صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۴۹

از کشف بزرگ تا حزب‌الله در آمریکا!

1ـ معوقات بانکی ۱۹ درصد و ترازنامه بانک‌ها منفی شده است
طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی درباره علت ترازنامه منفی بانک‌ها گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد. دلیل اول آن بحث معوقات بانکی است که اکنون طبق آمار غیر رسمی 19 درصد است. رئیس کل اسبق بانک مرکزی عامل دوم معوقات بانکی را اوضاع اقتصادی نامناسب کشور دانست که در طول سال‌های گذشته با سیاست‌های اشتباه بر کشور حاکم شده و فضای رکود را در اقتصاد کشور به وجود آورده است. وی دلیل سوم معوقات بانکی را تسهیلات تکلیفی، اجباری و دستوری دولت به بانک‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع در دولت سابق نیز وجود داشته است و بدون اینکه اعتباری از مشتری دریافت شود، به آنها وام پرداخت می‌شده است. مظاهری دلیل دیگر ترازنامه منفی را که در دولت فعلی شکل گرفته است و رئیس کل بانک مرکزی نیز به آن اذعان دارد، افزایش سود علی‌الحساب دانست و افزود: زمانی که سود پرداختی به مشتریان با سود دریافتی از تسهیلات اعطایی به آنها متوازن نباشد، چنین وضعیتی به وجود می‌آید.

2ـ جزئیات کشف بزرگ نفتی در پارس جنوبی
شرکت «مرسک» دانمارک با ارائه گزارشی به شرکت ملی نفت ایران از وجود سازندهای جدید نفتی در لایه نفتی پارس جنوبی خبر داده است. بر اساس اطلاعاتی که این شرکت دانمارکی با سابقه کار طولانی در میدان شاهین قطر (نیمه مشترک لایه نفتی پارس جنوبی) به شرکت ملی نفت ایران ارائه کرده است، سازندهای جدیدی در لایه نفتی پارس جنوبی وجود دارد که ایران از وجود آنها بی‌خبر است. مطابق با اطلاعات جدید ارائه شده، لایه نفتی پارس جنوبی دارای شش لایه مخزنی و با یک گستره وسیع جغرافیایی در سمت ایران است.  اطلاعات جدید نشان می‌دهد، گستره میدان (لایه نفتی) بسیار زیاد بوده و کم و بیش همه فازهای گازی را در بر می‌گیرد؛ از این رو هم‌اکنون سناریوی افزایش تولید نفت از این میدان مشترک به 120 تا 140 هزار بشکه در روز تغییر کرده است.

3ـ اعلام موجودیت ارتش حزب‌الله در آمریکا!
یک گروه ناشناس که خود را «ارتش حزب‌الله آمریکا» معرفی کرده، اقدام به پخش شب‌نامه در شهر لس‌آنجلس آمریکا کرد. زمان انتشار شب‌نامه، ساعاتی پس از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا بود. این شب‌نامه در منطقه پرژن اسکوئر (منطقه ایرانیان لس‌آنجلس) در شمارگان گسترده پخش شده است. نویسندگان این شب‌نامه با اشاره به حضور نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در خلیج‌فارس، هشدار داده‌اند که به اقدامات آمریکا در خلیج‌فارس، در خاک آمریکا پاسخ خواهند داد. به گزارش العربیه، این گروه در شب‌نامه، خود را «ید واحده ملت‌های مسلمان خاورمیانه» در آمریکا معرفی کرده و هشدار داده است که اگر ایالات متحده از خلیج‌فارس خارج نشود، در خاک خود با واکنشی که «مشت آهنین» خوانده شده، مواجه خواهد شد.

4ـ بازپرس هم اظهارات بقایی را تکذیب کرد
بازپرس پرونده حمید بقایی که به دلیل مفاسد مالی بازداشت شده بود، با تکذیب ادعاهای وی درباره حسین فریدون گفت: توهین‌ها و تهمت‌های بقایی به مسئولان قضایی نمی‌تواند مفری برای فرار وی از چنگال عدالت باشد. بیژن قاسم‌زاده در واکنش به ادعاهای این متهم، گفت: هیچ صحبتی بین من و متهم در زمینه اتهام آقای فریدون ردّ و بدل نشده و قویاً ادعاهای آقای بقایی را تکذیب می‌کنم. وی درباره اظهارات اخیر بقایی علیه مسئولان قوه قضائیه گفت: این توهین‌ها و تهمت‌های ناروا به مسئولان قوه قضائیه، رجزخوانی‌های عوام‌فریبانه است. گفتنی است، پیشتر از این نیز رئیس بیمارستان بقیه‌الله اظهارات وی را درباره سخنانی که معاون اجرایی رئیس دولت دهم از او نقل کرده بود، دروغ خوانده بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات