تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۳۸
توضیح درباره نحوه تأمین وثیقه برادر روحانی

نوبخت: آقای فریدون هم دوستانی دارد

(روزنامه وطن امروز – 1396/04/28– شماره 2210 – صفحه 2)

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه به موضوع بازداشت حسین فریدون، برادر حسن روحانی به اتهام مسائل مالی واکنش نشان داد؛ واکنشی که حاکی از انتقاد و ناراحتی نوبخت نسبت به این دستگیری بود. نوبخت درباره بازداشت فریدون گفت: از سال‌های قبل، بحث‌هایی درباره ایشان مطرح بود. آقای رئیس‌جمهور تاکید می‌کردند هر کسی در هر رتبه‌ای باید پاسخگو باشد. آقای حسین فریدون هم مرتبا برای ادای توضیحات به مرجع قضایی می‌رفتند.

اخیرا هم ایشان احضار شد و وثیقه بسیار بالایی صادر شد. اینکه باید این میزان وثیقه باشد یا نه، نمی‌توانم داوری درستی کنم ولی اینکه ایشان فرار نمی‌کند مساله مشخصی است. اینکه آن وقت شب، چنین رقم بالایی را بخواهند مطمئنا کسی ندارد. ولی اینکه شخص محترمی را به زندان بیندازند و حتی یک ساعت هم بازداشت کنند، نکات قابل تاملی است. ما از برادران عزیزمان در قوه‌قضائیه انتظار قضاوت عادلانه را داریم. آقای رئیس‌جمهور بسیار صبور و خویشتندار است، این هم که قوه‌قضائیه اینقدر مستقل است که برادر رئیس‌جمهور را احضار می‌کند و به زندان می‌اندازد، باعث قوت قلب ما است.

ما انتظار داریم قوه‌قضائیه همانطور که با برادر رئیس قوه مجریه برخورد کرد با برادر رئیس قوه مقننه برخورد کند. امیدواریم عدالت در امر قضا در این قوه مستقل برای همگان اجرا شود. او در ادامه گفت: وثیقه در توان آقای فریدون نبود و او را به زندان بردند. ولی بالاخره ایشان هم دوستانی دارد. مردم را هم که می‌شناسید، ممکن است کمپین سندگذاری تشکیل دهند و دوستانی کم و بیش اسناد خود را می‌آورند تا تامین وثیقه برای جلب رضایت قاضی محترم را داشته باشند. نوبخت ادامه داد: ما اعتماد و اطمینان به ضابطان و قوه‌قضائیه داریم و می‌دانیم چیز غیرقانونی پیش نیامده است و انتظار داریم هیچ بخشی از این موضوع جنبه سیاسی پیدا نکند چون عدالت مخدوش می‌شود. همه مثبت و خوشبین هستیم و امیدواریم این اتفاق برای هیچ‌کس پیش نیاید که پس از بازداشت و حبس، افراد سلامت خود را از دست بدهند. گفتنی است با وجود اعلام اولیه مبنی بر تامین وثیقه 50 میلیارد تومانی برای آزادی حسین فریدون، روز گذشته برخی منابع خبری اعلام کردند برادر رئیس‌جمهور با تامین وثیقه 35 میلیارد تومانی آزاد شده است.

تیلرسون درباره توافق هسته‌ای ایران اطلاعیه صادر می‌کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا «بزودی» پیرامون توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی اطلاعیه‌ای صادر می‌کند. به گزارش مهر، «شون اسپایسر» روز دوشنبه اعلام کرد «رکس تیلرسون» بزودی اطلاعیه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی صادر می‌کند؛ توافقی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آن را «توافقی بد و زیان‌آور» خوانده است. گفتنی است، طبق قوانین آمریکا، وزارت خارجه این کشور موظف است هر ۹۰ روز یک بار پایبندی ایران به تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را به کنگره اطلاع دهد.

روز دوشنبه (هفدهم ژوئیه/ ۲۶ تیرماه) آخرین مهلت برای اعلام پایبندی تهران به برجام بود. این در حالی است که یک مقام بلندپایه دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد دولت آمریکا پایبندی ایران را به این توافق تصدیق کند. شون اسپایسر در نشست خبری روز دوشنبه خطاب به خبرنگاران گفت: «وزیر خارجه آمریکا بزودی درباره این توافق (برجام) اطلاعیه‌ای صادر می‌کند. فکر می‌کنم همه شما می‌دانید رئیس‌جمهور به صراحت نظر خود را درباره اینکه این توافق یک توافق بد و زیان‌آور برای آمریکاست، بیان کرده است».

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2210/2/178464/0

ش.د9601264

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات