تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۲۰
با وجود کاهش فروش در چین و اروپا

رویترز: بازار بسیار خوب ایران پژو را نجات داد

(روزنامه كيهان – 1396/04/24– شماره 21671 – صفحه 4)

در حالی که میزان فروش خودرو پژو در چین و اروپا به شدت کاهش یافته، اما به لطف از سرگیری خریدهای ایران آمار فروش این خودرو رشد 2/3 درصد پیدا کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، میزان فروش خودروی گروه پژو در نیمه نخست امسال به لطف بازار بسیار خوب در ایران، 2/3 درصد افزایش یافت. این در حالی است که میزان فروش این نوع خودرو در بازارهای چین و اروپا به شدت کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش سازندگان پژوی سیتروئن و DS امروز اعلام کردند که رکورد فروش 1/58 میلیون خودرو را در فاصله ماه‌های ژانویه تا ژوئن به ثبت رسانده‌اند که بالاتر از رقم مشابه سال گذشته یعنی 1/54 میلیون خودرو است.

با این وجود روند کاهشی خرید چینی‌ها ادامه داشته و خرید مردم این کشور با افت 45 درصدی در این فاصله زمانی به 152 هزار و 380 خودرو رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز در اروپا میانگین فروش این خودرو 1/9 درصد کاهش داشته و به میزان 1/04 میلیون خودرو رسیده است که بیشترین میزان کاهش در خودروی پژوی DS با کاهش 45 درصد بوده است.

رویترز می‌نویسد اما در دیگر سو، ایران یک بازار بسیار مهم در نیمه اول امسال بوده و با از سرگیری خریدهای در سطح بالا به پژو کمک کرد که فروش در این کشور سه برابر خاورمیانه و آفریقا شود.شایان ذکر است که شرکت خودرو سازی پژو سیتروئن فرانسه که در سال 91 (2012) و مدتی پس از اعلام خبر تحریم ایران، اعلام کرد قصد دارد با تعطیلی یک کارخانه در فرانسه بیش از 8 هزار کارگر خود را اخراج کند، به ایران بازگشته تا جان دوباره‌ای بگیرد.

شرکت پژو فرانسه در رده‌بندی خودروسازان بین‌المللی در رده‌های اول قرار ندارند و محصولات آنها در کلاس‌های تراز اول دسته‌بندی نمی‌شود اما به لطف مسئولان دولت یازدهم بازار خودرو کشور را به صورت شبه انحصاری در اختیار گرفته‌اند.با این حال فرانسوی‌ها که پیش از این و در زمان تحریم‌ها قراردادهای خود با ایران را نیمه تمام گذاشته و کشور را ترک کردند، با قراردادهایی که با دولت یازدهم بسته‌اند، تا حدودی خود را از شرایط نامطلوب گذشته جدا کرده و در غیاب رقبای تراز اول بین‌المللی، دربازار ایران جولان می‌دهند.

http://kayhan.ir/fa/issue/1047/4

ش.د9601436

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات