تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۷۸

شهردار تهران: بحران کشور صحبت کردن مسؤولان به عنوان اپوزیسیون است

(روزنامه وطن امروز – 1396/04/18 – شماره 2201 – صفحه 4)

شهردار تهران گفت: بحران کشور ما این است که مسؤولان به جای اینکه پشت تریبون بگویند چه کرده‌اند، در نقش اپوزیسیون صحبت می‌کنند.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اظهار داشت: از همه افرادی که در مسؤولیت مدیریت بحران شهر تهران فعالیت‌هایی داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. امروز که در این ساختمان حضور داریم، در گذشته مدیریت بحران تهران جایی برای استقرار نداشت و با شرایط خاص و ویژه‌ای این ساختمان برای مدیریت بحران ساخته شد و امروز به مجموعه‌ای رسیده که افتخار این شهر است. وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که در مقابل بحران‌های جدی شهر را مدیریت کند ولی بابت اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است به همه دوستان خداقوت می‌گوییم و از همه اندیشمندانی که در خارج از محیط شهرداری دلسوزانه برای مدیریت بحران اقدام کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

شهردار تهران بیان داشت: بحران ما این است که پشت این تریبون‌ها قرار می‌گیریم و یادمان می‌رود برای چه کسی صحبت می‌کنیم. قالیباف بیان داشت: بحران کشور ما این است که مسؤولان به جای اینکه پشت تریبون بگویند چه کرده‌اند، در نقش اپوزیسیون صحبت می‌کنند ولی باید بگویند چه کرده‌اند. وی افزود: قانون مدیریت بحران در سال 87 نوشته شده و 5 سال آزمایشی بوده است.

سال 93 این قانون به اتمام رسید، ما نمی‌گوییم در مدیریت بحران، بی‌‌قانونیم ولی قانونی را که نوشته‌اند چه کرده‌اند؟ شهردار تهران ادامه داد: در سال 85 که قانون نوشته نشده بود ولی در شهر تهران به عنوان شهری که یکی از شهرهای پرخطر کشور است و ما جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شویم، مدیریت شهری به موضوع مدیریت بحران پرداخته است. قالیباف گفت: همین چالش‌ها و دلسوزی‌ها، امروز مدیریت بحران را در شهر تهران به اینجا رسانده است. وی افزود: تنها شهری که مدیریت بحران آن را براساس قانون به شهردار سپرده‌اند، شهر تهران است و مدیریت بحران مابقی شهرها برعهده استاندار است. شهردار تهران اظهار داشت: آنها که در حوادث به دنبال رفتار سیاسی هستند و در حاثه پلاسکو این موضوع را نشان دادند، امروز می‌خواهیم که حداقل گزارش ملی پلاسکو و شورای شهر را بخوانند.

قالیباف افزود: در سال 84 که بنده توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کردم، 70 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران فعال بودند. امروز روزانه حدود هزار خودرو پلاک می‌شود و روزانه هزاران خودرو به این شهر اضافه می‌شود ولی با تمام این وضعیت اگر امروز قرار است به حادثه‌ای برسیم، در حداقل زمان خواهیم رسید. وی بیان داشت: از این تعداد ایستگاه آتش‌نشانی که تا سال 84 ساخته شده بود 40 درصد این ایستگاه‌ها تخریب و مجدداً نوسازی شده و تعداد ایستگاه‌ها امروز به 125ایستگاه رسیده است که هر ایستگاه حدود 6 کیلومتر را پوشش می‌دهد و زمان رسیدن به محل حادثه از 5 دقیقه و 32 ثانیه به 4 دقیقه و 10 ثانیه رسیده است، در صورتی که همه عوامل برای دیر رسیدن به محل حادثه وجود دارد ولی کسی به ما خداقوت نگفت. شهردار تهران افزود: در مدیریت بحران اقدامات متعددی صورت گرفته است. برای شناسایی گسل‌های شهر تهران از سال‌های قبل اقدامات علمی و تحقیقاتی آن آغاز شد و امروز به نتیجه رسیده است.

قالیباف ادامه داد: از سال 85 بحث شناسایی گسل‌ها را در شهر تهران آغاز کردیم و در این باره 3 هزار کار و تحقیقات میدانی برای گسل‌ها، تحقیقات انجام شده است. با استفاده از تجربه دیگران و همین طور کمک‌های بین‌المللی ترسیم نقشه گسل‌ها را آغاز کردیم و همه مسیرها را هم طی کردیم. در شورایعالی شهرسازی نیز نقشه گسل‌ها تصویب شده است و جالب اینکه در مکاتبات از ما بدهکار هم هستند. وی گفت:‌ از این موضوع بگذریم که شهر تهران دارای طرح تصویری، طرح جامع، نقشه گسل‌ها و... است، کدام شهر کشور مانند شهر تهران هوشمند است و دیگر امکانات لازم را دارد؟ شهردار تهران افزود: از سال 88 جمعی از اندیشمندان این اسناد را تهیه و در طرح تفصیلی گذاشتند، امروز که به سایت شهرداری تهران بروید، آیین‌نامه‌ها و موارد قانونی مربوطه وجود دارد.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2201/4/177877/0

ش.د9601259

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات