صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۱۴

از دیکتاتوری در انتخابات تا ماجرای نیمروز

1ـ نظر رهبر معظم انقلاب درباره فیلم «ماجرای نیمروز»
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار عوامل فیلم ماجرای نیمروز فرمودند: «این فیلم بسیار خوب بود. همه اجزای فیلم عالی بود، کارگردانی عالی بود. بازی‌ها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش‌ساخت بود.» رهبر معظم انقلاب با اشاره به سکانسی از این فیلم درباره محاصره و پاکسازی خانه موسی خیابانی به دست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فرمودند: «آن روزی که این قضیه (محاصره منزل موسی خیابانی) اتفاق افتاد، من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همین آقای سیف‌اللهی؛ آمدند و گفتند که قضیه تمام شده. آمدند که به امام(ره) گزارش بدهند. با دیدن فیلم شیرینی آن روز تکرار شد.» ایشان درباره لزوم توجه سینما به شهید لاجوردی خطاب به کارگردان ماجرای نیمروز فرمودند: «ان‌شاءالله یک کاری هم برای آقای لاجوردی بکنید. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برای‌شان کار انجام بشود. در این فیلم اسمش بود؛ اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او «مرد پولادین» می‌گفتیم/» رهبر معظم انقلاب در پایان نیز خاطرنشان کردند: «فیلم خیلی خوب بود. خیلی عالی بود.»

2ـ مدیرعامل مپنا: توان پوشش برق خاورمیانه را داریم

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه امروز در صنعت توربین‌سازی ایران نامدار هستیم، گفت: در حال حاضر، متجاوز از 70 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم که این ظرفیت در بیشتر ایام سال معطل است. مثلاً ما در زمستان بیش از 60 هزار مگاوات توان تولید برق داریم؛ در حالی که نیاز کشور در زمستان 25 هزار مگاوات است. وی ادامه داد: به دنبال تولید محصول دیگری هستیم که میان 180 تا 200 مگاوات را پوشش دهد که آن هم تولید داخل است، زمانی که سوخت ارزان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و روی آن کنتور نمی‌گذاریم، طبیعتاً عده‌ای سودجو هم از این فرصت بهره می‌جویند، ما در حال حاضر توانایی پوشش تولید برق منطقه خاورمیانه را داریم و این‌گونه به رقابت با جهان وارد می‌شویم.

3ـ شاهد دیکتاتوری در انتخابات شوراها بودیم

عضو شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان می‌دانند اگر درِ صندوق‌ها باز شود، ممکن است بوی تعفن برخی تخلفات بیرون بیاید و متأسفانه شاهد یک دیکتاتوری انتخاباتی هستیم. پرویز سروری درباره خبر بسته شدن پرونده انتخابات شوراها و عدم بازشماری آرای شورای شهر تهران، گفت: عملاً هیئت نظارت و هیئت اجرایی همه راه‌ها را برای اعتراضات قانونی بستند. آنها با بازی با زمان تلاش می‌کنند بر خواسته قانونی و برحق ما مهر عدم‌ رسیدگی بزنند. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای چمران چندین بار با رئیس مجلس مذاکره داشته و لاریجانی هم قول پیگیری داده تا 50 نفر اول بازشماری شوند، گفت: با این‌ حال شورای نظارت اعلام کرد، ریاست قوه مجاز نیست در انتخابات دخالت کند و عملاً این موضوع را هم بی‌جواب گذاشتند.

4ـ تشکیل کمیته تعامل با رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه

سیدعلی ادیانی‌راد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به جلسه کمیته «تعامل با رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه»، گفت: در این جلسه که شاخصه‌های کابینه دولت دوازدهم بررسی شد، آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی با رأی اکثریت اعضا به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد. وی افزود: در بخش دیگری از این جلسه محمدمهدی زاهدی و بنده با رأی اکثریت اعضای کمیته به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیته انتخاب شدیم. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در بخش پایانی جلسه محمدمهدی مفتح و جبار کوچکی‌نژاد نیز به ترتیب به عنوان سخنگو و دبیر هیئت‌رئیسه این کمیته انتخاب شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات