صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۹۶

از انتخاب اول چین تا همکاری روسیه

1ـ امنیت و اشتغال، اولویت سپاه در مناطق مرزی است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه هدف این قرارگاه سود مالی نیست، اعلام کرد: امنیت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اولویت سپاه است. سردار عبداللهی درباره تعامل این قرارگاه با دولت‌های مختلف گفت: تعامل مثبت نیازمند درک و همراهی طرفین است، اگر بگوییم دولت با ما تعامل نداشته حرف درستی نیست؛ اما تنگناهای مالی را هم شاهد بوده‌ایم که امروز هم با این مسئله روبه‌رو هستیم؛ ولی قرارگاه هیچ‌گاه حضور خود در طرح‌های عمرانی را منوط به تأمین مالی نکرده؛ بلکه هر جا نیاز بوده، وارد میدان شده است، البته دولت‌ها نیز تا جایی که توانسته‌اند کمک کرده‌اند. وی افزود: مشکل خاصی با دولت نداریم، البته گاهی مواردی مطرح می‌شود که نباید گفته شود؛ زیرا قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در زمان همه دولت‌ها، همراه و همیار بوده و هیچ‌گاه با انتقادها، ناراحت نشده و عقب‌نشینی نکرده؛ بلکه همواره در جایگاه سرباز ولایت و خدمت‌گزار ملت و میهن، هر جا که نیاز بوده وارد میدان شده و مشکلات را حل کرده است.

2ـ ایران انتخاب اول چین در خاورمیانه
روزنامه «برلینگسکه» از معروف‌ترین روزنامه‌های دانمارک در یادداشتی وضعیت خاورمیانه را در سال‌های اخیر بررسی کرده و نوشته است: اکنون محور ایران ـ روسیه ـ چین به قدرتی غیر قابل چشم‌پوشی در منطقه تبدیل شده که می‌تواند آمریکا را به چالش بکشد. این یادداشت هرچند رویکردی ضد ایرانی دارد؛ اما به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران، روسیه و چین و کاهش توان بازیگری واشنگتن در منطقه اذعان کرده است. مجله «فارن افرز» هم در مقاله‌ای درباره اضافه شدن چین به اتحاد ایران و روسیه نوشت: اگر پکن در نهایت مجبور شود یک شریک اصلی برای خود انتخاب کند، احتمالاً ایران را انتخاب خواهد کرد. تهران فرصت‌های استراتژیک چشمگیری برای چینی‌ها دارد و دیدگاهی عمیق‌تر از امنیت منطقه به چین می‌دهد. افزون بر این، نظام ایران نیز مانند رئیس‌جمهور چین، آرزوی تغییر نظم بین‌الملل و کاهش تسلط آمریکا را در سر دارد.

3ـ روسیه به دنبال همکاری با ایران
امیرسرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه روسیه همواره به دنبال همکاری با ایران در زمینه پهپادها بوده است، خاطرنشان کرد: همکاری در این حوزه به صورت رفت و برگشتی خواهد بود و ما نیز از برخی فناوری‌های آنها استفاده خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به حضور چهار مدل از پهپادهای ساخت ایران در نمایشگاه هوافضای روسیه، ادامه داد: نمی‌توان آخرین دستاوردهای کشور را در این‌گونه نمایشگاه‌ها عرضه کرد؛ چرا که ارائه محصولات باید به صورت کنترل شده باشد. بنی‌طرفی در پایان گفت: آنچه را که به نفع جمهوری اسلامی است، سریع پیش خواهیم برد، البته روس‌ها در برخی موارد، به ویژه پهپاد‌ها درخواست‌هایی دارند که نمی‌توانیم آن را اجابت کنیم.

4ـ سناتورهای آمریکایی مانع وتوی تحریم‌ روسیه می‌شوند
دو سناتور آمریکایی گفتند لایحه جدید ضد روسی با آرای کافی را تصویب خواهند کرد و مانع از وتوی آن از سوی ترامپ می‌شوند. بر اساس این، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا بر روی لایحه جدید که اجازه تحریم‌های تازه علیه روسیه، ایران و کره شمالی را می‌دهد، به توافق رسیدند. این امر می‌تواند هرگونه تلاش ترامپ برای برداشتن تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را محدود کند. بر اساس قوانین آمریکا، رئیس‌جمهور می‌تواند لایحه‌های تصویب شده در کنگره را وتو کند. به شرط آنکه لایحه کمتر از دو سوم آرای نمایندگان و سناتورهای آمریکایی را کسب کرده باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات