صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۸۱

از تغییرات در دقیقه 90 تا گزینه‌های فراوان

1ـ عزل و نصب‌های دقیقه ۹۰ آقای وزیر!
در فاصله چند روز مانده به پایان کار دولت یازدهم، وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی مشغول عزل و نصب‌های فراوانی هستند! مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، محمدکاظم دهقانی مدیر عامل خبرگزاری پانا را برکنار و امیر اسماعیلی را جایگزین وی کرد. وی همچنین پیشتر، داوود روستایی را از سازمان دانش‌آموزی برکنار و محمود علیگو را جایگزین او کرده بود. مهدی‌علی‌ اکبرزاده مدیر کل اداره فرهنگی و هنری این وزارتخانه در وسط مسابقات فرهنگی دانش‌آموزان عزل و به جای او علی رمضانی به این سمت منصوب شد. معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نیز روز گذشته علی مهره‌چی مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان نوسازی مدارس کشور را برکنار و بیگدلو را به جای وی منصوب کرد. این جابه‌جایی‌ها در دقیقه 90 کار وزیر آموزش‌وپرورش که احتمال می‌رود در دولت بعدی شخص دیگری جایگزین وی شود تأمل‌برانگیز است.

2ـ قرار نیست جمنا جواب همه را بدهد!

پرویز سروری در گفت‌وگویی از سخنان چند روز اخیر میرسلیم درباره جمنا و بهره‌گیری این جبهه از امکانات یک نهاد نظامی ابراز تأسف کرد و گفت: ما از این اظهارات آقای میرسلیم متأسفیم. نمی‌دانم آقای میرسلیم از اینکه با گفتارش دائم در جریان نیروهای انقلاب شقاق و تردید ایجاد کند و تضعیف بسترهایی که می‌تواند به انسجام و اتحاد نیروهای انقلاب منتهی شود، چه سودی می‌برد؟! این واقعاً باعث تأسف و تعجب است. وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا جمنا به ادعای میرسلیم جوابی نداد، گفت: قرار نیست هر کسی یک مصاحبه‌ای کرد جمنا بیانیه بدهد. آن هم یک مصاحبه بی‌محتوایی که پشتوانه منطقی و مستند ندارد. ضرورتی وجود ندارد که جمنا جوابیه بدهد، چون ممکن است فردا ادعاهای دیگری صورت گیرد. آیا جمنا باید هر روز یک قلم به دست بگیرد و بیانیه دهد؟

3ـ آمریکا سامانه «تاد» را آزمایش کرد

در پی شدت گرفتن تهدیدات کره شمالی، مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند این کشور با شلیک یک فروند موشک بالستیک بر فراز اقیانوس آرام، سامانه ضدموشکی «تاد» خود را در ایالت «آلاسکا» با موفقیت آزمایش کرده است. به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، آژانس اطلاعات موشکی آمریکا ادعا کرد، این سامانه موفق شد موشک شلیک شده از یک هواپیمای نیروی هوایی را ره‌یابی و منهدم کند. رئیس آژانس اطلاعات موشکی آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد این تمرین می‌تواند به واشنگتن برای «پیشگیری از تهدیدات رو به افزایش» کمک کند. «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی پس از آزمایش موشکی جدید این کشور گفته بود؛ پیونگ‌یانگ توانایی هدف قرار دادن هر نقطه‌ای از خاک آمریکا را دارد.

4ـ گزینه‌های فراوانی برای مقابله با آمریکا داریم

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش گزینه‌های بسیاری برای مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا دارد، اعلام کرد که 755 دیپلمات آمریکایی مجبور به ترک خاک روسیه خواهند شد. بنابر اعلام شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین تصریح کرد: به این نتیجه رسیدم که اکنون زمان آن است که به ایالات متحده نشان دهیم که ما اقدامات آنها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. وی با بیان اینکه روابط مسکو‌ـ واشنگتن به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت، اظهار داشت: ایالات متحده، کاملاً بی‌دلیل به سمت تخریب روابط دو کشور گام برداشته است. پوتین همچنین درباره همکاری با آمریکا در سوریه نیز گفت: همکاری آمریکا و روسیه در زمینه مقابله با تروریسم به ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه منجر شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات