صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۵۳۵

از سنگ‌اندازی دولت تا محاکمه قطعی

1ـ مخالفت محمود عباس با طرح پیشنهادی السیسی
روزنامه «الحیات» چاپ لندن نوشت: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیداری که محمود عباس از مصر داشت، با وی درباره یک طرح پیشنهادی برای پایان دادن به اختلافات گروه‌های فلسطینی صحبت کرد. محمود عباس نیز تحت فشار السیسی این طرح را پذیرفت؛ اما پس از آن ماجد فرج، مدیر دستگاه اطلاعاتی فلسطین را مأمور ارائه طرحی جایگزین کرد. الحیات به نقل از این منابع افزود: طرح جایگزین که محمود عباس ارائه کرده، شامل انحلال کمیته اداری دولتی حماس است که از رأی مجلس فلسطین نیز برخوردار است و فقط اعضای جنبش حماس در نوار غزه در آن شرکت دارند. صلاح البردویل، عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به پیشنهاد فرج، طرحی را از طریق رسانه‌ها پیشنهاد کرده است. طرح پیشنهادی البردویل شامل دو بند از طرح مصر می‌شود که در طرح فرج نادیده گرفته شده است. این دو بند عبارت است از: ادغام 42 هزار نفر از کارمندان حماس در دولت فلسطین و برگزاری نشست‌های موقت رهبران گروه‌های فلسطینی، از جمله حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین.

2ـ سنگ‌اندازی دولت در مسیر توسعه تهران

با اعلام خبر افتتاح خط مترو شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، وزارت راه و شهرسازی با این افتتاح مخالفت کرد. دلایلی که برای این امر بیان شده، مربوط به غیر ایمن بودن! خط است. موضوعی که در این هفته‌ها درباره خط 7 مترو تهران نیز تکرار شده بود؛ اما با بازدید نمایندگان شورای شهر چهارم از این خط مشخص شد تمامی این بهانه‌گیری‌ها نه به دلایل فنی، بلکه به دلایل سیاسی و جناحی متعددی است. در هفته‌های پس از انتخابات پرحاشیه 96، درحالی که دولت در سکون کامل به سر می‌برد، این شهرداری تهران است که ابرپروژه‌هایی، مانند باغ کتاب و خطوط مترو را افتتاح می‌کند تا تفاوت دو رویکرد مدیریت جهادی و مدیریت فشل برای افکار عمومی روشن شود.

3ـ محاکمه بنیامین نتانیاهو قطعی است

روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی با افشا کردن بخشی از جزئیات پرونده فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: محاکمه «بنیامین نتانیاهو» قطعی است و بازجویی از وی در ستاد مبارزه با فساد وابسته به پلیس اسرائیل به اتهام «دریافت رشوه» صورت گرفته است. پلیس گفته است، تحقیقات ستاد مبارزه با فساد درباره دو پرونده اتهامی علیه نخست‌وزیر اسرائیل، با نام‌های «یک هزار» و «دو هزار» ظن به ارتکاب فساد و خیانت در امانت را ایجاد کرده است. پرونده «یک هزار» به ظن دریافت هدایای شخصی نخست‌وزیر اسرائیل از دوستان میلیاردرش و پرونده «دو هزار» به ظن تبانی او با صاحب امتیاز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با هدف تقویت نتانیاهو به حساب کم شدن اعتبار روزنامه رقیب آن «اسرائیل هیوم» است.

4ـ برترین شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران طی چهار ماهه نخست امسال به ترتیب شامل کشورهای چین با سه میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی با دو میلیارد و ۹۹۲ میلیون دلار، جمهوری کره با یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار، ترکیه با ۹۵۸ میلیون دلار و هند با ۸۹۱ میلیون دلار‌ بوده است. از سوی دیگر، عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در چهار ماهه اول سال ‌جاری به ترتیب شامل چین به ارزش دو میلیارد و ۸۴۱ میلیون دلار، عراق با دو میلیارد و ۵۲ میلیون دلار، امارات متحده عربی با دو میلیارد و ۳۷ میلیون دلار، جمهوری کره با یک میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار و هند با ۹۲۶ میلیون دلار بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات