تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۱۰
نماينده ولي‌فقيه در سپاه:

عده‌اي دنبال ليبراليزه كردن انقلاب هستند

(روزنامه جوان ـ 1396/05/02 ـ شماره 5144 ـ صفحه 2)

متأسفانه در فراز و نشيب‌ها و انحرافات عده‌اي به دنبال ليبراليزه كردن انقلاب، انقلابي زدايي از انقلاب و مقابله با اصول و ارزش‌ها بوده‌اند.

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام علي سعيدي در دومين روز از چهارمين همايش مشترك مديران حوزه‌هاي علميه، مسئولان دفاتر مشترك نمايندگي ولي فقيه در سپاه و مسئولان بسيج طلاب و روحانيون كشور با عنوان «نقش حوزه انقلابي در تحقق دولت مقاومت» با اشاره به تقسيم‌بندي حكومت‌هاي مردم‌سالاري ديني، عنوان كرد: بايد تفاوت ميان مردم سالاري ديني براساس انتخابات با مردم‌سالاري ديني براساس بيعت بيان شود تا مردم با نقشي كه قانون اساسي برعهده آنها گذاشته است آشنا شوند. سعيدي مردم‌سالاري ديني را حاكميت دين در جامعه با حضور مردم دانست و خاطرنشان كرد: در مردم سالاري ديني مردم با حضور خود حافظ و نگهبان دين هستند و دين نقش محوري دارد اما در دين مردم سالار، مردم محور هستند و دين در دست مردم است و آنها هر گونه كه بخواهند با دين بازي كرده و از آن براي سود خود استفاده مي‌كنند. وي اضافه كرد: يكي از مهم‌ترين چالش‌هايي كه از ابتداي انقلاب تاكنون داشته‌ايم در موضوع رياست جمهوري بوده است و متأسفانه در فراز و نشيب‌ها و انحرافات عده‌اي به دنبال ليبراليزه كردن انقلاب، انقلابي زدايي از انقلاب و مقابله با اصول و ارزش‌ها بوده‌اند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تأكيد كرد: تفاوت مردم سالاري ديني با مردم سالاري غيرديني نيز در مباني آنها است، به گونه‌اي كه در سيستم ديني حتي پيامبر هم حق ندارد كوچك‌ترين تصرفي در مباني و اصول حاكميت ديني داشته باشد و اين نظام حاكميتي داراي چارچوب و استانداردهاي منحصر به‌فردي است. وي ادامه داد: در حكومت‌هاي ليبرال چهار عامل خدعه، قدرت، پول و رقيب هراسي در تعيين رأي مردم نقش دارد. سعيدي ابراز كرد: فلسفه حكومت در دنيا بر اين اساس استوار است و قوانين وضع شده از سوي ماكياول و نيچه مبناي دروغ و تزوير و خدعه را براي ارضاي حس قدرت‌طلبي قرار داده است. وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر اين عوامل در انتخابات ما نيز دخيل شوند در واقع از چارچوب مردم‌سالاري ديني خروج كرده‌ايم و مردمي كه به يك نماينده يا رئيس‌جمهوري رأي مي‌دهند در برابر تمام كارها و سخنان او كه ممكن است در مسير تضعيف دين و نظام باشد مسئول هستند.

http://www.Javann.ir/863389

ش.د9601240

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات