صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۷۲۴

از جلسه سالیانه تا طغیان بی‌سروصدا

1ـ راشاتودی:‌ مشکل عربستان با قطر بر سر گاز است
در حالی که عربستان حمایت قطر از تروریسم و اخوان‌‌المسلمین مصر را بهانه قطع روابط دیپلماتیک با این کشور قرار داده است، حقایق نشان می‌دهد کینه عربستان از این کشور به دو دهه گذشته باز می‌گردد. به گزارش راشاتودی، در سال 1995 قطر تولید گاز طبیعی مایع شده را آغاز کرد و همین امر برگ برنده این کشور در برابر عربستان شد. صادرات گاز طبیعی مایع شده از سوی قطر به قدری افزایش یافت که این کشور به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شد و سرانه درآمد آن را به 130 هزار دلار در سال افزایش داد. در حال حاضر، قطر یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در جهان محسوب می‌شود و افزایش توان قطر در صادرات گاز و نقش‌آفرینی آن در بازار انرژی سبب شد تا این کشور بتواند از عربستان استقلال بیشتری یافته و عملاً به ایران نزدیک‌تر شود.

2ـ موسوی‌لاری:‌ مجمع روحانیون سالی یک بار با رهبری جلسه دارد
عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: «در سال‌‌های گذشته مجمع روحانیون به طور متوسط سالی یک بار با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که غالباً هم با شام یا ناهار همراه بود. آن جلسات، جلسات با صفا و صمیمیتی بود. در یکی از این دیدارها آقای امام جماراتی سر سفره ناهار یا بعد از آن بین شوخی و جدی گفتند گویا حضرت عالی قبول ندارید که اقتصاد ما با مشکل تورم همراه است؟ رهبر معظم انقلاب گفتند: چطور؟ آقای جمارانی گفتند: این مبلغ پانصد هزار تومان اهدایی ماهانه حضرت امام به مجمع روحانیون، مربوط به قریب به ده سال پیش است. اگر تورم این سال‌ها لحاظ شود باید خیلی بیش از این پرداخت شود. ایشان تأملی کردند و از آن تاریخ تا امروز مبلغ یک میلیون تومان به مجمع روحانیون پرداخت می‌شود.»

3ـ نیویورک‌تایمز: طغیان دیپلمات‌های ارشد آمریکایی علیه ترامپ
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت: همزمان که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال ایجاد تنش و صدمه زدن به اتحاد و روابط جهانی آمریکا است، برخی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی با سوابق کاری حرفه‌ای بی‌سروصدا در حال جدا شدن از ترامپ هستند. چندی پیش «دیوید رنگ» سرپرست سفارت آمریکا در پکن استعفای خود را به دلیل تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از تواقف آب و هوایی پاریس اعلام کرد. یک روز پس از آن نیز «لوئیس لوکنز» سرپرست سفارت آمریکا در انگلیس حمایت خود را از «صادق خان» شهردار لندن پس از وقوع حملات تروریستی مرگبار در پایتخت انگلیس اعلام کرد. ماه گذشته هم «دانا شل‌اسمیت» سفیر آمریکا در قطر به تصمیم ترامپ در عزل «جیمز کومی» رئیس اف‌بی‌آی واکنش نشان داد.

4ـ زیبا کلام:‌ حلقه نزدیک روحانی برای پیروزی‌ وی کاری نکردند
صادق زیباکلام با بیان اینکه پیروزی روحانی مرهون تلاش‌های خود اوست، اظهار داشت: «البته در این میان استثنای بزرگی به نامه مهندس جهانگیری وجود داشت که در قامت یک کاندیدا ظاهر شد و از روحانی دفاع کرد. اگر جهانگیری، ظریف، طیب‌نیا و زنگنه و تا حدودی رحمانی را فاکتور بگیریم، مابقی کابینه و حلقه نزدیک به روحانی، یعنی نوبخت و نهاوندیان حرکتی نکردند. کافی است عملکرد این آقایان را با نزدیکان احمدی‌نژاد مقایسه کنید. هنوز که هنوز است، با وجود اینکه احمدی‌نژاد کاملاً به حاشیه رانده شده، اما افرادی مثل مشایی، جوانفکر و هاشمی ثمره، قرص و محکم پشت او ایستاده‌اند. روحانی در نهایت در ضیافت افطار دلخوری خود را بروز اداد که خیلی هم دور از انتظار نبود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات