکند، دشمن میداند که اگر جنگی را با ما شروع کنند تمام کننده نیستند و ملتی که جان می دهد تحت تاثیر قدرتی نیست .
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: امروز در جهت احیای این فرهنگیم، بیش از دو دهه است که دلسوزان انقلاب تلاش در جهت جمع آوری آثار شهدا کرده اند و در این راستا کارهای بزرگی انجام شده و مجموعه عالی از اسناد دیداری، نوشتاری و شنیداری فراهم شده که اگر این اقدامات انجام نمی گرفت جبر زمان به مرور اطلاعاتی که در سینه ها وجود دارد را از بین می برد.
این مسئول تصریح کرد: با اکثر شاهدان به واسطه این کار بزرگ ارتباط گرفته شده و سندها تهیه شده ، بیش از ۸۰ درصد ارتباطات و جمع آوری داده ها انجام شده و مرجعی ارزشمند برای آنان که می خواهند از این اسناد دستاورد های دیگری تهیه کنند آماده شده است.
شاهرخی ادامه داد: پیش از این بسیاری از اطلاعات پراکنده بودند و یا والدین شهدا هرگز آنها را نقل نکرده بودند ولی به برکت کنگره همه این اطلاعات جمع آوری شده است.
فرمانده سپاه استان قزوین مطرح کرد: به جز نیروهای ارتش، سپاه، کمیته و ژاندارمری27 هزار نفر از قزوین در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند که به لطف خدا با اکثر آنها ارتباط گرفته ایم و از خاطره های آنها بهره برده ایم، البته از کلیه این جمع ۳ هزار شهید بیش از ۶ هزار جانباز ۶۷۰ آزاده تقدیم شده است.
وی یادآور شد: در بین استان های کشور، استان قزوین بیشترین تعداد شهید غواص را داشته است، 160 شهید استان غواص بوده اند و نیز در همه صحنه های نیاز انقلاب مردم اسلام محور و انقلابی قزوین حاضر بوده اند، در ۵ ماموریت در سوریه و عراق نیروهای استان قزوین همراه با سایر رزمندگان جبهه مقاومت برای حفظ اقتدار کمک رسانی کرده اند .
سردار شاهرخی در بخش پایانی بیانات خود یادآور شد: از  20 آبان ماه سال جاری کنگره شهدای استان طی 5 اجلاسیه برگزار خواهد گردید و امیدواریم با نظر شهدا به بهترین شکل ممکن همه برنامه ریزی ها اتفاق بیفتد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات