سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۷۵۴

استفاده ابزاری آمریکایی‌ها از گاوهای شیری و گاوهای وحشی

منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی که فرسایش توان جهان اسلام و چپاول منابع آنان را در سایه هراس‌های کاذب دنبال می‌کنند، روشن است؛ اما آیا وقت آن نرسیده که عقلای جهان اسلام برای درمان جهالت برآمده از تفکر تکفیری و مهار جاهلیت مدرن فکری بکنند؟
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/رسول سنائی‌راد
استفاده ابزاری آمریکایی‌ها از گاوهای شیری و گاوهای وحشیاقدامات ایذایی و نمایشی دو تیم تروریستی در روز چهارشنبه 17/3/1396 در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، که احتمالاً قصد ورود به شبستان حرم، صحن مجلس، گروگان‌گیری مردم و نمایندگان و طولانی کردن زمان حضور در این مکان‌ها را داشتند؛ در برخورد با صف پاسداران و مدافعان امنیت و اقتدار نظام با شکست منتهی شد. این اقدامات گرچه بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشتند؛ اما فاقد ارزش عملیاتی بوده و تروریست ها از دستیابی به اهداف ناکام بودند.
تروریست‌ها که در موج اول تهاجم با پوشش زنانه به صورت مسلح خود را به ورودی‌ها نزدیک و از همان آغاز با استفاده از تاکتیک ایجاد وحشت، با تکیه بر آتش سلاح و شلیک مداوم و کشتار، قصد ورود به شبستان حرم و صحن مجلس را داشتند، با مقاومت نیروهای نگهبان، از ورود به نقطه اصلی گروگان‌گیری و کشتار باز مانده و در حرم مجبور به انتحار و فرار شده و در مجلس به ساختمان دفاتر نمایندگان گریخته و گرچه چند ساعت مقاومت کرده و تعدادی از هموطنان‌مان را به شهادت رساندند؛ اما سرانجام جملگی به درک واصل یا مجبور به خودکشی شدند.
با برعهده گرفتن مسئولیت این اقدامات از سوی گروهک تروریستی ـ صهیونیستی داعش و نوع اقدامات خشن و وحشیانه تروریست‌ها که بوی کینه و جهالت می‌داد و ماهیت تکفیری آن مشخص بود؛ اما انتخاب این اماکن و پیامدهای روانی و رسانه‌ای آن که مخدوش جلوه دادن امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی و القای امکان ناامن‌سازی تا عمق کشور بود، تنها از اتاق‌های فکر و سناریوسازان متصل به سرویس‌های جاسوسی و عروسک‌گردانان پشت صحنه‌ای حکایت دارد که با کارگردانی آمریکایی‌ها و پشتیبانی امثال آل‌سعود، ایفای نقش کرده‌اند. این سناریوسازان با انتخاب مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) بیش از هر چیز بر حساسیت بالای این اماکن در عرصه رسانه و خبر تمرکز داشته و بازتاب رسانه‌ای گسترده هر خبر هرچند جزئی مرتبط با آن را در نظر گرفته بودند. به عبارتی، ماهیت این عملیات تروریستی ماهیتی آمریکایی است که پس از حضور ترامپ در ریاض و تشکیل اتاق عملیات ویژه از سوی سرویس‌های امنیتی آمریکا و تهدید بن‌سلمان به کشاندن عملیات نظامی به داخل ایران، رخ داد و در واقع معنای این اقدام تروریستی استفاده همزمان آمریکا از گاو شیرده عربستان و گاوهای وحشی داعشی و ابزار قرار دادن جاهلیت مدرن و تروریسم وحشی برای نیل به اهداف منطقه‌ای و توجیه خالی‌کردن خزانه کشورها و چپاول جیب ملت های عرب است. 
از سوی دیگر شکست‌های پیاپی تروریسم تکفیری در سوریه و عراق، حامیان آنان را نسبت به آینده تروریست نگران کرده و لذا تروریست‌ها مجبور شده‌اند برنامه‌هایی را برای جلوگیری از پراکندگی مجدد و بازگشت آنان به کشورهای‌شان، که عمدتاً متحدان منطقه‌ای و اروپایی آمریکا و گاهی خود آمریکا است، طراحی کنند. به همین دلیل در شرایطی که احساس حقارت و سرخوردگی ناشی از این شکست‌ها، تروریست‌ها را مستعد پذیرش اقدامات انتقام‌جویانه کرده، آنان را به سمت جمهوری اسلامی خود کیش داده‌اند که از نگاه تروریست‌ها و حامیان آنان عامل مؤثری در بروز شکست‌های پیاپی تکفیری‌ها در سوریه و عراق است.
روز چهارشنبه با وجود اینکه تهران شاهد حضور تیم‌های تروریستی بود که همچون گاوهای وحشی به هر سو می‌تاختند؛ اما هیچ وحشتی در جامعه رخ نداد و زندگی و احساس امنیت شهروندان طبیعی بود، حتی نشست نمایندگان مجلس تعطیل که هیچ، مختل هم نشد و زوار امام خمینی(ره) نیز مطابق معمول به حرم تردد داشتند که جملگی علایم اطمینان مردم به اقتدار نظام و مدافعان امنیت ملی بود.

استفاده ابزاری آمریکایی‌ها از گاوهای شیری و گاوهای وحشی

بروز این حادثه اگرچه هزینه‌ای مانند شهادت تعدادی از مدافعان امنیت و شهروندان بی‌گناه ما را داشت، اما صحت و درستی حضور جمهوری اسلامی در مقابله و سرکوب تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق را برای انسداد مسیر حرکت آنان به سمت ایران و حفظ عمق استراتژیک کشورمان در منطقه و همچنین ارزش کار نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی کشورمان را آشکار کرد؛ نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی که تاکنون ده‌ها تیم تروریستی مرتبط با جریان تکفیری ـ صهیونیستی را خنثی کرده و با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی آنان را پیش از هرگونه اقدام تروریستی دستگیر یا نابود کرده‌اند.
روز چهارشنبه تعدادی از همین نیروهای جان بر کف و ایثارگر، ورود تروریست‌ها به شبستان حرم و صحن مجلس را سد کرده و با محاصره تروریست‌های وحشی، نابودی و دستگیری آنان، اجازه گروگان‌گیری و کشتار را از آنان سلب کردند و «انغماسی‌های تکفیری» را که برای عملیات ویژه تربیت کرده‌اند، مجبور به انتحار کردند.
منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی که فرسایش توان جهان اسلام و چپاول منابع آنان را در سایه هراس‌های کاذب دنبال می‌کنند، روشن است؛ اما آیا وقت آن نرسیده که عقلای جهان اسلام برای درمان جهالت برآمده از تفکر تکفیری و مهار جاهلیت مدرن فکری بکنند؟/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات