تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۵۲

ناطق‌نوری: ارتباط دولت با رهبری جلوی تندروی‌ها را می‌گیرد

(روزنامه ايران ـ 1396/04/31 ـ شماره 6548 ـ صفحه 2)

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری تأکید کرد: ارتباط، هماهنگی و همدلی دولت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره می‌تواند جلو بسیاری از تندروی‌ها را گرفته و موجب آرامش جامعه شود.

به گزارش ایلنا، وی در دیدار جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امیدواریم آقای روحانی در چهار سال پیش رو بتوانند با غلبه بر مشکلات موجود اوضاع کشور را سامان دهند، گفت: ارتباط، هماهنگی و همدلی دولت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره می‌تواند جلو بسیاری از تندروی‌ها را گرفته و موجب آرامش جامعه شود.

ناطق‌نوری همچنین در دیدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است.وی ادامه داد: برای دولت چهارسال پیش رو فرصتی است برای عملی کردن وعده‌ها و استفاده از اندوخته تجربه‌هایی که طی سالیان گذشته به دست آمده است. احزاب می‌بایست از اکنون برای چهارسال آینده برنامه ریزی کرده و دولت نیز می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند، بلکه این شور و شوق در جامعه تداوم یابد. او افزود: حدود ۱۸ سال است که حزب اعتدال و توسعه ایجاد شده است، می‌بایست بررسی کنید تا چه حد ظهور و بروز داشته است؟ چه اندازه جاذب بوده یا انعکاس بیرونی داشته است؟ حزب مؤتلفه بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و حتی بنده به همراه اخوی شهیدم در این حزب فعالیت داشتیم؛ انصافاً تشکیلات منسجم و مؤثری بود و در متن انقلاب نقش بسیاری داشت، اما امروزه شاهدیم ظهور و بروزی نداشته و حتی قادر به جذب فرزندان خودشان در این تشکیلات نیستند. ناطق‌نوری با بیان اینکه احزاب باید آسیب‌شناسی داشته باشند و علل افولشان را بررسی کنند، گفت: در برهه‌ای، دفا‌تر تحکیم وحدت ایجاد شد و حدود ۱۵سال بر دانشگاه‌ها اثرگذار بودند اما اکنون به افول رسیده‌اند. یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است؛ همواره احزاب باید تفکری وسیع داشته و در اداره امور کشور فراجناحی عمل شود.

او خاطرنشان کرد: امروزه در احزاب دنیا، بحث برنامه ریزی، اجرا و تأمین مخارج اقتصادی جهت اداره و ساماندهی امور،مشخص و حتی شفاف سازی می‌شود تا بتوان حزب را رشد داد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/192157

ش.د9601294

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات