صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۷۸

حرف روز/ راهبردهای حج امسال

در آستانه‌ ایام حج ابراهیمی، کارگزاران حج صبح دیروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار امام خامنه‌ای طی بیاناتی مهم، راهبردهای راه‌گشایی ارائه کردند که بازخوانی و تأمل در نکات آن حائز اهمیت ویژه‌ای است[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: در آستانه‌ ایام حج ابراهیمی، کارگزاران حج صبح دیروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار امام خامنه‌ای طی بیاناتی مهم، راهبردهای راه‌گشایی ارائه کردند که بازخوانی و تأمل در نکات آن حائز اهمیت ویژه‌ای است:
۱ـ برائت لازمه جدایی‌ناپذیر حج؛ از منظر رهبر معظم انقلاب، حج فراتر از عبادت و نقش بی‌بدیل آن در تصفیه روح، بزرگ‌ترین ظرفیت اجتماعی برای ابراز عقیده‌ امت اسلامی با صدای واحد است. این گنجینه راهبردی در اختیار امت اسلامی است تا از آن بهنگام علیه دشمنان اسلام استفاده کند. اینکه امام می‌گفتند حج بی‌برائت را قبول ندارند، راز و رمز آن دقیقاً همین جاست. حال که دشمنان اسلام متحد شده و روزانه و آنلاین برای جامعه اسلامی طرحی نو درمی‌اندازند و «صهیونیست‌ها جری و گستاخ شده‌اند و به خود حق داده‌اند که به صاحبان مسجدالاقصی سخت بگیرند و مانع آنان شوند، امت اسلامی کجا بهتر از حج می‌تواند پیدا کند که درباره‌ مسجدالاقصی اظهارنظر کند؟ اظهار موضع درباره‌ حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه جایش کجاست؟ حج بهترین جاست.»
۲ـ امنیت حجاج؛ طبیعی است که با توجه به حوادث غمبار حج سال94، همه مسلمانان جهان به ویژه رهبر جهان اسلام دغدغه امنیت جان حجاج را یکی از مسائل مهم و اولویت‌های خود در دیدار با کارگزاران حج بیان کنند؛ «امنیت حجاج برعهده‌ کشوری است که حرمین شریفین در اختیار اوست. دولت‌های دیگر هم درباره‌ امنیت حجاج مطالبه کنند. باید ایمنی و عزت و رفاه حجاج محفوظ بماند. مراقب باشیم قضایای مسجدالحرام و منا نباید تکرار شود.»
۳ـ نمایش وحدت مسلمانان؛ حج کنگره جهانی وحدت اسلامی است؛ لذا باید «به مسئله‌ وحدت اسلامی توجه شود؛ هیچ‌ کس نباید به اختلاف‌افکنی کمک کند.»
۴ـ توجه به عبادت؛ از مسائلی که موجب وهن جامعه شیعی در افهام حجاج جهان اسلام است و بارها مورد تأکید و ابرام رهبر فرزانه و دیگر مسئولان قرار گرفته، اجتناب از حرص به دنیا و غلبه بر عطش خرید اجناس دست چندم در عربستان از سوی حجاج ایرانی است که هم فرصت عبادت در سرزمینی خاص (که شاید برای خیلی‌ها در طول عمر بیش از یک بار تکرار نشود) را از آنها می‌گیرد و هم بر قوت اقتصاد سعودی‌ها می‌افزاید تا بمب بیشتری بر سر مظلومان یمن و سوریه بریزند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات