سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۴۸

نقش مثلث سعودی، منافقین و بارزانی در حوادث تروریستی اخیر

مهم‌ترین مساله از نگاه امنیتی، کشف شبکه تامین و مجرای انتقال این تروریست‌ها خارج از اشراف دستگاه‌های امنیتی ایران است.

به گزارش مشرق،  ۶ روز از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی می‌گذرد اما همچنان ابعاد و زوایای بسیاری از این حادثه تروریستی ناشناخته مانده است.  اکنون مهم‌ترین مساله از نگاه امنیتی، کشف شبکه تامین و مجرای انتقال این تروریست‌ها خارج از اشراف دستگاه‌های امنیتی ایران است.

سوال مهم حالا این است که با وجود احاطه کامل دستگاه‌های امنیتی بر مجاری انتقال و تامین تروریست‌های تکفیری به ایران، چگونه این تیم ۵ نفره توانست خود را به تهران برساند و عملیات‌های تروریستی انجام دهد. اگرچه مقابله نیروهای حفاظت هم در مجلس و هم در حرم امام اکنون زبانزد شده است اما مهم‌تر از این ایستادگی و رشادت، این است که این تیم‌های تروریستی چگونه از چشمان نیروهای امنیتی ایران دور ماندند. کارشناسان امنیتی در چنین مواقعی دنبال پیدا کردن یک شبکه پوشش جدید هستند.

شبکه‌ای که قطعا یا تازه سازماندهی شده یا پیش از این ایجاد شده اما اکنون برای نخستین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. درباره این شبکه جدید البته یک نکته غیرقابل انکار است. این شبکه توان چشمگیری در انتقال تروریست‌های بعضا شناخته شده به پایتخت داشته است و مهم‌تر از آن اشراف و اطلاعات دقیقی نیز در اختیار داشته است.  البته به نظر می‌رسد پیش‌بینی درباره شبکه تامینی تروریست‌ها در ایران چندان سخت و مشکل نباشد.

حوادث تروریستی چهارشنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) مشابهت‌های بسیاری با ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان دارد. هم پوشش حرفه‌ای عوامل تروریستی و هم عوامل میدانی ترورها گزاره‌های مشترکی در این ۲ مورد تروریستی یعنی ترور دانشمندان هسته‌ای و حوادث تروریستی هفته گذشته در تهران است.


بر این اساس می‌توان گفت پیدا کردن ماهیت این شبکه تروریستی هدف چندان دشواری نیست. در این‌باره چند سوال کلیدی وجود دارد. تروریست‌ها چه کسانی بودند؟ از کجا آمده بودند؟ چه کسانی آنها را تا تهران آورده و اطلاعات دقیقی از وضعیت حفاظتی مجلس و حرم امام(ره) در اختیار آنها قرار داده بودند؟


در ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، دستگاه‌های امنیتی با دستگیری برخی عوامل ترور، چند گزاره مهم را به‌دست آوردند. اینکه رژیم صهیونیستی بازیگر و طراح اصلی این ترورها بوده و همچنین نقش بستر اقلیم کردستان عراق در پرورش این تروریست‌ها و گسیل آنها به سمت ایران واقعیت‌هایی است که در ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان مشخص شده تا لکه سیاهی بر دامن اقلیم قرار گیرد.


اینکه حکومت بارزانی پناهگاه تروریست‌ها برای مخدوش کردن امنیت ایران است، واقعیتی است که طی سال‌های اخیر حتی مورد اعتراض گروه‌های کُرد در ایران و خارج از ایران قرار گرفته است. اما نکته مهم‌تر این است که تروریست‌ها از طریق چه کریدورهایی به پایتخت کشور منتقل شده و با اطلاعات چه کسانی دست به عملیات‌های تروریستی زده‌اند؟


تروریست ها در اربیل


بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، عوامل تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در تهران همه از اقلیم کردستان عراق به ایران آمده بودند. اما سوال جدی این است که چگونه در منطقه‌ای که خود با داعش درگیر است؛ عوامل تکفیری داعش پناه داده شده و به سمت ایران فرستاده می‌شوند؟

سوال مهم دیگر که پیش از این نیز به آن اشاره شد این است که در حالی که کوچک‌ترین تحرکات نیروهای تروریستی در غرب ایران مورد رصد قرار گرفته و با برخورد سخت مواجه می‌شود، تروریست‌های داعشی چگونه توانستند وارد کشور شده و از آنجا تا پایتخت بیایند؟ چه کسانی مختصات دقیق وضعیت حفاظتی در مجلس شورای اسلامی را در اختیار تروریست‌ها قرار داده بودند؟


آنچه در ادامه این گزارش می‌آید پاسخی به این سوال است که تروریست‌های داعش در کردستان عراق چه می‌کردند و آنها با مدیریت چه کسانی و چگونه برای انجام عملیات تروریستی به تهران منتقل شدند؟


ماجرا به یک توافق شوم در اربیل عراق بازمی‌گردد. توافقی که در آن چگونگی «کشاندن جنگ به داخل ایران» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  یک سال پیش در چنین روزهایی «وطن‌امروز» سلسله گزارش‌هایی درباره توافقات خطرناک عربستان سعودی با اقلیم کردستان عراق برای ناامن کردن مناطق غربی ایران منتشر کرد.

اعلان جنگ گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران علیه کشورمان در روزهای نخستین فروردین ماه ۹۵ این سوال را به‌وجود آورد که یک گروهک رو به زوال که سال‌هاست توان اجرای یک عملیات تروریستی را نیز ندارد، چگونه و با اتکای چه کسانی علیه ایران اعلان جنگ کرده و نیروهای تازه به استخدام درآورده خود را از طریق مرزهای کوهستانی به ایران می‌فرستد؟


یک جست‌وجوی کوتاه ماجرا را فاش کرد؛ مذاکرات حزب موسوم به دموکرات کردستان ایران با عربستان سعودی!


شکست‌های پیاپی تروریست‌های وابسته به سعودی در عراق و سوریه باعث شد شاهزادگان تازه به دوران رسیده سعودی تمام قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته، جنگ تروریستی در مرزهای ایران را علنی کنند.  محمد بن‌سلمان، وزیر دفاع و پسر پادشاه بیمار سعودی صراحتا اعلام کرد جنگ باید وارد مرزهای ایران شود. این یعنی استفاده از تمام ظرفیت‌های سعودی در مرزهای ایران برای ایجاد ناامنی در کشورمان.

شاهزادگان سعودی این بار بر خلاف سال‌های قبل که به دنبال توسعه ناامنی در مرزهای جنوب شرق و شرق ایران بودند، شمال غرب و غرب ایران را به عنوان هدف برای ایجاد ناامنی و گسترش اقدامات تروریستی انتخاب کردند. عربستان درست در شرایطی که اقلیم کردستان به دنبال کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهایش، در پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه شد و تداوم بحران اقتصادی در کردستان، باعث ایجاد اعتراضات خیابانی از سوی گروهی از کردها شد، وارد میدان شد و در ازای توسعه بستر فعالیت عملیات ضدایرانی، حاضر به تامین مالی اقلیم کردستان شد.

آذرماه ۹۴ سعودی‌ها در سفر چند روزه بارزانی به ریاض با وی بر سر این موضوع به توافق رسیدند. با بازگشت مسعود بارزانی از عربستان و ترکیه، وی از هر دو جناح گروه حزب دموکرات کردستان ایران (جناح مصطفی هجری و جناح انشعابیون به ریاست خالد عزیزی)خواست هرچه زودتر با هم متحد شوند. پس از آن بود که جلسات مکرری میان گروه‌های تروریست ضدایرانی در اربیل برگزار شد و کنسولگری عربستان در اربیل جلسات متعددی با هدف منسجم کردن تروریست‌های ضد‌ایرانی این منطقه برگزار کرد. 

دقیقا ۲ هفته پس از بازگشت مسعود بارزانی از عربستان، او نشستی با سران گروهک‌های کومله، دموکرات، خبات، حزب آزادی کردستان و اتحادیه انقلابیون کردستان برگزار کرد! پس از این نشست، شبکه تلویزیونی رووداو وابسته به نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، خبر آن را منتشر کرد، البته توضیحی درباره جزئیات آن منتشر نکرد. انتشار این خبر شاید به نوعی اعلان رسمی وفاداری بارزانی به توافقات ریاض بوده باشد.  


پس از جلسات بارزانی با تروریست‌های ضدایرانی در اربیل، دیدارهای مکرر و جلسات گفت و شنود سران گروهک‌ها بویژه تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران با سرکنسول عربستان‌سعودی در اربیل افزایش پیدا کرد! جلسات مصطفی هجری، رئیس تشکیلات تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران با سرکنسول عربستان به صورت مستمر برگزار شد.

پس از این دیدارها، هجری به همایش‌های ضدایرانی سعودی‌ها در اروپا نیز دعوت شد و در پوشش این همایش‌ها با مقامات امنیتی آل‌سعود دیدار کرد.  در آن زمان، رسانه‌های محلی در غرب ایران از ارتباطات اطلاعاتی گسترده گروهک‌های تروریستی با عوامل عربستان‌سعودی و نیز ترکیه خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، عربستان و ترکیه از طریق حزب پارتی کردستان عراق احزاب کردی ایران را جهت ایجاد جبهه مشترک کردی به ریاست مصطفی هجری ترغیب و آنها را جهت انجام جنگ مسلحانه با ایران آماده و مهیا کرده‌اند.

این موضوع زمانی قابل تامل می‌شود که برخی منابع گزارش داده‌اند در دیدار ۲ سال پیش ثامر السهبان، سفیر جنجالی عربستان‌سعودی در عراق با مسعود بارزانی، موضوع حمایت از این تروریست‌ها به صورت ویژه مطرح شده است.

عربستان‌سعودی که پس از تامین مالی اقلیم کردستان، آزادی عمل بیشتری در این منطقه پیدا کرد، کوشید با تزریق منابع عظیم مالی و تسلیحاتی به گروهک‌های تروریستی کرد، زمینه اقدامات تروریستی را در مناطق غربی ایران فراهم کند و تلاش کرد بهره‌برداری عملیاتی از این گروه‌های تروریستی برای ناامن‌سازی مناطق غربی ایران و ایجاد جنگ نیابتی داشته باشد.


اضافه شدن ضلع اطلاعاتی


اما سعودی‌ها در کنار تجهیز تروریست‌های کرد، توجه ویژه‌ای نیز به گروهک تروریستی منافقین داشتند. سال گذشته یک پایگاه خبری- تحلیلی عراقی گزارش داد عربستان‌سعودی با هماهنگی اقلیم کردستان، اقدام به افتتاح دفاتری در شهر اربیل برای کمک به منافقین کرده است. بنا به گزارش اسکای‌پرس، این دفاتر کار کمک‌رسانی و هماهنگی نشست‌های منافقین را بر عهده دارند. به نوشته این پایگاه، مسعود بارزانی، کریم سنجاری، وزیر داخلی اقلیم را موظف کرده در این رابطه همکاری‌های لازم را با طرف عربستانی داشته باشد.


درست در همین ایام که خبر افتتاح این دفاتر برای کمک به منافقین رسانه‌ای شد، ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان‌سعودی به پاریس سفر کرد تا با حضور در نشست گروهک تروریستی منافقین، پیام تغییر استراتژی سعودی‌ها از حمایت پشت پرده به حمایت علنی را بدهد. ترکی الفیصل در این نشست سخنرانی تندی علیه ایران کرد و ضمن نسبت دادن تهمت‌های متعدد به ایران اعلام کرد او نیز مانند منافقین خواستار ساقط شدن نظام اسلامی ایران است.

سفیر پیشین عربستان در انگلیس و آمریکا در جایی دیگر خطاب به مریم رجوی اظهار داشت: «خواسته مخالفان نظام ایران و من که سرنگونی این حکومت است، بزودی محقق می‌شود». در آن زمان برخی کارشناسان اعلام کردند این اقدام سعودی‌ها نشان می‌دهد آنها تلاش می‌کنند با اعلام حمایت از گروهک رجوی، یک شبکه گسترده تروریستی علیه ایران را در منطقه عملیاتی کنند.


حکام جوان سعودی تلاش کردند با ایجاد ائتلاف مشترک بین گروهک‌های تروریستی کرد و منافقین، ضربه سخت‌تری به ایران وارد کنند. ۲ هفته پس از حضور ترکی الفیصل در نشست منافقین، هیاتی از وزارت دفاع عربستان‌سعودی با احزاب کردی و سازمان منافقین در راستای اقدام مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران در اربیل دیدار کرد. سرپرستی هیات سعودی را راشد بن عبدالله بر عهده داشت.

ملاقات و مذاکرات هیات سعودی با بارزانی و نیروی اطلاعات اقلیم (پاراستین) محرمانه بوده و تصمیمات اتخاذی رسانه‌ای نشده است ولی وب‌سایت «کوردستان پوست» اعلام کرد منبع آنان در سازمان اطلاعات اقلیم، اطلاعاتی از این جلسه محرمانه را در اختیارشان قرار داده و این وب‌سایت خبری منتشر کرده است.

بنا به اظهارات نیروی اطلاعاتی اقلیم، در این جلسه احزاب و گرو‌های کردی و سازمان مجاهدین خلق[منافقین] نیز حضور داشته و با هیات سعودی درباره اقدام مشترک علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی داشته‌اند. به نوشته این پایگاه، عربستان‌سعودی حتی یک پایگاه نظامی در روستایی به نام «هناره» از توابع اربیل نیز احداث کرده است.


آغاز عملیات تروریستی در مرز ایران


دلارهای نفتی سعودی‌ها علاوه بر پشتیبانی از اقلیم کردستان، اوضاع گروهک‌های تروریستی را نیز بهبود بخشید. تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران که تا قبل از آنکه بر اساس توافق بارزانی با آل‌سعود، همکاری خود با رژیم ریاض را به صورت رسمی آغاز کنند، با بحران شدید مالی و تضعیف روحیه اعضای خود مواجه بودند که با حمایت‌های مالی سعودی‌ها سر پا شدند.

بر همین اساس نیز این گروهک تروریستی سال ۹۵ را سال اقدام مسلحانه علیه ایران اعلام کرد تا فاز نخست طراحی آل‌سعود برای ناامن کردن مرزهای ایران کلید بخورد. مصطفی هجری در پیام نوروزی سال ۹۵ خطاب به اعضای گروهک تروریستی خود که در مرزهای بین اقلیم کردستان عراق با ایران مستقر شده بودند، از شروع عملیات مسلحانه علیه ایران پس از ۲ دهه خبر داد. کمتر از ۳ ماه بعد- ۲۷ خردادماه- نخستین درگیری سپاه با تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان در اشنویه صورت گرفت که طی آن سپاه توانست ۱۲ تن از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از آنان کشف کند. ۳ روز پس از این عملیات دومین تیم تروریستی وارد خاک ایران شد اما حجم آتش توپخانه‌ای سپاه، بخشی از تروریست‌ها را متواری کرد و بخشی نیز به داخل خاک اقلیم کردستان فرار کردند.

عملیات تعقیب و شناسایی تروریست‌ها در داخل ایران ادامه پیدا کرد و در نهایت نیروهای سپاه پاسداران با هلاکت ۵ عضو این گروهک تروریستی توانستند این تیم را نیز منهدم کنند تا در مجموع طی عملیات‌های سپاه ۲۲ تروریست به هلاکت برسند.

پس از عملیات نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابله جدی با تروریست‌ها گفت و به اقلیم کردستان هشدار داد در صورت عدم ممانعت از ورود تروریست‌ها به خاک ایران، جمهوری اسلامی مراکز استقرار آنها را در هر نقطه‌ای باشد، مورد اصابت قرار می‌دهد. بی‌توجهی اقلیم کردستان به هشدارهای سپاه در نهایت باعث شد ایران چند پایگاه وابسته به این گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان را هدف موشک قرار دهد.

پس از واکنش قاطع ایران به نقض تعهدات اقلیم کردستان بود که مقامات اقلیم نشست اضطراری تشکیل دادند و از گروهک‌های تروریستی خواستند از مرزهای ایران فاصله بگیرند. با برخورد‌های سخت سپاه فاز نخست عملیات سعودی در غرب ایران تقریبا ناکام ماند.


در تقسیم کاری که عربستان سعودی در اقلیم کردستان برای حمایت و پشتیبانی از تروریست‌ها در مقابل ایران صورت داده است، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم به عنوان بازوی رسانه‌ای تروریست‌ها علیه ایران انجام وظیفه می‌کند. سال گذشته در ایامی که تروریست‌های وابسته به شاخه مصطفی هجری فعالیت‌های تروریستی خود در خاک ایران را آغاز کرده‌ بودند، تلویزیون کردستان عراق وابسته به نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم نیز برنامه‌های هفتگی ثابتی برای دفاع از عملیات‌های تروریستی این گروهک در ایران تدارک دیده و پخش کرد.

در همین راستا و پس از انتشار گفت‌وگویی با ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در ایران مبنی بر اینکه «از گروهک‌ها تعهد گرفته شد که اقدامی علیه ایران انجام ندهند و دیگر این نوع تحرکات انجام نمی‌پذیرد» این شبکه تلویزیونی به نقل از گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران گزارش داد این گروهک تروریستی توقف فعالیت‌های ضدایرانی خود در کردستان عراق را رد کرد!


اعلام جنگ با صدای بی‌بی‌سی


واکنش ایران به اقدامات تروریستی در شمال غرب در نهایت باعث عقب‌نشینی گروهک‌های مسلح شد اما کمتر از ۲ ماه بعد،  بی‌بی‌سی فارسی که تریبون گروهک‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی است، گفت‌وگویی از مصطفی هجری، دبیرکل گروهک تروریستی دموکرات کردستان منتشر کرد که وی در آن از اعلام جنگ علیه ایران سخن گفت. مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان  به بی‌بی‌سی فارسی گفت پیشمرگه‌‌های حزب او در کردستان ایران با نیروهای دولتی وارد جنگ مسلحانه شده‌اند. بی‌بی‌سی فارسی در این‌باره نوشت: «نیروهای مسلح حزب دموکرات کردستان ایران و سایر حزب‌‌ها و سازمان‌‌های کردی سال‌‌ها برای به دست آوردن خودمختاری در امور فرهنگی و اجتماعی کرد‌ها درگیر مبارزه مسلحانه با نیروهای دولتی بودند ولی از حدود ۲۰ سال پیش بیشتر آنها که در کردستان عراق مستقرند، دست از مبارزه مسلحانه کشیده بودند».

حمایت شبکه ملکه الیزابت از تروریست‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران و نیز جنجال خبری آنها علیه حملات نیروهای نظامی ایران به مقرهای این تروریست‌ها در ایران و کردستان عراق، شامه نیروهای امنیتی درباره ایجاد یک اتحاد شوم علیه مردم ایران را تیز‌تر کرد.


از شرق به غرب


تجهیز و حمایت مالی از تروریست‌های غرب البته تنها اقدام سعودی‌ها نبود. آنها با تامین بارزانی و نیز با به استخدام گرفتن عنصر اطلاعاتی یعنی منافقین، یک شبکه تروریستی را ایجاد کردند اما همزمان پروژه بزرگ خود را نیز جلو می‌بردند و آن تربیت نیروی تکفیری و تزریق آن به شبکه تازه‌تاسیس بود. عربستان سعودی از سال‌ها قبل با حمایت و پشتیبانی افراد مشکوک در شرق ایران پروژه تربیت نیروی وهابی تکفیری در ایران را کلید زد. همزمان طی چند سال اخیر که این عناصر آزادی عمل بیشتری یافته‌اند، برخی عناصر تکفیری به بهانه تبلیغ دینی عازم مناطق غربی ایران شدند.


 ورود این افراد به غرب کشور، با اعتراض علمای اهل سنت غرب کشور مواجه شد اما در کمال حیرت، یک نیروی سیاسی مانع برخورد امنیتی با تبلیغات این عناصر تندرو وهابی در غرب ایران شد. با افزایش تحرکات این مبلغان وهابی، علمای اهل سنت در این مناطق و نیز رسانه‌های محلی نسبت به گرایش برخی جوانان به این تفکر خطرناک اعلام خطر کردند.

با گذشت چند سال از حضور پررنگ عناصر وهابی در استان‌های کردستان و کرمانشاه، منابع امنیتی از گرویدن برخی جوانان این مناطق به داعش خبر دادند. به عبارتی پروژه سعودی در تقویت یک فرد مشکوک و خطرناک در شرق ایران برای ترویج وهابیت در ایران نتیجه داد و در کوتاه‌مدت منجر به تشکیل یک گروه از جوانان ایرانی وابسته به داعش شد. هدف کوچک سعودی برای ایجاد نیروی انسانی داعشی محقق شد و حالا نوبت تزریق این نیروی وهابی به شبکه بارزانی- منافقین بود. تربیت نیروی تکفیری داعشی در ایران موضوعی بود که حتی رسانه‌های معتبر خارجی نیز در جریان آن قرار داشتند.


پس از افشای تحرکات سعودی‌ها در تامین و تجهیز گروهک‌های تروریستی در شمال غرب ایران، یعنی کمتر از یک سال قبل، پایگاه گلوبال‌ریسرچ در گزارشی مفصل، این موضوع را طراحی مشترک عربستان و آمریکا برای ایجاد مجموعه‌ای از بحران‌ها با هدف خروج ایران از سوریه ارزیابی کرده بود. سازوکار محوری این برنامه‌ها را تحریک به آشوب در داخل مناطق مرزی، ایجاد تهدیدهای تروریستی در داخل ایران و تحریک به انقلاب رنگی تشکیل می‌دهد. این پایگاه خبری- تحلیلی در ادامه، شرح مفصلی از ۳ تحرک در هم تنیده برای بر هم زدن ثبات در ایران ارائه کرد. درگیری و مناقشات با شبه‌نظامیان کرد، تحریک ساکنان استان‌های شرقی به جدایی‌طلبی و تلاش برای ایجاد ناامنی در ایران از طریق داعش، برخی از محورهایی است که در این گزارش به آنها اشاره شده است. به هر حال نیروی انسانی تکفیری مورد نیاز عربستان یعنی همان «داعش ایرانی» برای اضافه شدن به تشکیلات سعودی- بارزانی- منافقین ایجاد شد.


عوامل  عملیات‌های تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته در تهران از همین طریق وارد شبکه شدند. پس از تعلیم آنها توسط مبلغانی که از شرق ایران به پاوه و جوانرود رفته بودند، این جوانان کم‌سن و سال جذب گروهک تروریستی داعش شده و در عملیات‌های این گروهک در موصل و رقه مشارکت داشته‌اند. آنان مردادماه سال ۹۵ در قالب ۲ تیم عملیاتی  جداگانه تحت فرماندهی فردی به نام «ابوعایشه» از افراد رده‌بالای داعش (فرمانده داعش در ایران) با هدف اجرای عملیات تروریستی وارد کشور می‌شوند اما پس از ورود یکی از تیم‌های تروریستی که ابوعایشه در آن تیم حضور نداشته، نیروهای قرارگاه نجف سپاه کرمانشاه با آن تیم درگیر شده و تمام اعضای تیم را در نقطه صفر مرزی به هلاکت می‌رسانند. در سوی دیگر، سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای اطلاعاتی سپاه پس از اطمینان از همراهی ابوعایشه با تیم دوم تروریستی، موانع مرزی را برای عبور این گروهک تروریستی رفع می‌کنند تا از اهداف، امکانات، مرتبطان و... این تیم‌های تروریستی مطلع شوند و فرمانده این تروریست‌ها که گفته می‌شود به عنوان والی داعش در ایران منصوب شده بود، دستگیر شود.

عملیات ابتدایی این گروه تروریستی رساندن «ابوعایشه» فرمانده جدید خود به داخل خاک ایران و استقرار وی در نقطه‌ای امن و پس از آن انتقال وی به تهران برای فرماندهی عملیات‌های تروریستی بود اما پس از استقرار اولیه ابوعایشه و نیروهایش در یکی از شهرهای مرزی در استان کرمانشاه، آنها پی می‌برند که احتمالا محل استقرارشان لو رفته است و خانه تحت نظر نیروهای امنیتی است. بنابراین تصمیم به فرار می‌گیرند ولی خانه‌شان محاصره شده بود و بناچار با توجه به اینکه سلاح و مهمات قابل توجهی با خود همراه داشتند، تصمیم به ایجاد درگیری می‌گیرند تا شاید بتوانند با این کار، راه فراری برای خود از مهلکه درست کنند. حتی در جریان درگیری، یکی از اعضای تیم تروریستی با جلیقه انفجاری، خود را منفجر می‌کند. در جریان این درگیری تمام اعضای تیم تروریستی کشته می‌شوند و یکی از تک‌تیراندازان نیز موفق می‌شود با شلیک گلوله ابوعایشه را به هلاکت برساند. پس از هلاکت ابوعایشه، سریاس صادقی و سایر تروریست‌های حادثه مجلس و حرم امام(ره) که قصد اجرای عملیات‌های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند، متواری می‌شوند.


در میان این ۵ تروریست، سریاس صادقی از سایر اعضا شناخته‌شده‌تر است. وی در ۳ سال گذشته در مناطق غربی کشور به تبلیغ داعش می‌پرداخته و به نظر می‌رسد تنها فردی از این گروهک تروریستی است که در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و عکس‌هایی از خود نیز منتشر کرده است. اما نام سریاس صادقی تنها در فیسبوک مشاهده نشده و شاید نقطه مهم ماجرا همینجا باشد. سایت گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ۳ سال پیش نام وی را به همراه ۶ فرد دیگر، از اعضا و مبلغان داعش در نقاط غربی کشور همچون شهرهای پاوه و اورامانات عنوان کرده است و حتی محل تولد و زندگی آنان را نیز در این مطلب آورده است!


مریم رجوی از صدام تا صدامک


پس از شکست عملیات بزرگ داعش در غرب ایران و کشته شدن ابوعایشه، شبکه پوششی تروریست‌های وهابی به طور کلی سوخت و از همین‌رو این بار عربستان از شبکه تدبیر شده خود استفاده کرد. تروریست‌های داعشی ایرانی باقیمانده به کردستان عراق فرستاده شدند تا در این نقطه امن برای تروریست‌ها آموزش‌های لازم را برای اجرای عملیات در تهران فرا بگیرند. آنها پس از فراگیری آموزش‌های لازم، این‌بار با شبکه تامینی و پوششی منافقین عازم ایران شدند.


پس از طراحی اقدام تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره)، تروریست‌ها برای رسیدن به تهران، نیاز به پوشش امنیتی برای مخفی ماندن از رصد و تور امنیتی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران را داشتند. این پوشش را گروهک تروریستی منافقین برای تروریست‌ها تامین کرده است. گروهک تروریستی منافقین سال‌ها قبل و پس از اینکه وزارت خارجه آمریکا نام این گروهک را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد، از هرگونه اقدام نظامی منع شد. هر چند گروهک منافقین تلاش دارد دست به سلاح نبرد اما به شیوه‌های دیگر در اقدامات تروریستی با تروریست‌ها همکاری می‌کند. بر همین اساس اعضای ۳ تیم تروریستی با همکاری منافقین بدون شناسایی نهادهای امنیتی وارد تهران می‌شوند.


هر چند نهادهای اطلاعاتی رد این گروهک تروریستی را می‌زنند و در آخرین ساعات موفق به دستگیری یک گروهک تروریستی می‌شوند اما ۲ تیم دیگر صبح روز چهارشنبه موفق به انجام عملیات می‌شوند و ۱۸ نفر از هموطنان‌مان را به شهادت می‌رسانند.


اطلاعات به‌دست آمده از طریق منابع خارجی ایران حاکی از آن است که عوامل تروریستی چهارشنبه گذشته در تهران از یک کریدور جدید و با یک پوشش متفاوت به تهران رسیده‌اند. بررسی این پوشش متفاوت و نیز بررسی اطلاعات داده شده به تروریست‌ها نشان می‌دهد ماهیت اطلاعاتی اقدام تروریستی روز چهارشنبه در تهران شباهت‌های بسیاری با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دارد؛ ترورهایی که با اطلاعات منافقین و قراردادن این اطلاعات در اختیار رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست. منافقین که روزگاری مزدوران صدام شده بودند، این بار به مزدوری محمد بن‌سلمان مشهور به صدامک درآمده‌اند.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات