صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۰۲

از بهانه تازه تا تکذیب دادستانی

1ـ تعقیب قضایی مجدد حمید بقایی
عباس جعفری دولت‌آبادی با تکذیب اظهارات حمید بقایی درباره وضعیت برخی زندانیان و دیگر موارد ادعا شده، گفت: با توجه به ادعاهای بقایی درباره وضعیت یک زندانی گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه 37 تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد اقدامات دادسرا درباره زندانی از جمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صورت گرفته و به علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. وی ادامه داد: به علاوه، آقای قاسم‌زاده، بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی درباره آقای حسین فریدون را تکذیب کرد؛ ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند 209 با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات حمید بقایی (4/5/96)‌، بار دیگر نامبرده را با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

2ـ دو شهید و ۲۵۰ زخمی فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها

در پی درگیری‌های نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و 250 نفر زخمی شدند. به گفته منابع فلسطینی، یکی از این جوان‌ها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در مناطق شرقی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسیده و دیگری نیز عصر جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در چهارراه شهرک صهیونیست‌نشین «غوش عتصیون» در جنوب بیت لحم در جنوب کرانه باختری شهید شده است گفتنی است، حماس با صدور بیانیه‌ای از همه قشرهای ملت فلسطین و گروه‌های ملی و اسلامی آن خواسته بود به نشانه مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، از جمله نصب دوربین‌های مداربسته هوشمند و بازرسی بدنی نمازگزاران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

3ـ تغییر در ساختار وزارت امور خارجه

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه به دنبال تغییر در ساختار درونی خود است. وی افزود: در وزارت امور خارجه کشور معاونت دیپلماسی اقتصادی با حوزه گسترده در نظر گرفته شده است که پس از تأیید تغییرات در هیئت دولت و ریاست‌جمهوری ضعف در اقتصاد بین‌المللی جبران خواهد شد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های کشور اساسنامه ندارند؛ بنابراین نمی‌توان در این زمینه به وزارت امور خارجه ایراد گرفت، با این حال امیدواریم تحولی در این زمینه رخ دهد و این ضعف برطرف شود.

4ـ بازرسی از تأسیسات نظامی ایران؛ بهانه جدید ترامپ

دولت جدید آمریکا در دور تازه فضاسازی علیه کشورمان در نظر دارد به منظور بهانه‌تراشی برای برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران، موضوع بازرسی از تأسیسات نظامی کشورمان را بار دیگر مطرح کند. به گزارش شبکه خبری العالم، دولت آمریکا در نظر دارد به بهانه ارزیابی دقیق‌تر از توافق هسته‌ای صورت گرفته میان کشورهای غربی با ایران از تأسیسات نظامی این کشور بازرسی کند. مقامات آمریکایی اعلام کردند، بازرسی از تأسیسات اتمی ایران یکی از مفاد توافق هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 است و مسئولیت اجرای آن نیز بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات