صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۸۰

از تهدید ونزوئلا تا جنگ روانی علیه ایران

1ـ سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها در آمریکا با هدف جنگ ‌روانی علیه ایران
پایگاه «اینترسپت» از سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری امارات متحده عربی در سال‌های 2016 و 2017 در اندیشکده آمریکایی موسوم به «انستیتو خاورمیانه» با هدف جنگ روانی علیه ایران خبر داده است. بر اساس توافق صورت گرفته، این اندیشکده آمریکایی با استفاده از کارشناسان خاص و دعوت از سیاستمداران مؤثر، سیاست خارجی ایالات ‌متحده را در مسیر ستیزه‌جویانه‌تری در قبال ایران، قطر و... جهت‌دهی می‌کند و در مقابل از کمک‌های مالی امارات بهره‌مند می‌شود. این مؤسسه با اختصاص منابع کلان مالی در منطقه تلاش کرده است با بزرگ‌نمایی موضوعاتی، چون افراط‌گرایی اسلامی، برنامه هسته‌ای ایران، تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، به ویژه سلاح اتمی درصدد ترمیم چهره آمریکا در منطقه و همچنین توجیه حضور نظامی ناتو در خاورمیانه برآید. این مؤسسه با ایجاد کارگروه‌های متعدد در حوزه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و هسته‌ای، تمرکز مطالعاتی عمیقی روی تحولات ایران داشته است. همچنین با استفاده از کارشناسان ایرانی مقیم آمریکا به دنبال ارتباط‌گیری با گروه‌های مخالف خارجی و داخلی ایران است.

2ـ تهدید نظامی ترامپ علیه ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ به خبرنگاران گفته است: مردم [ونزوئلا] سختی می‌کشند و می‌میرند. ما گزینه‌های بسیاری برای ونزوئلا داریم و اگر لازم باشد، از گزینه احتمالی نظامی استفاده می‌کنیم؛ البته پنتاگون اعلام کرده است هیچ دستوری از کاخ سفید درباره ونزوئلا دریافت نکرده است. به گزارش تارنمای شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیز، ترامپ تأکید کرد: ما در این باره صحبت نمی‌کنیم؛ اما عملیات نظامی، گزینه‌ای است که قطعاً می‌توانیم به دنبال آن باشیم. این تهدید در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا شش عضو مجلس تازه‌تأسیس مؤسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام مؤثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به تازگی گفته بود، به وزیر امور خارجه این کشور دستور داده است اگر امکان داشته باشد، روز 20 سپتامبر (29 شهریور) و زمانی که سران کشورها برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم می‌آیند، با ترامپ شخصاً گفت‌وگو کند.

3ـ جشن‌های پی‌درپی پیروزی در اصفهان

با اینکه حدود سه ماه از پیروزی روحانی گذشته است، در اصفهان شاهد جشن پیروزی یا تجلیل از فعالان ستادی برای چندمین مرتبه هستیم که طبق دعوتنامه‌هایی که در چرخش است، آخرین آن قرار است امروز برگزار شود. هفته گذشته نیز جشنی به بهانه تجلیل از فعالان ستادی انتخابات شوراها برگزار شد که حواشی جالبی داشت؛ از جمله انداختن حلقه گل بر گردن یکی از نامزدهای شهرداری اصفهان. ظاهر امر این گونه است که عده‌ای می‌خواهند به طور مرتب به دولت یادآور شوند که ما مسبب پیروزی تو در این استان بودیم. در واقع قصد دارند با اقداماتی از این دست بر روی روند انتخاب استاندار و شهردار تأثیر بگذارند.

4ـ بنده طرفدار والیبالم

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جریان سفر اخیرشان به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام)، در منزل شماری از خانواده‌های شهدا حضور یافتند و از مقام شهیدان و صبر و ایثار خانواده‌های آنان تجلیل کردند. گفتنی است، یکی از حواشی این دیدارها در منزل خانواده شهیدان یوسف و ابوالفضل احسانی‌فکر روی داد. وقتی رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های برادر شهید سؤال کرد و او گفت که در کنار درس خواندن، والیبال هم بازی می‌کند، ایشان گفتند: «والیبال خیلی خوب است، والیبال از آن ورزش‌های خیلی خوب است. بنده طرفدار والیبالم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات