تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۰۵

داعش پس از البغدادی به روایت آسوشیتدپرس

(روزنامه جام جم - 1396/03/21 - شماره 4869 - صفحه 6)

گروه تروریستی داعش مرگ ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی را تائید کرد.

به گزارش النشره، داعش در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفته است که بزودی نام جانشین وی را اعلام می‌کند. این گروه تروریستی همچنین در این بیانیه کوتاه از اعضای این گروه خواسته در پایگاه‌های خود بمانند و به مقاومت ادامه دهند.

این خبر ابتدا از سوی یکی از مسئولان استان نینوای عراق اعلام شده است. این مسئول که نامش فاش نشده گفته است داعش از طریق رسانه‌های ارتباطی خود بیانیه رسمی مرگ البغدادی را برای فرماندهان این گروه در تلعفر فرستاده و از آنها خواسته بعد از شکست در موصل به مقاومت ادامه دهند.

تحلیل آسوشیتدپرس از تبعات مرگ البغدادی:‌ داعش با شکل و شمایل تازه می‌آید!

آسوشیتدپرس طی تحلیلی کوتاه درباره تبعات مرگ ابوبکر البغدادی نوشت: داعش می‌کوشد برای بقای خود سازمان جدیدی را با همکاری نیروهای همپیمان خود در سطح جهان، تاسیس کند و بزودی سازمان جدیدی متشکل از شکست‌خوردگان داعشی و تعدادی از گروه‌ها و سازمان‌های محلی همسو در عراق و سوریه و سایر بخش‌های جهان، پا به صحنه خواهد گذاشت.

این خبرگزاری آورده است: این گروه‌ها و مجموعه‌ها برای بازسازی صفوف و همچنین اعلام موجودیت خود، هم‌اکنون با یکدیگر به صورت دیجیتال ارتباط دارند و سازمان جدید درواقع ترکیبی از هسته‌های کوچک متشکل از فراری‌های داعش از صحنه‌های درگیری در عراق و سوریه و همچنین عناصری خواهد بود که اساسا در جنگ‌ها و درگیری‌ها شرکت نکردند. آسوشیتدپرس اعلام کرد: شکست و هزیمت داعش در موصل و محاصره کنونی عناصر آن در شهر رقه، خلافت خودخوانده و ادعایی آن را منهدم ساخت و لذا این سازمان تروریستی، نقشه جدید و انعطاف‌پذیری را برای مواجهه با حملاتی گسترده‌تر که علیه عناصر آن راه خواهد افتاد، آماده کرده است.

http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/2914007694535327855

ش.د9601004

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات