بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۱۴

انگلیس بدون نقاب از زبان کوربین

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس: عربستان سعودی یکی از سرکوب کننده ترین و ظالم ترین رژیم های دنیا است.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیرکل حزب کارگر انگلیس از فروش تسلیحات کشورش به عربستان سعودی انتقاد کرد.
رهبر حزب کارگر انگلیس گفت عربستان سعودی یکی از سرکوب کننده ترین و ظالم ترین رژیم های دنیا  است. جرمی کوربین در سخنانی در پارلمان انگلیس گفت:« انگلیس همچنان به عربستان سعودی سلاح می فروشد؛ عربستان سعودی یکی از سرکوب کننده ترین و ظالم ترین رژیم های دنیا که به تروریست ها کمک مالی می کند و حقوق بشردوستانه را نقض می کند. اگرچه نظر دادگاه این است که اقدام دولت در این زمینه قانونی بوده است اما بدون تردید اقدام دولت غیراخلاقی بوده است»
کوربین افزود « آیا ایشان (ترزا می)، به اتباع کشورهای اروپایی در انگلستان همان حقوقی را خواهد داد که آنها در حال حاضر از آن برخوردار هستند. ایشان چه پیشنهادی در این باره دارد؟ ایشان درباره عضویت انگلستان در طرح اتم اروپا (طرح هسته ای واحد اروپا) چه بحث هایی داشته است؟ آیا ایشان فروش غیراخلاقی تسلیحات انگلستان به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد درست همان کاری که آلمان انجام داده است؟ آیا ایشان (ترزا می) از درخواست آلمان برای پایان دادن به بمباران یمن حمایت خواهد کرد؟»
کوربین در ادامه افزود «شنیده ایم که نخست وزیر (ترزا می) از فضای امن برای تامین مالی تروریست ها سخن گفته است. با این اوصاف، چرا دولت او مانع انتشار گزارشی درباره ایجاد نگرش های افراطی در انگلستان شده است؟ این گزارش چه زمانی منتشر خواهد شد؟ انگلستان چه مقررات جدیدی را برای شرکت ها و بانک های انگلیسی مدنظر دارد درحالیکه تلاش های بین المللی برای مقابله با تامین مالی تروریست ها درجریان است. واقعیت این است که این کشور (انگلیس) به رویکرد جدیدی در عرصه سیاست خارجی و همکاری های بین المللی نیاز دارد. دولت محافظه کار نمی تواند این کار را انجام بدهد.»
کوربین گفت «رسیدگی به نابرابری وحشتناک (اقتصادی) در داخل کشور برای امنیت و پایداری جهان مهم است. بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان جهانی تجارت در گزارش مشترکی که در ماه آوریل منتشر شد اعلام کردند بیکار شدن طولانی کارگران و از دست رفتن شدید درامدهای کارگران مشکلی جدی است. این نهادها اعلام کردند تجارب منفی ناشی از جهانی شدن سبب واکنش مردم در رد کردن نظام قوام یافته سیاسی (در کشورهای مختلف) شده است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات