تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۶۱۳
نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به احتمال حضور رييس‌ دولت‌هاي نهم و دهم در انتخابات:

آيا در شأن يك امت انقلابي است كه بازگشت به عقب داشته باشند؟

مقدمه: گروه سياسي - نماينده ولي فقيه در سپاه، انتخابات ايران در همه دوره‌ها را داراي حساسيت مي‌داند و در اين دوره وصف پيچيدگي را هم به آن اضافه مي‌كند. وصفي كه با ورود رييس دولت‌هاي نهم و دهم به انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده، از سوي حجت‌الاسلام سعيدي مطرح مي‌شود، سوال مهمي را هم در ذهن او شكل مي‌دهد؛ اينكه آيا در شان يك امت انقلابي است كه بازگشت به عقب داشته باشند؟ حجت‌الاسلام سعيدي در توضيح دو ويژگي حساسيت و پيچيدگي انتخابات آتي ايران گفت: «حساس است چون يك دموكراسي واقعي در دنيا به منصه ظهور مي‌رسد و هم مردم مي‌دانند كه اين دموكراسي واقعي است و راي‌شان اثرگذار است و هم دنيا به اين مساله پي برده است. پيچيدگي آن هم به خاطر چند مساله است: يكي تلاش افرادي كه در گذشته در رأس حكومت بودند، مانند دولت‌نهم و دهم. يعني نوع رفتار و حركت‌هايي كه دارد انجام مي‌گيرد بازگشت به گذشته است كه خود اين موضوع مساله مهمي است كه آيا در شأن يك امت انقلابي و هدفمند اين است كه بازگشت به عقب داشته باشد يا خير.» حجت‌الاسلام سعيدي البته به عامل دومي هم در شكل‌گيري اين پيچيدگي اشاره كرد و گفت: «عامل دوم پيچيدگي، نوع رفتار دولتمردان در دولت يازدهم است، بحث هسته‌اي و مذاكره در چارچوب هسته‌اي يك مساله است اما ورود در عرصه كدخدامحوري امريكا مساله‌اي است كه خطرناك است، والا با بحث مذاكره در موضوع هسته‌اي آن‌هم در چارچوب تدابير رهبري مخالفتي نيست و عامل سوم پيچيدگي نقش امريكا در اين انتخابات است.» گزيده گفت‌وگوي حجت‌الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با خبرگزاري فارس در ادامه مي‌آيد:
(روزنامه اعتماد - 1395/07/04 - شماره 3633 - صفحه 2)

هدف امريكا براندازي است منتها تاكتيك آن متغير است. برخي تصور مي‌كردند كه امريكايي‌ها دچار يك تغيير در هدف شدند در حالي كه هدف آنها ثابت است و برخي اوقات استراتژي يا تاكتيك متفاوت مي‌شود. گام اولي كه امريكايي‌ها در اين مرحله دنبال مي‌كردند اين بود كه فشار هسته‌اي را به حداقل برسانند و معمولا در گام‌هاي اوليه امتيازاتي نيز مي‌دهند. سابقه اين مساله نيز وجود دارد. گام دوم، حركت به سمت موضوعات فراهسته‌اي يعني برجام دو، سه و... بود كه آنها دنبال مي‌كردند. در اين زمان اگر بخواهيم ارزيابي درستي از ميزان موفقيت آنها داشته باشيم، بايد بگوييم هنرمندي و هوشمندي رهبري طوري اين حركت را مهندسي كرد كه امتيازاتي كه لازم بوده داده شود به حداقل برسد و جلوي حركت امريكا به سمت برجام دو و سه سد شود.

در قضيه برجام قرار بود برجام دو و سه نيز به وجود ‌آيد و هنوز هم به نظر مي‌رسد آقايان دنبال اين قضيه هستند اما آنچه ما در تدبير رهبري شاهد بوديم، اين است كه در داخل فقط به مساله مذاكره در چارچوب هسته‌اي بسنده شود و در مساله خارجي هم نبايد به هيچ عنوان وارد برجام دو و سه شويم زيرا اين موضوع عمق استراتژيك ما است و آنچه باعث شده ما در اين ٣٧ سال امريكا را در منطقه‌ به انزوا بكشانيم قدرت نفوذ معنوي انقلاب در عرصه عراق، لبنان، سوريه، يمن و فلسطين بوده است. به همين دليل ملت ما بايد كاملا در موضوع فراهسته‌اي هوشيار باشد و در وجهه داخلي نبايد از مذاكره در خصوص بحث هسته‌اي فراتر رويم و اين جزو خطوط قرمزي است كه حق عبور از آن را نداريم.

ما گرفتار يك تحول ارتجاعي در باور و ذهن برخي دولتمردان هستيم كه متاسفانه زمينه طمع دشمن براي براندازي و تهديد عليه امنيت ملي را ممكن است به حد اعلا برساند. آقايان مي‌گويند ما با برجام تهديد حمله را برداشتيم، تهديد حمله را مانورهاي موشكي پيامبر اعظم (ص) برداشته است، تهديد نظامي را قايق‌هاي تندرو در خليج‌فارس كان‌ لم يكن كرده است نه لبخند ديپلمات‌هاي ما با آقاي كري و مذاكره‌كنندگان غربي. آن چيزي كه باعث شد امريكايي‌ها به اين كشور حمله نكنند، قدرت دفاعي و قدرت نظامي ما بود، قدرت وحدت ملي و انسجام ملي ما بود، نه مذاكره. وقتي دشمن بتواند از طريق مذاكره خواسته‌هاي خود را عملي سازد چه نيازي به تهديد نظامي دارد؟

اين چه خدمتي است كه ما به دشمن مي‌كنيم و گلوگاه‌ها را باز كرديم و مي‌بينيم فردي در موضوع حساس برجام دوتابعيتي است و مبلغي از سرويس بيگانه حقوق دريافت كرده است و دو عنصر وابسته به يك سفارتخانه در كردستان در حال عكسبرداري، شناسايي شدند و لابد با عزت و احترام و نگفتن نازك‌تر از گل و با يك تذكر، آنها را رها كردند. واقعا اقتدار ملي، امنيت ملي، عزت ملي و دفاع ملي اين است؟ آنها با ما همين‌طور برخورد مي‌كنند؟ آنها به ما اجازه مي‌دهند در محيط فرانسه و آلمان و امريكا بگرديم و هر جا بخواهيم عكسبرداري كنيم؟

ما بايد عنوان كنيم كه‌ نه‌تنها به قدرت دفاعي توجه مي‌كنيم بلكه براي قدرت تهاجمي نيز برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

چه قدرت دفاعي و چه قدرت تهاجمي قطعا نقش بازدارندگي دارد. ما به دنبال تهاجم و حمله نيستيم، ولي به‌شدت از اصول و مباني نظام دفاع مي‌كنيم و حاضر نيستيم ذره‌اي از اصول انقلاب كاسته شود.

سپاه، پاسدار انقلاب و دستاوردهاي آن است و هر كجا دستاوردهاي انقلاب به خطر بيفتد، سپاه ايفاي نقش مي‌كند، اما اينكه سپاه در انتخابات دخالت كند، ابدا چنين چيزي مطرح نيست. دشمن بيشترين چيزي را كه القا مي‌كند، همين مساله است. سپاه در انتخابات دخالت نكرده و از كانديداي خاصي حمايت نمي‌كند اما اصول، مباني، معيارها و شاخص‌ها را مي‌گويد.

سپاه از اصول و مباني دفاع مي‌كند. البته سبد راي سپاه و بسيج نيز تاثيرگذار است، اين دست ما نيست. هر بسيجي و پاسداري تكليف دارد كه براي راي دادن، به شاخص‌هايي كه حضرت آقا مي‌گويد توجه كرده و افراد را بر اساس آن شاخص‌ها انتخاب كند. اينكه دخالت در انتخابات نيست. ما نمي‌گوييم به چه كسي راي بدهيد.

متاسفانه حاشيه‌هايي هم كه درست مي‌شود، نگران‌كننده است. يكي از آن حواشي اين است كه كساني كه در مظان كانديداتوري هستند مورد حمله قرار مي‌گيرند. اين در شأن هواداران دولت اعتدال نيست كه اين‌طور بخواهند همه گذشته را زير سوال ببرند آنهم سابقه گزينشي و سليقه‌اي. در گذشته‌ها مشكلات بسياري وجود دارد، ريشه خيلي از اين مشكلات، كارگزاران و اصلاح‌طلبان هستند، اما دولت اعتدال به اينها كار ندارد و فقط به سراغ دولت قبلي مي‌رود.

اينكه هر گرفتاري را به دولت گذشته احاله دهيم، درست نيست و فردا اين اتفاق براي همين دولت خواهد افتاد. شتري است كه در خانه هر كسي زانو خواهد زد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=55389

ش.د9502378

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات