تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۰۱

هادي غفاري: روحاني به انديشه ياران احترام بگذارد

(روزنامه اعتماد ـ 1396/05/15 ـ شماره 3872 ـ صفحه 6)

بارها اصلاح‌طلبان اعلام كرده‌اند كه سهم‌خواهي از دولت را مذموم مي‌دانند اما در عين حال تاكيد كرده‌اند كه كابينه رييس‌جمهور نمي‌تواند بي‌توجه به مطالبات مردمي و شعارها و وعده‌هايي كه به مردم داده شد، چيده شود. همين است كه هادي غفاري، عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام تاكيد كرد كه آقاي روحاني به انديشه يارانش بيش از انديشه مخالفانش احترام بگذارد و در جهت تحقق فكر آنها قدم بردارد.

هادي غفاري، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در مورد سهم‌خواهي برخي جريان‌ها از حسن روحاني توضيح داد: كساني كه نقشي در پيروزي دكتر روحاني نداشتند، نبايد انتظاري داشته و سهم‌خواهي يا كارشكني كنند تا ميز بازي را به‌هم بريزند.

عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام گفت: رفتار و كابينه دولت بايد منطبق باشد با خواسته اكثريتي كه به روحاني راي داده و انتخاب كرده‌اند. دولت بايد بر اساس اراده مردم اداره شود، خواسته‌هاي مردم زياد است از مشخص‌ترين مطالبات آنها آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي است به اين معني كه مردم بتوانند «راحت حرف بزنند، بنويسند و انتخاب كنند» مردم سالاري كه ما در انتخابات شاهد بوديم بايد در عمل هم نظاره‌گر باشيم. رييس موسسه الهادي تصريح كرد: در حال حاضر دو سه جريانند كه توقعاتي از آقاي روحاني دارند؛ نخستين گروه كساني هستند كه براي ادامه دولت حسن روحاني زحمت فراوان كشيده‌اند و انتظار دارند، به هر حال «هر كسي كار مي‌كند منتظر دستمزد است قرار نيست بعد از كار بگوييم برو به سلامت و صلواتي بفرست» اين حرف بي‌مايه‌اي است.

وي افزود: پس گروهي از دوستان و جامعه ما از كساني‌اند كه براي ادامه حيات دولت يازدهم تلاش داشتند. ما براي اينكه شخص خودمان به قدرت برسيم، فعاليت نكرده‌ايم بلكه براي تفكرمان تلاش كرديم انديشه ما است كه بايد در راس كار باشد و اين خواسته كاملا طبيعي و بحق است.

نماينده پيشين مجلس اظهار كرد: گروهي هم هستند كه به هيچ قيمتي حاضر به قبول شكست نيستند و خود را طلبكار مي‌دانند و مدعي بودن و ماندن در صحنه هستند. اين توقع آنها كاملا بيجاست «اگر بوديد كه راي مي‌آورديد پس شما نيستيد» اما يك نكته‌اي در رابطه با اينها بايد مد نظر باشد؛ آيا بايد كساني كه مخالف ما هستند را خفه كرد؟! خير. بايد آزادي بيان داشته باشند، نقد كنند و از آزادي‌هاي سياسي برخوردار باشند، اينكه راي نداده‌اند حق صحبت نداشته باشند حرف سخيف و بدي است.

غفاري با اشاره به اينكه؛ اوايل انقلاب مد شده بود مي‌گفتند: «كسي كه راي نداره حق نظر نداره» اين بد است حق نظر بايد براي همه باشد اما حق نظر با حق فحش و تخريب فرق دارد. نبايد طلبكار باشند آنها نقشي در پيروزي دكتر روحاني نداشتند و نبايدانتظاري داشته و سهم‌خواهي يا كارشكني كنند تا ميز بازي را به‌هم بريزند. ادامه داد: «اما عده ديگري هم هستند كه بدون در نظر گرفتن شرايط حال حاضر كشور با دنبال كردن يك ايده‌آليستي آنها گمان دارند مي‌توان كساني را پيدا كرد كه صد در صد همه را راضي و آرام كند. بالاخره هر كسي سر كار مي‌آيد يك طيف مخالف و يك طيف موافق دارد، آقاي روحاني هم دچار چنين چالشي است منتها حرف اصلي من به‌عنوان يك اصلاح‌طلب اين است كه؛ «آقاي روحاني به انديشه يارانش بيش از انديشه مخالفانش احترام بگذارد و در جهت تحقق فكر آنها قدم بردارد.»

وي در پايان يادآوري كرد: در بحث وزير زن و اهل سنت هم اگر نگاه حقيقي و حقوقي باشد درست و پسنديده است اگر جنبه تبليغاتي داشته باشد كه در بوق و كرنا كنند براي جذب راي و هواداري درست نيست. هر كسي لياقت دارد چه زن و چه مرد و دل در گرو نجات و كمك به كشور داشته باشد و از طرفي توانايي و شايستگي هم داشته بايد سركار بيايد اينكه اصرار به بودن شخص خاصي كنيم بي‌معنا است. هدف اصلي اين است كه آقاي روحاني افرادي را براي كابينه انتخاب كند كه بتوانند مطالبات مردم را محقق كنند و زن و مرد آن تفاوت ندارد.

منبع: عصر ايران

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=82446

ش.د9601553

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات